Koronarajoituksia tiukennetaan, eikö tää lopu koskaan?
Hybridistrategia päivitetty ja nyt rajoituksia voidaan pitää päällä jo perustasolla ("tartuntoja ilmaantuu vain vähän ja kotoperäisten tartuntojen osuus kaikista on pieni").
Eli senkin jälkeen kun koko kansa ja suurin osa maailman väestöä on rokotettu, rajoitukset pysyvät.
Miksi? MIKSI?
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Hitto mitä ulinaa. Vai että oikein kidutus ja dystopia.
Jep. Ja ainakaan yhdenkään parisuhteessa/perheessä elävän on turha sanoa tähän mitään. Teiltä ei ole riistetty ihmissuhteita, kaikkea sosiaalista vuorovaikutusta. Yksin eläviltä on.
En ole uskaltanut halata miestäni koko vuonna. Järkyttävää mutta olen pelännyt, että tartutan sen tai se mut.
Ihan hulluks tässä on tulossa.
Mutta en niin hulluks, että ottaisin sen rokotuksen.
Mitähän nuo ”tiukennukset” tarkoittavat? Suositusten lisäksi suorastaan vienosti kehoitetaan (täydelliseen vapaaehtoisuuteen perustuen totta kai)?
Vierailija kirjoitti:
rtyrty kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskipakottajia ilmeisesti v-tuttaa, kun maskeista ei ole ollut mitään hyötyä.
Maskinkäytöstä kertyny kärsimys ja kismitys palkitaankin vain lisärajoitteilla, suluilla, yt-potkuilla ja jollain kokeiluasteella olevalla mömmöllä. Kannattipa semmoisia "palkintoja" odottaa
Ei ihmiset tajua. Koronapelottelu on ollut niin tehokasta, että suuri osa kansasta uskoo ihan täysin, että kuolema on vääjäämätön seuraus siitä jos käy kaupassa tai istuu bussissa ilman maskia. No, mielenkiintoinen psykologinen koe. Puolessa vuodessa saadaan näköjään ihmiset uudelleenohjelmoitua. Puolessa vuodessa samassa junavaunussa istujista tuli vihollisia, tartuntalähteitä. Puolessa vuodessa ystävien tapaamisesta tuli terveysriski. Puolessa vuodessa työkaverin kanssa juttelusta tuli paheksuttavaa ja vastuutonta. Säälin lapsia ja nuoria, joiden ihmiskuvaan tämä tulee jättämään pysyvän jäljen, että toiset ihmiset ovat vaarallisia ja saastaisia, pelättävä asia.
Juttelen työkavereideni kanssa etätyössä joka päivä, paljon enemmän kuin silloin kun istuimme toimistolla (osa eri kaupungissa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä lopetan osaltani korona-ajan elämisen vuodenvaihteeseen. 9kk kidutus, kiitti mulle riitti. En varmasti mene koronatestiin vaan kuten normaalistikin, flunssat sairastetaan kotona, vilkku on poistettu, maskit heitän roskiin. Luottamukseni päättäjiin ja hallitukseen on mennyt. Mieliala on jossain epätoivon, vihan ja inhon välimaastossa. En uskonut että elinaikanani tulee tällainen dystopia, vieläpä kanssa hurraahuutojen säestämänä. Olisi tullut vaikka kolmas maailmansota, olisi ehkä oikeasti syytä pelkoon mutta että vanhuksia niittävän flunssan vuoksi poistetaan ihmisiltä perusoikeudet, kammottavaa.
Sama juttu mulla. Mielialaa lukuunottamatta. Mulla on oikeastaan helpottunut ja iloinen fiilis. Mun osaltani "rottakoe" on ohi. Olen kyllä oppinut itsestäni tämän vuoden aikana paljon ja se on ollut hyvä asia. Esimerkiksi kulutustottumukseni eivät palaa enää pandemiaa edeltäneeseen aikaan. Olin aiemmin varsin huoleton rahankäyttäjä, mutta olen oppinut säästäväiseksi ja aloin - kun ei ollut parempaakaan tekemistä - sijoittamaan.
Niin, kansalaiset on saatu pois turhan ja paheellisen viihteen ja ihmissuhteiden parista, nyt elämme terveellisesti, emme saa flunssaakaan emmekä norovirusta kun emme tapaa ihmisiä, olemme hyviä tuottavia työntekijöitä ja vieläpä annamme rahamme suuryritysten käyttöön.
Sanoinko jossain, että aion alkaa elää terveellisesti tai en tapaisi ihmisiä? Ensimmäisenä menen ravintolaan syömään ystävieni kanssa. Olen tämän vuoden aikana huomannut, miten vähän loppujen lopuksi tarvitsen tavaraa. On ollut aikaa pistää tarpeetonta tavaraa pois. En tarvitse kuin neljät kengät: yhdet talvikengät, yhdet kävelykengät, yhdet juhlakengät ja yhdet kesäsandaalit. Vein toistakymmentä paria erilaisia juhlakenkiäkin UFF:n laatikkoon. Kosmetiikkakin on asia, josta suurimmaksi osaksi luovun. En ole meikannut kohta vuoteen ja ihoni on paremmassa kunnossa kuin koskaan aikuisiälläni. Oma hiusvärinikin on ehtinyt kasvaa vuoden aikana ja kun menen seuraavan kerran kampaajalle, leikkautan vain hiukseni, mutta väri saa olla tästä lähtien oma. En kaipaa enää kahviloissa käymistä vaan mieluummin alan taas kutsua ystäviäni kotiini kahville. Olen tämän koronavuoden aikana jopa opetellut leipomaan. Taito, jossa ennen pandemiaa olin umpisurkea.
Tiedoksi että valtion taholta on tulossa massiivinen koronarokotteeseen liittyvä propaganda-kampanja ensi vuonna. Olen osana tutkimuspaneelia, josta aina välillä tulee kyselyitä joiden täyttämistä vastaan saa pisteitä. Sain muutama päivä sitten linkin tutkimukseen, jossa esitettiin useita mainosjulisteita rokottamisen autuuden puolesta, ja jotka pyydettiin arvioimaan sen perusteella kuinka hyvin ne vetosivat tunteisiin, mikä saisi sinut ottamaan rokotteen, minkä mainoksen oletat olevan itsellesi suunnattu jne. Osa oli selvästi nuorille suunnattuja, ja yrittivät epätoivoisesti olla katu-uskottavia (siinä epäonnistuen), osa taas tunteisiin vetoavia "kohta halataan taas" yms. joissa oli vanhuksia, lapsia, jne. kliseet. N@tsi-Saksassa oltaisiin oltu ylpeitä noista.
Vierailija kirjoitti:
En ole uskaltanut halata miestäni koko vuonna. Järkyttävää mutta olen pelännyt, että tartutan sen tai se mut.
Mutta en niin hulluks, että ottaisin sen rokotuksen.
Kuvittele että sullois 20 viime vuoden ajalta vain 3 halia
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, Hesarikin toteaa nyt jutussaan, sivulauseessa tosin, että Skopjen lennot olivat syksyllä Turun seudun merkittävä tartunta/tautilähde. Miltä tuntuu turkulaiset, olla suljettuna kotiin ja ulkoilla pelokkaana rätti naamalla tämän vuoksi? No, pata kattilaa soimaa, Hki-Vantaalla ei edes yritetty testata joten emme tiedä josko vaikka pk-seudun tartunnoista suurin osa on "turistien" tuomia..Mä olen äänestänyt vihreitä AINA, mutta nyt alkaa mutta olla täynnä tätä että ideologian nimissä totuuksia piilotellaan.
Samainen Hesarin juttu: Skopjen koneita ei ole viime aikoina testattu. Tartuntslukemat varsinais-suomessa ovat kääntyneet laskuun. Kaupunginjohtaja Arve "rajoitukset purevat, hyvä, rajoitukset on jees".
Siis mitä ihmettä?? Lopetatte merkittävän tartuntalähteen testaamisen ja toteatte että se ettei tartuntoja löydy on siis rajoitusten ansiota. Voi v* ttujen kevät, tää on ihan jo suoraa kansalaisten pilkkaamista ja nöyryyttämistä
poikamies37 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta en niin hulluks, että ottaisin sen rokotuksen.Kuvittele että sullois 20 viime vuoden ajalta vain 3 halia
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi että valtion taholta on tulossa massiivinen koronarokotteeseen liittyvä propaganda-kampanja ensi vuonna. Olen osana tutkimuspaneelia, josta aina välillä tulee kyselyitä joiden täyttämistä vastaan saa pisteitä. Sain muutama päivä sitten linkin tutkimukseen, jossa esitettiin useita mainosjulisteita rokottamisen autuuden puolesta, ja jotka pyydettiin arvioimaan sen perusteella kuinka hyvin ne vetosivat tunteisiin, mikä saisi sinut ottamaan rokotteen, minkä mainoksen oletat olevan itsellesi suunnattu jne. Osa oli selvästi nuorille suunnattuja, ja yrittivät epätoivoisesti olla katu-uskottavia (siinä epäonnistuen), osa taas tunteisiin vetoavia "kohta halataan taas" yms. joissa oli vanhuksia, lapsia, jne. kliseet. N@tsi-Saksassa oltaisiin oltu ylpeitä noista.
Et saisi noita johonkin kuvapalveluun jakoon?
Kesä vie sen joka tapauksessa pois vähäksi aikaa.
Siihen kun jaksaa odottaa, niin syksyllä voi koko vitus jo olla ohi.
Vierailija kirjoitti:
"Kampanjasuunnitelma on vasta tekeillä, joten yksityiskohtia siitä, miten suomalaisia aiotaan puhutella tai millaiselta kampanja näyttää, ei vielä kerrota.
Kampanjaa varten tehdyissä tutkimuksissa kuitenkin selvisi, millaisella viestillä suomalaisia ei kannata lähestyä.
– Mikä ei toimi on, että näytetään piikkiä tai rokotusta. Ehkä se aiheuttaa ikävää mielikuvaa siitä tilanteesta, Forstén pohtii."
Tää on sairasta. Juuri THL:n tyyppi selitti, että hybridistrategiassa pitää myös näiden alueellisten päättäjien löysätä rajoituksia sitä myöten, kun tilanne paranee. Ja sitten kiristetään uudestaan tarvittaessa. Piti tätä tärkeänä, koska ihmiset jaksaa siten paremmin. Nyt STM kuitenkin tänään käski vaan kiristää, vaikka tartunnat on laskeneet. Ja varoittivat, että missään tapauksessa ei saa höllätä.
Mitä maskeilla on merkitystä? Keväällä ei ollut mitään maskisuositusta ja koronatartunnat lasku normaalin kausiflunssan tapaan kesäksi. Jossian Tsekeissä on ollut syyskuun alusta maskipakko sakon uhalla ja silti suora on vetänyt koilliseen. Samoin Ranskassa. Maskit on aivan pelleilyä. Niillä ei ole mitään merkitystä kuin suoraan flunssaisille ja jossain terveydenhuollossa, ettei lääkäri yski suoraan leikkauksessa selkäytimeen bakteereja kuten sille yhdelle lääkärille kävi. Kaupoissa ei tiedetysti ole aiemminkaan ollut tartuntoja, mutta silti siellä pitää kulkea kuonokopissa kuormittamassa ympäristöä jätteellä.
Olen niin vihainen ja väsynyt. En vaan enää jaksa. Vuosi on pian eletty paikallaan, vältelty kaikkea, oltu vastuullisia jne. Tartunnat laskee, mutta mitään valoa ei tunnelin päähän anneta. Ensin piti maaliskuussa päästä rokottamaan jo taviksia. Nyt puhutaan keskikesään mennessä akuuteimmat ryhmät. Maskeista ei saa missään tapauksessa luopua vielä pitkään aikaan. Olen miettinyt, että olenko ainoa, joka kokee voimatonta raivoa pahimpina hetkinä ja en tajua, millaisia lampaita ihmiset on. Ne varmaan hyppää kaivoonkin, jos käsketään. Nämä rajoitukset ei ole missään suhteessa tilanteeseen ja meidän terveydenhuolto ei ole ollut missään vaiheessa edes lähellä kapasiteettinsa rajoja. Ei edes peruskapasiteetin, saati niiden järjestettyjen lisäpaikkojen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on Suomen uusi tiukempi koronastrategia – kovia rajoituksia voidaan määrätä jo perustason alueille https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007709663.html
Lukekaa nyt itse. Rajoituksista tulee entistä ennakoivampia ja niiden purkua viivästetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto mitä ulinaa. Vai että oikein kidutus ja dystopia.
Jep. Ja ainakaan yhdenkään parisuhteessa/perheessä elävän on turha sanoa tähän mitään. Teiltä ei ole riistetty ihmissuhteita, kaikkea sosiaalista vuorovaikutusta. Yksin eläviltä on.
Ai. Oon minä käynyt koko vuoden ihan normaalisti töissä, tavannut ystäviäni useita kertoja viikossa, istutaan viikonloppuisin ravintoloissa jnejne. Ei ole paljon koronaa näkynyt.
Tässä on pakko opetella pärjäämään ilman ulkopuolisia viihdykkeitä.
Voi olla, että kun sen nyt oikein hyvin oppii, ei tulekaan tarvetta opperalle, teatterille, messuille, näyttelyille, museoille yms.
Olen jo hyvällä mallilla oppimassa hyvin omatoimiseksi. Tytärkin leikkasi hiukseni nätiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tää on sairasta. Juuri THL:n tyyppi selitti, että hybridistrategiassa pitää myös näiden alueellisten päättäjien löysätä rajoituksia sitä myöten, kun tilanne paranee. Ja sitten kiristetään uudestaan tarvittaessa. Piti tätä tärkeänä, koska ihmiset jaksaa siten paremmin. Nyt STM kuitenkin tänään käski vaan kiristää, vaikka tartunnat on laskeneet. Ja varoittivat, että missään tapauksessa ei saa höllätä.
Mitä maskeilla on merkitystä? Keväällä ei ollut mitään maskisuositusta ja koronatartunnat lasku normaalin kausiflunssan tapaan kesäksi. Jossian Tsekeissä on ollut syyskuun alusta maskipakko sakon uhalla ja silti suora on vetänyt koilliseen. Samoin Ranskassa. Maskit on aivan pelleilyä. Niillä ei ole mitään merkitystä kuin suoraan flunssaisille ja jossain terveydenhuollossa, ettei lääkäri yski suoraan leikkauksessa selkäytimeen bakteereja kuten sille yhdelle lääkärille kävi. Kaupoissa ei tiedetysti ole aiemminkaan ollut tartuntoja, mutta silti siellä pitää kulkea kuonokopissa kuormittamassa ympäristöä jätteellä.
Olen niin vihainen ja väsynyt. En vaan enää jaksa. Vuosi on pian eletty paikallaan, vältelty kaikkea, oltu vastuullisia jne. Tartunnat laskee, mutta mitään valoa ei tunnelin päähän anneta. Ensin piti maaliskuussa päästä rokottamaan jo taviksia. Nyt puhutaan keskikesään mennessä akuuteimmat ryhmät. Maskeista ei saa missään tapauksessa luopua vielä pitkään aikaan. Olen miettinyt, että olenko ainoa, joka kokee voimatonta raivoa pahimpina hetkinä ja en tajua, millaisia lampaita ihmiset on. Ne varmaan hyppää kaivoonkin, jos käsketään. Nämä rajoitukset ei ole missään suhteessa tilanteeseen ja meidän terveydenhuolto ei ole ollut missään vaiheessa edes lähellä kapasiteettinsa rajoja. Ei edes peruskapasiteetin, saati niiden järjestettyjen lisäpaikkojen.
Just tämä!!
Hivutustaktiikka. Nyt jo tosiaan ihan sujuvasti puhutaan että ehkä kesällä on riskiryhmiä saatu rokotettua. Kuka muistaa vielä että syksyllä piti ottaa 3 viikon skarppaus ja sitten helpottaa? Lupaukset petetään kerta toisensa jälkeen, aikarajat siirtyvät ja siirtyvät. Luoja sentään, jos tämä hulluus olisi tarkoitus lopettaa niin jokaisella kansalaisella olisi tällä hetkellä oma rokotusnumeronsa tiedossa mutta ei rokotteiden jaon toteutusta edelleen pohditaan ja suunnitellaan ja on mietitty että ehkä "jonkinlainen ajanvarausjärjestelmä" kehitetään "tulevaisuudessa". Toki sekin on jo tehty selväksi, että rokottaminen ei missään tapauksessa höllennä rajoituksia.
Voimaton raivo on juuri se mitä tunnen. Mikään terveydenhuollon kapasiteetti ei ole ollut lähellekään uhattuna missään vaiheessa ja tartuntaluvut laskussakin jo yli 2 viikkoa mutta ruuvia vain kiristetään taas. Tämä on naurettavaa, absurdia, kammottavaa. Se on tosiaan varma että luottamukseni päättäjiin ei koskaan enää palaa. Poliittista teatteria, jeesustelua, julkisuuden hakua. Kuvottavia ihmisiä koko hallitus täynnä.
Vierailija kirjoitti:
No näinhän sitä taas lupaillaan jotta kansa saadaan nöyränä tottelemaan. Kuinka monta kertaa menette samaan lankaan?
Omalta osaltani höllään rajoituksia, jos ei tuo uusi virusmuunnos taas pahenna tilannetta merkittävästi. Ekana palaa kuntosalille ja ryhmäliikuntaan, joissa ei huohoteta toisten niskaan. Maskin jätän pois kaupassa, jos on väljää.
Ei ihmiset tajua. Koronapelottelu on ollut niin tehokasta, että suuri osa kansasta uskoo ihan täysin, että kuolema on vääjäämätön seuraus siitä jos käy kaupassa tai istuu bussissa ilman maskia. No, mielenkiintoinen psykologinen koe. Puolessa vuodessa saadaan näköjään ihmiset uudelleenohjelmoitua. Puolessa vuodessa samassa junavaunussa istujista tuli vihollisia, tartuntalähteitä. Puolessa vuodessa ystävien tapaamisesta tuli terveysriski. Puolessa vuodessa työkaverin kanssa juttelusta tuli paheksuttavaa ja vastuutonta. Säälin lapsia ja nuoria, joiden ihmiskuvaan tämä tulee jättämään pysyvän jäljen, että toiset ihmiset ovat vaarallisia ja saastaisia, pelättävä asia.