Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko huomanneet tyttöjen ja poikien välillä eroa siinä, miten suostuu pukeutumaan kelin mukaan?

Vierailija
29.12.2020 |

Meillä ainakin selvä ero siinä, että tytölle (10v) kelpaa tosi hyvin kaikki ulkovaatteet ja selvästi itselleenkin tärkeää, että on hyvin päällä kun taas pojalle (9v) ei meinaa kelvata välillä mikään. Esim. äsken olivat yhdessä loskamäkeä laskemassa, tytöllä kosteuden pitävät talvihaalarit, talvikumpparit, kurahanskat, mutta pojan kanssa piti tapella, että laittaisi edes jonkinlaiset ulkohousut jalkaansa. Ne sitten laittoi, mutta lenkkarit ja ohuet sormikkaat vaan suostui laittamaan.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin meilläkin menee, että tyttö enemmän itse huolehtii sen, että tarvittavat vaatteet on puettu ja poika säntäisi ulos vaikka alusvaatteissa.

Vierailija
2/21 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi poikaa, jotka pukvat ulkovaatteet ilman tappelua ja ymmärtävät myös, miksi pitää pukeutua. Ainakin toistaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään merkittävää eroa. Tyttö ehkä on vähän muotitietoisempi ja poika vastaavasti järkevämpi. Eli esim. yläasteella tytär valitsee mieluummin palelun kuin toppahousut. Poika toisin päin. Sateella kumpikin käyttää ulkovaatteita, vaikka kaverinsa eivät käytä. Ja kovallanpakkasella menee ne toppikset jalkaan molemmilla.

Vierailija
4/21 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ikäero on noin päin, olisiko niin, että tyttö on jo kasvanut kiukutteluiästä yli ja poika on vielä sillä tasolla, että enhän mä nyt kehtaa mitään tollasta laittaa?

Vierailija
5/21 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ikäero on noin päin, olisiko niin, että tyttö on jo kasvanut kiukutteluiästä yli ja poika on vielä sillä tasolla, että enhän mä nyt kehtaa mitään tollasta laittaa?

Tytöllä ei ole oikeastaan koskaan ollut erityistä kiukutteluikää vaatteita koskien.

Vierailija
6/21 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän teinit priorisoivat ulkonäön. Ei pipoa, toppahousuja yms., kunhan näyttää hyvältä, ei haittaa, vaikka vähän palelee.

Vierailija
7/21 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän teinit priorisoivat ulkonäön. Ei pipoa, toppahousuja yms., kunhan näyttää hyvältä, ei haittaa, vaikka vähän palelee.

Suostuuko yksikään teini pukemaan toppahousuja?

Vierailija
8/21 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suostuu

Vierailija
9/21 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suostuu

En usko.

Vierailija
10/21 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin suostuu. Käy vaikka laskettelurinteessä katsomassa.

Meidän 16 ajaa fillarilla kouluun 15 km suuntaansa. Toppahoisut on näppärät. Helppo ottaa koulussa pois.

Vierailija
11/21 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin suostuu. Käy vaikka laskettelurinteessä katsomassa.

Meidän 16 ajaa fillarilla kouluun 15 km suuntaansa. Toppahoisut on näppärät. Helppo ottaa koulussa pois.

Tai sitten heti ensimmäisen mutkan jälkeen kotoa lähdettyä! :)

Vierailija
12/21 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi pukeutuu sään mukaan, keli voi vaikuttaa kenkien valintaan.

Vierailija
13/21 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku koko päivän laskettelu on vähän eri asia kuin koulumatka. Mun teinit on isossa yli 500 oppilaan koulussa eikä siellä yksikään käytä ulkohousuja. Olen siellä myös itse töissä, niin tiedän asian. 296

Vierailija
14/21 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö tarkempi ulkonäöstään. Onneksi pipot on taas muotia ainakin pojilla. Kukaan teini ei mitään toppahousuja enää käytä 

Vierailija
15/21 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yhden sukulaisen kymmenvuotias tyttö kulkee vastaavaan tyyliin toppahaalarissa, kuomissa ym, mutta luulen, että tässä tapauksessa se on äitinsä, joka ei tajua, että lapsensa ei ole enää mikään pikkutyttö.

Vierailija
16/21 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yhden sukulaisen kymmenvuotias tyttö kulkee vastaavaan tyyliin toppahaalarissa, kuomissa ym, mutta luulen, että tässä tapauksessa se on äitinsä, joka ei tajua, että lapsensa ei ole enää mikään pikkutyttö.

Kyllä on järkeviäkin lapsia/nuoria, jotka itse tykkääväät pukeutua lämpimästi.

Vierailija
17/21 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo huomattu.

Vierailija
18/21 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojilla parempi verenkierto eikä tule kylmä niin äkkiä

Vierailija
19/21 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haalari on näillä leveyksillä pohjoisessa ihan ok!

Vaikka aikuisellakin ulkoillessa metsässä.

Yläasteikäisiäkin tiedän jotka käyttää haalaria ulkoillessa. Hölmön näköistä on jos on niin lyhyt takki että menee lumi sisään eikä talvihousuja ja kastuu vaatteet.

Vierailija
20/21 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haalari on näillä leveyksillä pohjoisessa ihan ok!

Vaikka aikuisellakin ulkoillessa metsässä.

Yläasteikäisiäkin tiedän jotka käyttää haalaria ulkoillessa. Hölmön näköistä on jos on niin lyhyt takki että menee lumi sisään eikä talvihousuja ja kastuu vaatteet.

Niinpä, aika tyhmää, että haalarista on jostain syystä tullut leimallisesti vain päiväkotilasten vaate, vaikka se olisi tosi hyvä ja käytännöllinen ainakin koko ala-asteen ajan, kun mennään usein välitunnille ja takaisin sisälle jne.