Miksi rumat profiilikuvat?
Taas kerran hämmästyin, miten rumia kuvia ihmiset itsestään facebookiin profiilikuvaksi laittavat.
Kuva ensinnäkin vaihdetaan kerran viikossa ja aina tuleva versio on ainakin yhtä huono tai huonompi. Lihava istuu jossain röhnöttävässä asennossa, tympiintynyt ilme, tukka likaisena, huonoissa vaatteissa ja parhaassa tapauksessa roska-, tiski- ja pyykkiröykkiöt näkyvät taustalla. Oma lukunsa ovat ne, joilla tämän lisäksi roikkuu rööki huulesta ja kaljatölkki komeilee pöydällä.
Miksi, hyvät ihmiset, miksi??
Eikö jokainen haluaisi näyttää kuvassa kivalta? Jo pelkkä hymy tekisi valtavan paljon! Se pyyhkisi taustan sotkuisuudenkin pois. Mutta ne masentuneen itsemurhakandidaatin katseet. Ja kaverit peukuttavat.
Ja ei, nyt en tarkoita läppäkuvia, joissa irvistellään tai masentuneiden henkilöiden kuvia vaan ihan tavallisia profiilikuvia.
Ja itselläni on kuva, jossa minulla on isot aurinkolasit, mutta hymyilen. Vaikka olen lihava.
Kommentit (7)
Ehkäpä ystäväpiirii kertoo eniten sinusta. Millaisia ystäviä olet valinnutkaan? En ole itse kyllä nähnyt hirveitä otoksia kuin vitsikampanjoiden aikaan Ja lihaviakaan ei ole kuin minä!
Mä tiedän mistä ap puhuu. Tekis niin taas mieli linkittää yks fb-profiili tänne! Läskiäkin läskimpi turbonaama leviää viikosta toiseen ja viikko viikolta se pärstäselfie pitää ottaa astetta lähempää kuin edellinen!
Hyi hitto tekis mieli oksentaa välillä.
Onko aloittajan asia millään mittapuulla vakavan pohdiskelun arvoinen?
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 13:50"]
Itseironiaa, jota sinä et ymmärrä.
[/quote]
Tunnen nämä ihmiset ja he eivät tunne termiä "itseironia".
Ja juuri sinun takiasi kirjoitin jo aloitukseen, että kyse ei ole läppäkuvista. Tarkoitin niillä juuri tuota ilmiötä, josta sinä tosin käytät nimitystä "itseironia".
ap
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 13:52"]
Onko aloittajan asia millään mittapuulla vakavan pohdiskelun arvoinen?
[/quote]
En ole ap, mutta moniko tämän ketjun aloituksista on? Olen itsekin huomannut muuten tuon saman ilmiön, josta ap tpuhuu. Mutta kukin tyylillään. Kulkeehan kaupungillakin ihmisiä, jotka eivät ole katsoneet peiliin viiteen vuoteen. Eli ei voisi oma ulkomuoto tai vaatetus tai hiukset vähempää kiinnostaa.
Olen myös huomannut, että vähemmän viehättävät ihmiset laittavat hirveitä"most wanted" kuvia. Miksi eivät hymyile kuvissa, näyttäisivät paljon kivemmilta?