Miten ja missä asut?
Kiinnostaisi tietää palstaa säännöllisesti käyttävävien tai satunnaisesti täällä vierailevien asuntomuoto, koko ja paikkakunta (tai lähin iso kaupunki / maa ja siellä läheisin isoin kaupunki). Ehkä myös lasten lukumäärä, koulutustausta ja ei pakollisena siviilisääty. Sekä miksi olet juuri päätynyt sinne?
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 10:00"]
Kiinnostaisi tietää palstaa säännöllisesti käyttävävien tai satunnaisesti täällä vierailevien asuntomuoto, koko ja paikkakunta (tai lähin iso kaupunki / maa ja siellä läheisin isoin kaupunki). Ehkä myös lasten lukumäärä, koulutustausta ja ei pakollisena siviilisääty. Sekä miksi olet juuri päätynyt sinne?
[/quote]
helsinki, kerrostalo, 4 huonetta, omistusasunto.
2 vuoroviikkolasta
minulla akateeminen tutkinto
päädyin tuonne eron jälkeen. piti löytää asunto läheltä exää.
15 vastaa:
Vanha talo, maaseututaajama. Lähin kaupungiksi laskettava Tampere.
Kanssani asuu kaksi kissaa ja yksi koira. Talo on minun ja ihan vähäsen paikallisen osuuspankin.
Minulla on ylempi akateeminen korkeakoulututkinto.
Ja nyt Ap, sinun vuorosi!
Helsingissä, 4h+k kerrostaloasunto pari kilometriä keskustasta. Kaksi aikuista, kaksi lasta. Asumme tässä, koska haluamme asua lähellä keskustaa, mutta lähemmäs ei ollut varaa.
Asun Espanjassa, lähellä Barcelonaa. Asumme päälle 200 neliöisessä paritalossa. Miehen lisäksi perheessä 2 teini-ikäistä lasta ja lemmikkejä. AMK jäi kesken kun tie vei maailmalla. Palasimme Suomeen, mutta viihdyimme siellä vain vuoden ja muutimme Espanjaan, jonne perustimme oman yrityksen.
Kruununhaka, Helsinki, v. 1902 rakennettu kerrostalo, 122,5 neliöö ja asukkeina minä, mieheni ja 9v. tyttäremme.
Mo I Rana Norja, omakotitalon kellari asunnossa kolmiossa. vuokra 1400€ kuussa. Peruskoulu ja pankkipalveluiden it asiakaspalvelu...
oikein mukavasti omassa kerrostalossa keskieurooppalaisessa paakaupungissa perheineni.
Omakotitalo, vanhempieni luona, olen 22v nainen
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 11:45"]Kokkola, omakotitalo.
[/quote]
Mä kans :-)
Kerrostalokaksiossa Hgissä. Yo, naimisissa, 1 lapsi. Helsinkiin päädyin koska en kestänyt enää liian pientä kotikaupunkiani mutta olin liian nössö lähtemään ulkomaille.
Ap vastaa viimein, nettikatkojen vuoksi. Asun vuokralla omakotitalossa Euroopan ulkopuolella (neliöitä en tiedä, mutta kaikilla lapsilla on pienet, omat huoneet). Tänne päädyimme töiden vuoksi. Oletin täältä viimein paikallistavani muutaman pysyvästi ulkomailla asuvan lapsiperheen, jotka vielä ovat kiinnostuneita suomalaisuudesta ja suomalaisesta elämänmenosta. Huono aloitus, mutta on kiva kuulla miten mukavasti koto-Suomessa suurin osa asustelee. En valittaisi myöskään Suomessa asuvien viesteistä. Aikaero ja netin jatkuva pätkiminen huomiotaneen...
Tapiolassa kerrostalossa, kaksi lasta ja itsellä akateeminen tutkinto.
Asuttiin aiemmin syvemmällä Espoossa, mutta pidän siitä, että Helsinkiin on lyhyt matka ja muutenkin tekemistä enemmän kuin tuolla peltojen ja metsien keskellä. Helsingissä asunut aiemmin ja parin suomalaisen kaupungin kautta tänne päätynyt.
Asun omakotitalossa Helsingissä n. 265neliötä, 3 lasta, koira, naimisissa, mies työskentelee palomiehenä, ja itse olen ammatiltani sairaanhoitaja!
Muutaman vuoden ikäinen arkkitehdin meille suunnittelema talo meren rannalla lounaisrannikolla. Yksi lapsi ja pari koiraa duunariperheessämme.
Kauhava, puinen omakotitalo, kolme lasta, koira ja kissoja. Itse olen käynyt peruskoulun ja mies on käynyt lukion sekä kauppiksen. Perusduunareita kummatkin siis. Kolmekymppisiä ollaan. Itse päädyin tänne rakkauden perässä ja mies jatkoi suvun maatilaa joten se määrittelee asuinpaikan.