Lapset tunkee mun pihalle!
Olin tänään huoneessani tekemässä töitä, kun kuulin meteliä ulkoa. Menin avamaan oven ja katsomaan, mitä siellä tapahtuu. Kaksi tyttöä keinuu minun pihallani! Tarkoitan siis, että asun rivitalossa, mutta tytöt asuvat omakotitalossa sen rivitalon lähellä, eivätkä siis kys. rivitalossa. Heillä ei siis pitäisi olla mitään asiaa pihalleni. Mutta siellä ne kuitenkin keinuivat! Kysyin heiltä vielä varmuuden vuoksi, ovatko kyseisin rivitalon asukkaita. Eivät olleet. Sanoin, että he voivat sitten lähteä pihalta. Lähtivät, ja huusivat minulle jotain (luultavasti rumia sanoja). Venäjäksi. Ovat siis luultavasti r*ssiä.
Vituttaa, kun meidän pihalle pitää kakaroiden tunkea!
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 21:19"]
Sinänsä ymmärrän ap:ta että meidän pihalla vierailee usein muiden taloyhtiöiden lapsia ja jotenkin ne lelutkin hiekkalaatikolta häviävät näiden lasten mukaan. Mitään ei siis voi jättää hiekkalaatikolle esim siksi aikaa kun käymme sisällä syömässä. Lisäksi emme millään jaksa keräillä niitä jätskipapereita ja muita roskia joita vieraat lapset jättävät pihalle. Tilanne on välillä aika ärsyttävä. Taloyhtiö on pieni, joten tiedän kyllä ketkä ovat taloyhtiön omia lapsia ja ketkä ovat vain ohikulkumatkalla.
[/quote]
Inhottavaa jättää niitä leluja lojumaan siihen hiekkalaatikolle! Miksei niitä voi kerätä leikkien jälkeen pois? Me joudumme alottamaan leikit pihallamme aina keräämällä järjettömän määrän leluja pois hiekkalaatikolta, että sinne kirjaimellisesti mahtuisi edes lapsi! Meillä on hankittu kallis ja käytännöllinen laatikkokin niille leluille, mutta ei vaan mene joillekin perille. Me keräämme lelumme aina mukaan, etteivät ne jää muiden tielle.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 21:28"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 21:23"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 21:19"]Ihme kommentteja! Toisten pihoille ei mennä kysymättä lupaa. Myöskään vieraan rivitalon tai kerrostalon.
[/quote]
Keneltä sitä lupaa olisu pitänyt kysyä?
[/quote]
Osakkailta, nehän siitä maksaa ja ylläpitää. Lisäksi päättävät ketä alueella saa liikkua.
[/quote]
ja tyttöjen olisi pitänyt käydä pimpottamassa jokaisen asukkaan oveen ja kysyä, saisivatko olla pihalla? Ap olisi varmaan tuostakin vetänyt herneet nokkiinsa
[/quote] Saako toisten terasseille sitten myos menna luvatta leikkimaan? Saako sinun kotonasi vieraat menna jaakaapille? Mihin vedat rajan?
Ihme kommentteja! Toisten pihoille ei mennä kysymättä lupaa. Myöskään vieraan rivitalon tai kerrostalon.
[/quote] luulen että monenkin kommenttien sävy johtui yksinomaan siitä miten ap asiansa esitti. asiat kun voi tuoda esille niin monella tapaa...
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 21:32"]
Sinänsä ymmärrän ap:ta että meidän pihalla vierailee usein muiden taloyhtiöiden lapsia ja jotenkin ne lelutkin hiekkalaatikolta häviävät näiden lasten mukaan. Mitään ei siis voi jättää hiekkalaatikolle esim siksi aikaa kun käymme sisällä syömässä. Lisäksi emme millään jaksa keräillä niitä jätskipapereita ja muita roskia joita vieraat lapset jättävät pihalle. Tilanne on välillä aika ärsyttävä. Taloyhtiö on pieni, joten tiedän kyllä ketkä ovat taloyhtiön omia lapsia ja ketkä ovat vain ohikulkumatkalla.
[/quote]
Inhottavaa jättää niitä leluja lojumaan siihen hiekkalaatikolle! Miksei niitä voi kerätä leikkien jälkeen pois? Me joudumme alottamaan leikit pihallamme aina keräämällä järjettömän määrän leluja pois hiekkalaatikolta, että sinne kirjaimellisesti mahtuisi edes lapsi! Meillä on hankittu kallis ja käytännöllinen laatikkokin niille leluille, mutta ei vaan mene joillekin perille. Me keräämme lelumme aina mukaan, etteivät ne jää muiden tielle.
[/quote]
Yhtiössämme asuu kolme lapsiperhettä. Käytämme usein samoja leluja. Pahoittelen mutta kun me emme ole te ;) Lisäksi me emme raahaa hiekkalaatikolle kymmeniä leluja kerralla, vaan muutamat. Eiköhän sinne hiekkalaatikolle siis mahdu ihan meidän lelujemme sekaankin :P
Taloyhtiön piha on niin monen yhteistä omaisuutta, että en voisi vähemmän välittää, kuka siinä aikaansa viettää, kunhan käyttäytyy ihmisiksi.
Jotkut ovat päättäneet olla ymmärtämättä, että se on aivan eri asia kuin jääkaappi tai omakotitalon piha.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 21:41"]Taloyhtiön piha on niin monen yhteistä omaisuutta, että en voisi vähemmän välittää, kuka siinä aikaansa viettää, kunhan käyttäytyy ihmisiksi.
Jotkut ovat päättäneet olla ymmärtämättä, että se on aivan eri asia kuin jääkaappi tai omakotitalon piha.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 21:12"]Riveting tale ol' chap.
[/quote]
häh
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 21:41"]Taloyhtiön piha on niin monen yhteistä omaisuutta, että en voisi vähemmän välittää, kuka siinä aikaansa viettää, kunhan käyttäytyy ihmisiksi.
[/quote]
[/quote]
Olethan ymmärtänyt, että taloyhtiön voi muodostaa esimerkiksi paritalo tai vaikka kaksi erillistaloa. Tällöin pihalla on vain kaksi omistajaa. Taloyhtiöitä on muitakin kun niitä sadan asukkaan jättiyhtiöitä. Meillä on osakkaita vajaa kymmenen. En halua muiden lapsia pihalle. Osakkaiden lasten kaverit ovat tietysti eri asia. Vieraat lapset ovat usein liikkeellä ilman vanhempiaan eivätkä tiedä miten käyttäytyä pihalla. Kerran esimerkiksi pihaistutuksia oli tallottu. Vahinkoja sattuu, ymmärrän sen, mutta yksityinen piha on yksityinen. Sinne ei vieraita kaivata.
Ap haukkuu pieniä tyttöjä ryssiksi. Häpeä
Pyydä tyttöjä opettaan sulle venäjää
Pyydä tyttöjä opettaan sulle venäjää
Kai nyt lapset saavat mennä rivareiden pihalle jos se on vaikka heidän lähin leikkipaikkansa.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 22:11"]
Kai nyt lapset saavat mennä rivareiden pihalle jos se on vaikka heidän lähin leikkipaikkansa.
[/quote]
Aika vaikeaa ymmärtää: Taloyhtion piha on yksityinen leikkipaikka, ei julkinen. Se ei siis ole mikään lähin leikkipaikka, vaan jonkun toisen piha. Ihan hullua tämä väittely.
Ikävää tunkeutumista taloyhtiön alueelle! Saattoivat olla ulkomaalaisen rikollisryhmän tiedustelijoita, ensi kerralla poliisit paikalle ja puhut yhtiökokouksessa jos hankkisitte vaikka videovalvonnan tai vartiointiliikkeen käymään säännöllisesti.
Hmm... Tämä ketju inspiroi minua :) Heitänkin pihaltani ämpärillisen kylmää vettä kaikkien asiattomien päälle jotka pihalle tulee omin luvin. Katselen sitten ihan mielenkiinnosta mitä tapahtuu. Minä kun tässä omalla (siis minun ihan henkilökohtaisella) pihallani olen suoraan taloyhtiön leikkipaikan vieressä. Olen siis ihan vahtiasemissa päivittäin.
En ymmärrä tätä tyttöjen puolustelua! Hyvä vaan että ap ajoi venäläistytöt pois pihalta! Tyttöjen vanhemmatkin täällä siis varmaan viemässä sossurahoja.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 21:28"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 21:23"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 21:19"]Ihme kommentteja! Toisten pihoille ei mennä kysymättä lupaa. Myöskään vieraan rivitalon tai kerrostalon.
[/quote]
Keneltä sitä lupaa olisu pitänyt kysyä?
[/quote]
Osakkailta, nehän siitä maksaa ja ylläpitää. Lisäksi päättävät ketä alueella saa liikkua.
[/quote]
ja tyttöjen olisi pitänyt käydä pimpottamassa jokaisen asukkaan oveen ja kysyä, saisivatko olla pihalla? Ap olisi varmaan tuostakin vetänyt herneet nokkiinsa
[/quote]
Ihan lähtökohtaisesti toisten pihoille ei mennä leikkimään. Siinä ei ovikellojen pimpottelu auta. Jos on leikkimässä jonkun taloyhtiön lapsen kanssa, niin voi pihalla olla. Muuten pysytään poissa ja mennään julkisille leikkipaikoille. Yksityiset pihat ovat YKSITYISIÄ. Onko se hankalaa ymmärtää?