Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronarajoituksia tiukennetaan, eikö tää lopu koskaan?

Vierailija
29.12.2020 |

Hybridistrategia päivitetty ja nyt rajoituksia voidaan pitää päällä jo perustasolla ("tartuntoja ilmaantuu vain vähän ja kotoperäisten tartuntojen osuus kaikista on pieni").

Eli senkin jälkeen kun koko kansa ja suurin osa maailman väestöä on rokotettu, rajoitukset pysyvät.

Miksi? MIKSI?

Kommentit (177)

Vierailija
41/177 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun rokotteita on annettu kyllin monelle, rajoituksia voidaan keventää. Nyt pelataan aikaa rokotuksille, jotta ihmiset eivät sairastuisi vakavasti tai kuolisi rokotteella estettävään tautiin.

Jos liian moni jättää rokotteen ottamatta, rajoituksista tullee uusi normaali.

Ei. Rokotteet eivät liity tähän hallituksen hybridistrategian päivitykseen mitenkään. Missään ei todeta, että rajoituksia kevennettäisiin kun on rokotettu. Nimenomaan todetaan, että vaikka tartuntoja olisi vain vähän ja ne vähätkin pääasiassa ulkomailta tuotuja (= paras mahdollinen lopputulos kansan rokottamisen jälkeen), rajoituksia jatketaan.

Vierailija
42/177 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisin mielenosoituksia lentoasemalle, kyltteihin vaikka ”teillä on oikeus, meillä velvollisuus - alas koronankantajat”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/177 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh, toivoisin jo jotain kansalaistottelemattomuutta. Hallitus ei näköjään tule lopettamaan tätä. Ei ennen kuin toteavat että koronabuumin ylläpito kääntyy heitä vastaan eli rajoitukset herättävät vastarintaa ja kannatuslukemat laskevat kuin lehmänhäntä. Harmi vaan että suuri osa suomalaisista on vielä täysillä buumissa mukana, pelätään helsinkiläisiä, desinfioidaan ruokapakkauksia, tehdään etätöitä ja pelätään toimistolla käymistä...

Ihan kuin ne etätyöt olisivat kaikille oma valinta. Monissa paikoissa pulju kiinni, etkä saa mennä toimistolle vaikka pyytäisit.

Hyvin osaat poimia oleellisen informaation :D

Vierailija
44/177 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun rokotteita on annettu kyllin monelle, rajoituksia voidaan keventää. Nyt pelataan aikaa rokotuksille, jotta ihmiset eivät sairastuisi vakavasti tai kuolisi rokotteella estettävään tautiin.

Jos liian moni jättää rokotteen ottamatta, rajoituksista tullee uusi normaali.

Suomen rajan takana on vielä tilaa, jollet sopeudu tänne

Vierailija
45/177 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuulkaas helmikuussa korona ohi.

Vierailija
46/177 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän ihan suoraan ettei koko korona-vuohotus ole juurikaan vaikuttanut elämääni. Liikun normaalisti esim. kaupoissa, kahviloissa, kirjastossa, liikun julkisilla jne. Käyn töissä, kyläilen ystävillä ja he meillä. Maskia en ole käyttänyt kertaakaan. Oikeastaan kaikki tuttuni ovat koko ajan eläneet normaalisti eikä yksikään ole sairastunut. Joten mitä väliä jollain rajoituksilla?

Ja tällä kehtaat vielä kehuskella?

Vierailija
47/177 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lupaus vapaudesta voi olla valeporkkana jolla houkutellaan ihmisiä piikille. Vähän kuin joku porkkanaksi maalattu puukapula

Vierailija
48/177 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluan vastauksen nimenomaan kysymykseen MIKSI. MIKSI on muka tarve pitää rajoituksia yllä yksittäistapausten vuoksi? Joku Marinin kunnianhimoinen tavoite että hän tosiaan estää koronakuolemat vai? Mun mielestä nyt se tokote ja kun vanhukset ja hoivatyöntekijät on rokotettu niin sitten ollaan tehty se mitä kohtuudella voidaan (tai no yli kohtuuden on kyllä menty kirkkaasti, siinä kohtaa yli vuosi estetty ihmisiä tekemästä töitään, pitämään yllä sosiaalisia suhteita jne) ja paluu normaalielämään asap. Sorry, mutta joku 20 koronakuolemaa per kk esim ei ole mikään peruste pitää yhteiskuntaa suljettuna.

Rajoitusten ja niitä tunnollisesti noudattavan kansanosan ansiosta täällä on niin vähän kuolleita ja tartuntatapaukset vähentyneet. Ruotsissa on toimittu juuri noin kuin toivot, ja jälki on sen mukaista.

Siis Ruotsissa on rokotettu vanhukset ja hoivatyöntekijät? Milloin? Kerrotko tästä lisää? Minä en ollutkaan tietoinen tästä että Ruotsi on saanut rokotteen käyttöön jo kuukausia sitten.

Vierailija
49/177 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönnän ihan suoraan ettei koko korona-vuohotus ole juurikaan vaikuttanut elämääni. Liikun normaalisti esim. kaupoissa, kahviloissa, kirjastossa, liikun julkisilla jne. Käyn töissä, kyläilen ystävillä ja he meillä. Maskia en ole käyttänyt kertaakaan. Oikeastaan kaikki tuttuni ovat koko ajan eläneet normaalisti eikä yksikään ole sairastunut. Joten mitä väliä jollain rajoituksilla?

Riippuu elämäntyylistä. Mä elän kaupunkilaiselämää eli tapaan ystäviä ravintoloissa ja baareissa, käyn keikoilla ja teatterissa, jos on ns laiska viikonloppu niin sitten vaan leffaan. No, nyt tuo kaikki on kielletty. Uimahalliinkaan ei pääse eikä museoihin. Lähinnä siis voi käydä töissä, talsia pitkin Helsingin katuja tai hillua jossain ostarilla.

No, Helsingissä minäkin asun eikä mitään ongelmaa elää ihan normaalisti.

Vierailija
50/177 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin elän niin normaalisti kuin voin. Oman kylän kirjasto on kiinni, mutta naapurissa auki, joten sinne siis. Käyn tavallista useammin ulkona syömässä, piipahdan kahvilaan, pyörin kirppareilla, kyläilen oikein paljon. Kampaamossa, hierojalla, luontaishoidoissa, kosmetologilla käyn tuplamäärän. Tavallisesti käyn kaupassa max 2 kertaa viikossa, nyt 3-4 kertaa. Olen alkanut käymään kuntosalilla ja kokosimme oman joogaryhmän ja joogailemmme viikottain. Maskia tai käsidesiä en käytä, normaalisti kyllä pesen kädet, enkä tunge kenenkään iholle.

Kyllä nyt luulis, että vähän tyhmemmätkin tajuaa mikä tässä huuhailussa on homman nimi. Saas nähdä, herääkö maailma ajoissa. Saksassa ja Ranskassa on jo ilahduttavasti ollut suuria mielenosoituksia tätä hulluutta vastaan.

Demoa pystyyn vaan, niin pääsee uutisista ihan omin silmin näkemään, ketkä ovat tämän maan hörhöporukka.

Vierailija
51/177 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt ainakaan maksako näiden Nannojen ja Sieppien ulkomaanreissuja, kun tavikset joutuu könöttämään kotona ja käymään lähimarketissa maskit päässä ja nämä julkimot ja influensserit reissaa Dubait ja Espanjat ja Levit "työmatkoilla". No jos ei ole töitä eli KUKAAN EI SEURAA, loppuu se tautien levityskin.

Vierailija
52/177 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetan osaltani korona-ajan elämisen vuodenvaihteeseen. 9kk kidutus, kiitti mulle riitti. En varmasti mene koronatestiin vaan kuten normaalistikin, flunssat sairastetaan kotona, vilkku on poistettu, maskit heitän roskiin. Luottamukseni päättäjiin ja hallitukseen on mennyt. Mieliala on jossain epätoivon, vihan ja inhon välimaastossa. En uskonut että elinaikanani tulee tällainen dystopia, vieläpä kanssa hurraahuutojen säestämänä. Olisi tullut vaikka kolmas maailmansota, olisi ehkä oikeasti syytä pelkoon mutta että vanhuksia niittävän flunssan vuoksi poistetaan ihmisiltä perusoikeudet, kammottavaa.

Vierailija
53/177 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin elän niin normaalisti kuin voin. Oman kylän kirjasto on kiinni, mutta naapurissa auki, joten sinne siis. Käyn tavallista useammin ulkona syömässä, piipahdan kahvilaan, pyörin kirppareilla, kyläilen oikein paljon. Kampaamossa, hierojalla, luontaishoidoissa, kosmetologilla käyn tuplamäärän. Tavallisesti käyn kaupassa max 2 kertaa viikossa, nyt 3-4 kertaa. Olen alkanut käymään kuntosalilla ja kokosimme oman joogaryhmän ja joogailemmme viikottain. Maskia tai käsidesiä en käytä, normaalisti kyllä pesen kädet, enkä tunge kenenkään iholle.

Kyllä nyt luulis, että vähän tyhmemmätkin tajuaa mikä tässä huuhailussa on homman nimi. Saas nähdä, herääkö maailma ajoissa. Saksassa ja Ranskassa on jo ilahduttavasti ollut suuria mielenosoituksia tätä hulluutta vastaan.

Demoa pystyyn vaan, niin pääsee uutisista ihan omin silmin näkemään, ketkä ovat tämän maan hörhöporukka.

Jep, nyt voisi pistää kunnolla ranttaliksi, naamioitumisestakaan kun ei voisi valittaa eikä sitä kieltää, koska naamioituminen on nykykielen mukaan vastuullisuutta.

Vierailija
54/177 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lopetan osaltani korona-ajan elämisen vuodenvaihteeseen. 9kk kidutus, kiitti mulle riitti. En varmasti mene koronatestiin vaan kuten normaalistikin, flunssat sairastetaan kotona, vilkku on poistettu, maskit heitän roskiin. Luottamukseni päättäjiin ja hallitukseen on mennyt. Mieliala on jossain epätoivon, vihan ja inhon välimaastossa. En uskonut että elinaikanani tulee tällainen dystopia, vieläpä kanssa hurraahuutojen säestämänä. Olisi tullut vaikka kolmas maailmansota, olisi ehkä oikeasti syytä pelkoon mutta että vanhuksia niittävän flunssan vuoksi poistetaan ihmisiltä perusoikeudet, kammottavaa.

Sama juttu mulla. Mielialaa lukuunottamatta. Mulla on oikeastaan helpottunut ja iloinen fiilis. Mun osaltani "rottakoe" on ohi. Olen kyllä oppinut itsestäni tämän vuoden aikana paljon ja se on ollut hyvä asia. Esimerkiksi kulutustottumukseni eivät palaa enää pandemiaa edeltäneeseen aikaan. Olin aiemmin varsin huoleton rahankäyttäjä, mutta olen oppinut säästäväiseksi ja aloin - kun ei ollut parempaakaan tekemistä - sijoittamaan. 

Vierailija
55/177 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä lopu, koska tautia ei edes ole tarkoitus tukahduttaa. Sille on keksitty hieno nimi "hybridistrategia". Ihmeellistä soutamista ja huopaamista. En ymmärrä mitä tämmöinen hengenvaarallisen kulkutaudin leviäminen palvelee, ei ainakaan yrittäjiä ja nämä poloiset eivät edes itse tajua asiaa.

Vierailija
56/177 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää rajoituksia kiitos, on vaan hyvä että kaikki palaverit, kissanristiäiset, kaikki turha sosiaalinen paska on jäänyt pois. Pahoittelut ja voimaa jokaiselle jonka läheinen on kuollut tautiin tai sairastunut vakavasti.

Vierailija
57/177 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä vaan aika .....kku..rse edelleenkin tuo Nyhvänäkki, 62-vuotiaana.

Vierailija
58/177 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, Hesarikin toteaa nyt jutussaan, sivulauseessa tosin, että Skopjen lennot olivat syksyllä Turun seudun merkittävä tartunta/tautilähde. Miltä tuntuu turkulaiset, olla suljettuna kotiin ja ulkoilla pelokkaana rätti naamalla tämän vuoksi? No, pata kattilaa soimaa, Hki-Vantaalla ei edes yritetty testata joten emme tiedä josko vaikka pk-seudun tartunnoista suurin osa on "turistien" tuomia..Mä olen äänestänyt vihreitä AINA, mutta nyt alkaa mutta olla täynnä tätä että ideologian nimissä totuuksia piilotellaan.

Vierailija
59/177 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu mulla. Mielialaa lukuunottamatta. Mulla on oikeastaan helpottunut ja iloinen fiilis. Mun osaltani "rottakoe" on ohi. Olen kyllä oppinut itsestäni tämän vuoden aikana paljon ja se on ollut hyvä asia. Esimerkiksi kulutustottumukseni eivät palaa enää pandemiaa edeltäneeseen aikaan. Olin aiemmin varsin huoleton rahankäyttäjä, mutta olen oppinut säästäväiseksi ja aloin - kun ei ollut parempaakaan tekemistä - sijoittamaan. 

Niin, kansalaiset on saatu pois turhan ja paheellisen viihteen ja ihmissuhteiden parista, nyt elämme terveellisesti, emme saa flunssaakaan emmekä norovirusta kun emme tapaa ihmisiä, olemme hyviä tuottavia työntekijöitä ja vieläpä annamme rahamme suuryritysten käyttöön.

Vierailija
60/177 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto mitä ulinaa. Vai että oikein kidutus ja dystopia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi