Kertokaa hauskoja perinneruokien nimiä
tai vaikka lapsuudessanne käytettyjä nimiä ruuille.
Kommentit (59)
Spotted Dick on jälkiruoka, "pudding".
Mutti joka tunnetaan myös nimellä pepu
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 13:58"]
Vääpelin räkä
[/quote]
Niin, tämähän on se armeijan legendaarinen jälkiruokavanukas, joka sisälsi yleisen varusmiesuskomuksen mukaan ns. jarrua eli seksuaalista aktiivisuutta heikentävää kemikaalia. Jopa koulutetut ja täysijärkiset nuorukaiset uskoivat tähän, mikä kuvastaa suljetun laitoksen turmelevaa voimaa ihmisen mieleen.
Mokko, joka on perunamuusi ja tuuvinki imellytetty perunalaatikko.
Klimppisoppa, yhtä pahaa kuin miltä kuulostaa =O
Vehnävelli, makaronivelli, voipuuro, perunamaito
Ei nää kaikki minusta ole edes mitään vanhoja ilmauksia lapsuutemme ajoista, vaan ihan normaaleja nimiä ruuille (kalakukko, läskisoosi, nyhtöporsas...) Mutta osa sitten taas on mulle ainakin ihan outoja sanoja.
Kun mä olin lapsi, meillä syötiin aina arbuusia. Hämmästykseni oli suuri, kun joku kaveri nimittikin sitä vesimeloniksi ja kyseessä oli sama hedelmä.
Mustikkaräätti (ruisleivänpaloja, mustikoita, maitoa ja sokeria). Mummo teki aina kesällä.
Lapsena herkkuruokaa oli topotes, jossa perunoita ja leipää "topattiin"/dipattiin lihasuikaleiden rasvaan pannulle.
Massinmunia ja makkaroita oli äidin vakiovastaus kaikkiin "mitä on ruuaksi" kyselyihin.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 14:49"]
Ei nää kaikki minusta ole edes mitään vanhoja ilmauksia lapsuutemme ajoista, vaan ihan normaaleja nimiä ruuille (kalakukko, läskisoosi, nyhtöporsas...) Mutta osa sitten taas on mulle ainakin ihan outoja sanoja.
Kun mä olin lapsi, meillä syötiin aina arbuusia. Hämmästykseni oli suuri, kun joku
kaveri nimittikin sitä vesimeloniksi ja kyseessä oli sama hedelmä.
[/quote]
Eikö tässä kysytty hauskoja vanhojen ruokien nimiä? Kalakukko on hauska, vanha ruoka, vaikka yleisesti tunnettu.
Rössypotut, klimppikeitto, lanttuloota, huituvelli
Paahtosuolat, leipäressu, tappaiskeitto, maitokaali, kalakukko, patakukko