Puolipanelit pois
Ostin nykyisen asuntoni puolisen vuotta sitten vaikka puolipanelit ärsyttivätkin. Nyt pitäisi tarttua toimeen ja hävittää ne. Onko kukaan tehnyt sitä omin päin? Onko ihan mahdoton urakka?
Kommentit (34)
Minun ex-mieheni olisi aikoinaan aivan välttämättä halunnut taloomme sekä puolipaneelit että boordit. Onneksi tuli avioero ennen kuin hän ehti toteuttaa uhkaustaan.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 22:42"]Älä hyvä ihminen poista kauniita ja tyylikkäitä puolipaneeleita! Tuovat arvokkuutta asuntoosi.
[/quote] Samaa mieltä kanssasi. Meillä laitettiin 2011 valmistuneeseen taloon uutena puolipanelointi. Ovat niin kodikkaat.
[/quote] Ei vitsi, muitakin jotka tykkää puolipaneloinnista. Tahdoin remontin yhteydessä meidän perheen uuteen kotiin, ihailtuani niitä vanhempieni kotona. Toinen hyvä niksi seinien juhlavoittamiseksi ovat sellaiset runsaasti koristellut uretaanilistat jotka kiinnitetään liimaamalla. Sopivat vanhoihin taloihin tuomaan alkuperäistä henkeä (esim. rintamamiestalot).
[/quote]
Aika hulvaton ajatus, että rintamamiestaloon voisi tuoda alkuperäistä henkeä runsaasti koristellulla (uretaani)listalla. :D
Taisit ostaa sian säkissä AP, puolipaneeleilla on helppo piilottaa tuholaisongelmat ja kosteusvauriot.
Saneeraaja
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 23:08"]Ap on jo päättänyt (ilmeisesti) hankkiutua eroon paneeleista, hyväksytään siis se. Ei ne paneelut joka silmää muellytä. Tuskin on mikään mahdoton urakka, varainkin jos saat apua. Ei muuta ku sorkkarauta heilumaan! :)
[/quote]
Ei missään tapauksessa hyväksytä. Kunnon av-mamma ei saa hyväksyä mitään homomeininkiä.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 23:46"]Taisit ostaa sian säkissä AP, puolipaneeleilla on helppo piilottaa tuholaisongelmat ja kosteusvauriot.
Saneeraaja
[/quote] Toivoisin niin tämän olevan provo, sairastuin noiden riivatun paneelien alla muhineen homeen takia vakavasti, perheen kodiksi hankitusta rivarista jäi käteen vain velat!
Miksi puoli paneeleita pidetään jotenkin junttimaisina? Ovat osa suomalaista perinteitä
Meillä puolipaneelit oli kiinni sekä liimalla että nauloilla! Mutta irrotus sujui silti ihan ok, voimalla vaan! :) seinän tasoitti sitten ammattilainen, joka hoiti myös maalauksen.
Täällä jotkut kehuvat puolipaneeleita, taidatte olla samaa porukkaa kuin ne jotka tarjoavat juhlissa pikkupitsoja sekä voileipäkakkua ettekä anna lapsenne opettajalle yli 50 euron lahjaa lukuvuoden päätteeksi. Siis wt. Ja jos on pakko ostaa Älvsbyhus kun ei ole muuhun varaa, jättäkää suosiolla ok-talot menestyneemmille.
Olen itse myös miettinyt pitäisikö puolipaneelit hävittää. 15 vuotta sitten kun ostettiin talo niin tykkäsin niistä, mutta alkaa vähitellen tuntua että se aika meni jo.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 00:15"]Olen itse myös miettinyt pitäisikö puolipaneelit hävittää. 15 vuotta sitten kun ostettiin talo niin tykkäsin niistä, mutta alkaa vähitellen tuntua että se aika meni jo.
[/quote] Älä hävitä, ovat osa suomalaista omakotiasumisen perinnettä ja ehdottomasti säilyttämisen arvoiset.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 00:20"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 00:15"]Olen itse myös miettinyt pitäisikö puolipaneelit hävittää. 15 vuotta sitten kun ostettiin talo niin tykkäsin niistä, mutta alkaa vähitellen tuntua että se aika meni jo.
[/quote] Älä hävitä, ovat osa suomalaista omakotiasumisen perinnettä ja ehdottomasti säilyttämisen arvoiset.
[/quote]
No syö itse läskisoosia joka päivä jos nuo suomalaisperinteet ovat sinulle niin huisin tärkeitä. Ja vaihda myös vesivessasi ulkohuussiin.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 00:23"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 00:20"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 00:15"]Olen itse myös miettinyt pitäisikö puolipaneelit hävittää. 15 vuotta sitten kun ostettiin talo niin tykkäsin niistä, mutta alkaa vähitellen tuntua että se aika meni jo.
[/quote]
No syö itse läskisoosia joka päivä jos nuo suomalaisperinteet ovat sinulle niin huisin tärkeitä. Ja vaihda myös vesivessasi ulkohuussiin.
[/quote] Älä mulle ala tai tulen puolipaneloimaan teidän koko huushollin :D
Onko muuten Tomi Björckillä puolipaneelit? Nelosen klipissä näytti olevan mutta missään lehdissä ei ole mainittu.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 23:03"]Eikös Älvsby-taloon saa valittua puolipaneelit? Jos kelpaavat uuteen, mikseivät sinulekkin?
[/quote] Jos julmetun kalliiseen ja hienoon ruotsalaiseen talopakettiin saa, mikseivät kelpaa muille?