Ollaanko me oikeasti näin ankea, tyylitön maa? :(
Ruotsiin, Tanskaan ja Norjaan avattu Hermèsin liikkeet, näissä ollut Louis Vuittonikin monia vuosia ennen Suomea. Romaniassa avattiin Vuitton ennen Helsinkiä! Jopa jossain Kazakstanissa on Hermès! Chanelin oma liike löytyy jostain Turkista ja Vietnamista. Täällä myydään muutamaa hassua laukkua suomihintaan.
Näkevätkö ulkomaiset sijoittajat ja markkinoiden katsastajat sen tilanteen mikä näkyy monelle turistillekin kun täällä Helsingissä käyvät; kansa joka pistää enemmän rahaa viinaan kuin ulkonäköönsä eli vaatteisiin ja kosmetiikkaan?
Ruotsissa ja Turkissa on Sephorat ja Victoria's Secretit. Tulee ihan metsäläinen olo kun näitä saatavuuksia miettii. Onneksi pääsee matkustamaan, mutta olisi kiva jos voisi poiketa kivoihin, ajankohtaisiin liikkeisiin vaikka työpaivän päätteeksi, eikä tarvitsisi raahata ostoksia pitkiä matkoja.
Kommentit (123)
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 13:48"]
Näkevätkö ulkomaiset sijoittajat ja markkinoiden katsastajat sen tilanteen mikä näkyy monelle turistillekin kun täällä Helsingissä käyvät; kansa joka pistää enemmän rahaa viinaan kuin ulkonäköönsä eli vaatteisiin ja kosmetiikkaan?
[/quote]
Eikö joku monien italialaisten luksusmerkkien edustaja käynyt täällä vuosia sitten, katsasti katukuvaa, Aleksanterinkatua, sitten Esplanadia ja totesi että tämä kaupunki ei taida olla meitä varten. LV ei ollut ainakaan silloin vielä avannut liikettään tänne, siinä tilalla taisi vielä olla Peak Performance tai vastaava?
Voisinpa tykätä tästä useamman kerran!
Ja karma Sopin vaatteet ovat ihania. :)
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 14:51"]
Tää on taas keskustelu, josta mä en tajua mitään. Mä en varmasti tunnistais noita merkkejä, vaikka niitä kadulla näkisin. Miksi mä haluaisin ostaa kallista merkkitavaraa, kun se on kuitenkin tehty yhtä laadukkaasti kuin huomattavasti halvempi markettitavara? Kuka ne voitot siitä käärii? Mitä lisäarvoa saan elämääni ostamalla itselleni merkkivaatteita, kenkiä tai laukkuja? Yrittäkää selittää minulle, rahaa nimittäin olis käyttää.
[/quote]
Eikö oikeasti löydy ketään perustelemaan minulle, miksi ostaisin merkkituotteita? Mitä lisäarvoa se toisi elämääni?
[/quote]
Jos et näytä ennestään hyvältä ja tyylisi ei ole itsevarma, niin ei ne merkkituotteet taida auttaa sinun tapauksessa, sori!
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 17:06"]Kävin keväällä Lontoon VS:ssä ja laitoin sitten viestit sisällä shopanneille tyttärille, että odotan ulkona, raikkaassa Lontoon ilmassa. Mistä ihmeestä vaatemerkit ovat keksineet hajusteet?! Aivan kuvottava löyhkä tuossakin putiikissa, enkä sentään ole mikään hajuallerginen hapero. Sama juttu vaikka Hollistereissa. Oksettavaa. [/quote]
Kuulostaa korvien väliseltä hajustelyliherkkyydeltä josta "kärsii" puolet suomalaisista.
Voi voi, vanhaa rahaa löytyy. Laitoin viime vuonna 7000€ kambodzalaiselle lastenkodille, nyt tajuan että olis pitänyt laittaa LV:n laukkuun olishan se niin hienoa että voisi näyttää vantaalaiselta white trashilta! NOT
Olen ostanut Hermesiltä neljä emaljirannekorua alle vuoden aikana, eli jos liikkeet joista ostin, olisivat olleet Suomessa niin pelkästään minä olisin tuonut liikkeelle ja suomalaiselle työvoimalle n.2200 euroa.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 10:19"]
Voi voi, vanhaa rahaa löytyy. Laitoin viime vuonna 7000€ kambodzalaiselle lastenkodille
[/quote]
Joo niin varmaan :D
PS. Vai olikohan se sama lastenkoti josta oli kansainvälisissä uutisissa eli jonka johtaja otti lahjoitusrahat ja osti itselleen auton?
Voi voi, vanhaa rahaa löytyy. Laitoin viime vuonna 7000€ kambodzalaiselle lastenkodille, nyt tajuan että olis pitänyt laittaa LV:n laukkuun olishan se niin hienoa että voisi näyttää vantaalaiselta white trashilta! NOT
[/quote]
Näytät tod.näk vantaalaiselta wt:lta muutenkin, tai haluat näyttää koska et varmaan asu edes niin hyvällä paikkakunnalla kuin Vantaa.
[/quote]
Olisit laittanut ne seitsemän tonnia omaan kouluttautumiseesi tai sivistyksen hankkimiseen.
Minustakin nuo kauppahajut on kauheita. VS tuoksut ovat halvan oloisia (ja kaiketi ovatkin halpoja?) ja A&F meinaa saada aikaan oksennusreaktion, sen verran reilusti sitä oli kauppoihin ainakin pari vuotta sitten levitetty. Hollister oli onneksi ainakin NYC:ssä jo vähentänyt tänä vuonna.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 14:51"]
Tää on taas keskustelu, josta mä en tajua mitään. Mä en varmasti tunnistais noita merkkejä, vaikka niitä kadulla näkisin. Miksi mä haluaisin ostaa kallista merkkitavaraa, kun se on kuitenkin tehty yhtä laadukkaasti kuin huomattavasti halvempi markettitavara? Kuka ne voitot siitä käärii? Mitä lisäarvoa saan elämääni ostamalla itselleni merkkivaatteita, kenkiä tai laukkuja? Yrittäkää selittää minulle, rahaa nimittäin olis käyttää.
[/quote]
Eikö oikeasti löydy ketään perustelemaan minulle, miksi ostaisin merkkituotteita? Mitä lisäarvoa se toisi elämääni?
[/quote]
Jos et näytä ennestään hyvältä ja tyylisi ei ole itsevarma, niin ei ne merkkituotteet taida auttaa sinun tapauksessa, sori!
[/quote]
:D :D Merkkituotteet vaistoavat epävarman ihmisen ja purevat.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 10:19"]
[/quote]
Olisit laittanut ne seitsemän tonnia omaan kouluttautumiseesi tai sivistyksen hankkimiseen.
[/quote]
Et ole varmaan käyttänyt suomalaista korkeakoulujärjestelmää kun et ole tietoinen että opiskelu on Suomessa ilmaista!
Elämässä parhaat asiat ovat ilmaisia: Auringon paiste, rakastelu, halaus omalta lapselta, kevään ensimmäinen leskenlehti, nukahtamisen raukeus, pääskysten kirkuminen, pinkki taivaanranta kesäyönä, raikas aamuilma, halaus omalta äidiltä, näitä asioita ei voi rahalla ostaa. Mielenrauha, kiitollisuus. On tutkittu että materia ja sen palvonta, keinotekoiset tarpeet aiheuttavat vain kokonaisvaltaista pahaa oloa köyttäjälle ja maapallolle
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 17:06"]Kävin keväällä Lontoon VS:ssä ja laitoin sitten viestit sisällä shopanneille tyttärille, että odotan ulkona, raikkaassa Lontoon ilmassa. Mistä ihmeestä vaatemerkit ovat keksineet hajusteet?! Aivan kuvottava löyhkä tuossakin putiikissa, enkä sentään ole mikään hajuallerginen hapero. Sama juttu vaikka Hollistereissa. Oksettavaa. [/quote]
Kuulostaa korvien väliseltä hajustelyliherkkyydeltä josta "kärsii" puolet suomalaisista.
[/quote]
Aika kovasti keulii taas hajustelotraajilla kun on varaa ilkkua. Hajusteita vaan niin perkeleesti itsevarnaa tyyliä varten.
Minä ainakin pidän huolta tyylistä aina sukista oikeisiin käsineisiin ja päähineeseen saakka. Myös laukku ja muut asusteet tulee mätsätä =). Tietty homman kruunaa myös omaan tyylliin luotu kännykkäkuori (tein omalla kuosilla http://designskins.fi - sivuilla). Ei aina tarvii olla niin ankea / kateellinen!
Mä olen ajatellut opetella ompelemaan vaatteeni itse. Miettikää, sitten kuljen tuolla mittojen mukaan tehdyissä vaatteissa. Suomalaista käsityötä. :P
No, varsinainen syy tähän muutokseen on kyllä se, että en kaupoista löydä sellaisia vaatteita joita haluan. Esimerkiksi istuva bleiseri. Miksei sellaista vaan löydy?! Olen sovittanut jo kymmeniä. Ja jos löytyis, niin ainakaan väreissä ei ole juuri valinnanvaraa.
Off topic: onko kukaan muu ihmetellyt, miksi naisten muodin pitää olla niin hiton erikoista? Se pitää "keksiä uudelleen" tasaisin väliajoin. Tällä hetkellä esimerkiksi tuntuu, että vaihtoehtona on vaate, jossa hitosti kaikkea röyhelöä, rypytyksiä, pussituksia jne, tai klassinen vaate, jossa mummomaisen ahdas kaula-aukko. Olisiko niin vaikeaa tehdä vaatteita, jotka olisivat klassisia, mutta myös hieman seksikkäitä? Eli istuisivat hyvin ja kaula-aukko ei kuristaisi.
Jos miesten muotiin suhtauduttaisiin samalla tavalla kuin naisten, myynnissä olisi muun muassa seuraavanlaisia puvuntakkeja/pikkutakkeja:
- takki päättyy vyötärön yläpuolelle (napatakki)
- takki jatkuu polviin saakka
- kaulukseton takki
- takki röyhelöisillä pystykauluksilla
- trumpettihihainen takki
- takki on tiukka vyötärölle asti, ja levenee sen jälkeen kellomaisesti
- takki, joka on pitkä edestä, lyhyt takaa
- kukkakuvioinen takki
- vetoketjullinen puvuntakki
Syöksyisivätköhän miehet joka vuosi ostamaan sen vuoden hittituotteen, niinkuin naiset tekevät? :D
Victoria's Secret saisi tulla, kohtuuhintaisia mukavia olo- ja yöasuja, laadukkaita ja hyvin istuvia ja rintoja tukevia perus t-paitarintsikoita, ja kosteuttavia, hyvätuoksuisia body mistejä jotka eivät laukaise minulla migreeniä eikä astmaa kuten valtaosa markkinoilla olevista tuoksuista :)
Nythän nuo bloggaajat roudaa kilpaa Tukholman ja Kööpenhaminan Hermesiiltä 500-1000 euron arvoisia koruja yhtenään, olisi tietty parempi jos ne rahat jäisivät suomalaiselle työvoimalle täällä Suomessa, jos täällä olisi Hermes. Voitothan menee tietenkin Ranskaan mutta siinä olisi muutamalle paikalliselle myyjälle työpaikka.
Meinaatteko, että "tyylikkäille" suomalaisille ja suomalaisbloggaajille enää nämä Sephorat ja Victoria's Secretit kelpaisivat, jos niitä saisi jokainen tavistallaaja ostettua Suomesta? Sitten pitäisi siirtyä johonkin toiseen hypetettyyn muka-merkkiin, jota ostaakseen täytyy tehdä kiva ostosreissu New Yorkiin ihanien tyttöjen kanssa <3 Ja sitten saisi valittaa, että kyllä Suomi on sitten juntti ja ankea maa, kun täältä ei saa edes Cloaca Maximan alusvaatteita ja Merde de Terren eksklusiivisia mineraalimeikkejä.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 09:31"]
Tiesittekö muuten, että Annikki Karvisen liikkeessä myydään nykyään Issey Miyaken laukkuja ja muita tuotteita? Chanelit löytyy Della Margasta, sitten on Nina's (luputiineja kansalle), Gaudete, Asuna, Sofinah, Design Forum Erottaja, Urban A., Mulberry, Kaarina K., Furla ja vaikka mitä muita! Tervetuloa Helsinkiin tutustumaan.
[/quote]
Noista sen verran että Ninas':n Luputiinivalikoima on valitettavasti sitä yhtä ja samaa vuodesta toiseen, eli aina se sama koron korkeus joka jää parin sentin päähän siitä että jalan kaari asettuisi mukavasti sekä että selkä olisi täydellisessä suorassa asennossa eikä jalat ja selkä siis väsy yhtä helposti, ja niissä aina se sama lättäinen pohja jonka paksuus muutama milli ja joissa varpaat haukkaa melkein asfalttia tai katukiveä (jalalle paras mallli on sellainen jossa edes sentti pari platformia ettei päkiä tärähdä kovalle alustalle koska se saattaa aiheuttaa pienen pieniä hiusmurtumia jalkaan!)
Della Margan Chanel-tuotteiden hintataso jotain aivan muuta kuin Chanelin liikkeissä, sillä ystävätär osti muutama vuosi sitten Saksasta laukun, jonka hinta 1800 euroa, ja Suomessa sen saman hinta olisi ollut 2300 euroa! Sillä erotuksellahan saa jo lentolipun ja hotelliyön Pariisiin eli laukku kannattaa hakea sieltä :D