Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kakkaaminen synntyksen jälkeen?

Vierailija
01.06.2014 |

Montako päivää meni?

Miulla mennyt jo kolme ja nyt pelottaa jo :( en osaa kakata kun kaksi muuta äitiä on samassa huoneessa. Auttakaa :(

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toiminu molempien synnytysten jälkeen vasta 7päivänä vatsa. Sekin oli työn takana... Muuten toimii 1krt/pvä. 

Vierailija
22/47 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla meni mulla viitisen päivää ja siinä vaiheessa se kakka oli jo siinä vaiheessa tosi kovaa joten sattu aika helvetisti.. Sittemmin olen aloitanut ummetuslääkkeen heti synnytyksen jälkeen niin ei oo tuota ongelmaa ollu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 21:28"]Käsisuihku ja samaan aikaan etusormella kakan kaivaminen. Kuullostaa aivan järkyttävältä, mutta toimii! 

[/quote]

Ja numerolle ysi vinkiksi, että mikäli synnytät alateitse niin pissaaminen oli ainakin mulla ihan tuskaa pari viikkoa. Sairaalassa purin hampaita yhteen ja kotona hoin aina vittu saatanaa. Käsisuihkulla lämmintä vettä pissatessa niin helpottaa edes vähän.. Äläkä turhaan pelkää, sen kivun unohtaa parissa kuukaudessa. :)

Vierailija
24/47 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävelin käytävällä olevaan vessaan ja ähisin siellä n. 40min. Kun sain viikon edestä tavaraa ulos, vetelin seuraavat 15min pyttyä että kaikki sonta menis alas.

Sektioitu olen, ei saanut ponnistaa yhtään. Viikon kesti ennen kuin kakkalääkkeet sai kakan tulemaan ilman ponnistamista. Hyhhyh. Kotiin ei sektion jälkeen pääse ennen kuin maha on toiminut. En tiedä onko alatiesynnytyksen jälkeen sama.

Vierailija
25/47 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita kelloa ja pyydä hoitajalta apua. Sitä varten se kello on :) Ne hoitajat on kuulleet saman pyynnön tuhat  ja yksi kertaa, niitä ei tarvitse hävetä. Pyydä siis ummetusta helpottavaa lääkettä. Synnytyksen jälkeinen ummetus on ihan normaalia... Vähemmästäkin säikähdyksestä seisahtaa systeemit.

Jos saat sellaista veteen liotettavaa jauhetta, se menee parhaiten alas kun juo vuorotellen kulauksen sitä ja perään kulauksen vahvaa mehua. Himassa join myös mehukeittoon sekoitettuna. Mutta ne Laxoberon-tipat kyllä toimi mun mielestä paremmin. Omalla kohdalla koko synnytyksen jälkeinen viikko oli aika epämukavaa ja käytin molempia apukeinoja, sitten alkoi itsekseen toimia. Muista juoda riittävästi, nestettä kuluu kun hormonit hikoiluttaa, ja se voi pahentaa asiaa.

Onnea vauvasta äidille!

9, nää on niitä juttuja mistä ei etukäteen puhuta ja jälkikäteen ei enää muisteta. Älä turhaan jää tätä miettimään. Kun se vauva on siinä niin sulla on ihan muut asiat päällimmäisenä mielessä. Mut jos tulee tällaista vaivaa niin pyydä vaan laitoksella heti apua rohkeesti ja apteekin kautta himaan. Ihmeellinen on ihmiskeho, kaikesta sitä kuitenkin selviää. Tsemppiä vikoihin päiviin!

Vierailija
26/47 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille, joka ihmetteli mikä kakkaamisessa synnytyksen jälkeen on vaikeeta, niin sanoisin että kolme,i keskeistä asiaa ainakin vaikuttaa: Ensteksi, kai aika monella lapsi puristaa syntyessään myös äidin suolen poikkeuksellisen tyhjäksi siihen synnytyspöydälle (ennen muinoin annettiin peräruiskeita, että lapsi "mahtuisi paremmin tulemaan"). Tämä usein laiskistaa suolen toimintaa ja ulostamisen tarvetta ei aluksi oikein ole kun suolessa ei ole luonnollista liikettä. Toinen on se, että aika monella on alapää arka tai jopa haavoilla/tikattuna synnytyksen jälkeen, jos on ollut repeämiä tai tehty eppari. Lisäksi monelle raskaus tekee peräpukamia. Lääkkeeksi tähän auttaa runsaskuituinen ruoka (Jorvissa on tarjottu erityistä puuroa, onkohan vieläkin listalla?), nestettä pitää saada tarpeeksi, liikkumaan pitää ruveta heti, vessakäynneillä kiristyksiä ja kirvelyitä helpottaa alapään suihkuttelu samalla kun kakkaa/pissaa (puhtaudenkin kannalta se on hyvä) , ja laksatiivit voi ottaa viimeiseksi avuksi jos oikein tiukkaa tekee,

Vierailija
27/47 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille, joka ihmetteli mikä kakkaamisessa synnytyksen jälkeen on vaikeeta, niin sanoisin että kolme,i keskeistä asiaa ainakin vaikuttaa: Ensteksi, kai aika monella lapsi puristaa syntyessään myös äidin suolen poikkeuksellisen tyhjäksi siihen synnytyspöydälle (ennen muinoin annettiin peräruiskeita, että lapsi "mahtuisi paremmin tulemaan"). Tämä usein laiskistaa suolen toimintaa ja ulostamisen tarvetta ei aluksi oikein ole kun suolessa ei ole luonnollista liikettä. Toinen on se, että aika monella on alapää arka tai jopa haavoilla/tikattuna synnytyksen jälkeen, jos on ollut repeämiä tai tehty eppari. Lisäksi monelle raskaus tekee peräpukamia. Lääkkeeksi tähän auttaa runsaskuituinen ruoka (Jorvissa on tarjottu erityistä puuroa, onkohan vieläkin listalla?), nestettä pitää saada tarpeeksi, liikkumaan pitää ruveta heti, vessakäynneillä kiristyksiä ja kirvelyitä helpottaa alapään suihkuttelu samalla kun kakkaa/pissaa (puhtaudenkin kannalta se on hyvä) , ja laksatiivit voi ottaa viimeiseksi avuksi jos oikein tiukkaa tekee,

Vierailija
28/47 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä taas. Itselläni ainaki maha niin luiruna supistusten takia ettei paljon ole tarvinnut seuraavinakaan päivinä päkistää. Peräpukamia tosin hitusen juili. Ja kuunteletteko itse kovinkin kiinnostuneina huonetoverin vessakäyntejä ja jos, niin jäättekö niitä vatvomaan pitemmäksikin aikaa? Hyvät hyssykät.

Vierailija
29/47 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli myös pukamat ne vasta kauan kesti!! Mut juu tuo pissasminen sattui. Ekasta synnytyksestä kysyivät ottaisinko lääkken et saa ulostettua ja tokasta sanoin etten pysty pissaan et saattuu niin paljon, et lopetan sit juomasta, nuori hoitsu sanoi voi voi ja et ota buranaa. No vanhempi sanoi et heil on puuduttavaa geeliä!! Ihan huippulääke! Ja pukamiin olinkin jo kotona varautua lääkkeillä ja luumusoseilla yms.

Vierailija
30/47 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pystyin ulostamaan normaalisti heti seuraavana päivänä, mutta en tosin revennytkään yhtään. Kätilö kävi myös kysymässä, että olenko ulostanut normaalisti vai tarvitsenko laksatiivia. Ei kannata hävetä! Tuskin huonekaveritkaan ajattelee mitään sen kummempia, kun luonnollistahan se on... :)

Vierailija
31/47 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt kolmesti enkä muista kertaakaan mitään ihmeellistä kakkaamiseen liittyvää. Että tuskin siinä kaikilla on ongelmia. Sen muistan, että suihkussa oli hassu olo kun keho tuntui niin äkkiä taas ihan erillaiselta, mutta muuten kroppa on toiminut synnytyksen jkälkeen jo seuraavana aamuna niinkuin aina.

Vierailija
32/47 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukutin vahingossa 26, piti laittaa yläpeukku. Mutta joo, en ole raskaana tai synnyttänyt mutta olen aina miettinyt että miten se kakkaaminen onnistuu sen jälkeen :/ ei hyvältä vaikuta :D

Vierailija
33/47 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä synnytyksen jälkeen intiimit asiat muuttuvat sairaalassa kaikkien yhteisiksi. Ei siellä hävetä enää mikään.

Vierailija
34/47 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista huoneessa könnäävistä ukoista. Mulla oli huonekaverin axelta haiseva mies siellä istumassa koko ajan. Päässä kireä pipo ja aurinkolasit pipon päällä takaraivolla. Multa pääsi koko ajan pieruja itsekseen, koska olin revennyt pyllyyn asti ja juonut sitä luumujuomaa. Lisäksi mun henkeen alkoi ottaa se axe, ja kun yskin niin tuntui, että tikit repeää ja pukamat pullahtaa ulos. Kaiken ihanuuden huipuksi jouduin kysymään kätilöltä, että tursuaako mun pyllystä jotain, kun en itse näe. Ja tursushan sieltä, kätilö painoi pukaman takas pyllyyn. Onneksi se saakelin axemies oli siinä vaiheessa jo häipynyt.

Vierailija
35/47 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni eka kakka tuli melkeen heti synnytyksen jälkeen about 3h. Ei luojan kiitos sattunut! Mitä pelkäsin todella paljon.. Ihan tuli normaalisti senkn jälkeen, maha ei ollut kovana, mutta ne pukamat.. Puuduts kun hävisi (jouduttiin leikkaamaan, tuli 4 tikkiä) niin apua! Pukamat kipeinä.

Toki oli koko alapää hellänä, en pystynyt istumaan 2 viikkoon ollenkaan, tai vain puolella kannikalla.

Vierailija
36/47 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei sattunut kakkaaminen, mutta pissaaminen, hui kamala kun kyyneleet valui silmistä kun sattui niin paljon kun niihin repeämiin osui pissa :-o

Vierailija
37/47 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 21:33"]

Mä kävelin käytävällä olevaan vessaan ja ähisin siellä n. 40min. Kun sain viikon edestä tavaraa ulos, vetelin seuraavat 15min pyttyä että kaikki sonta menis alas.

Sektioitu olen, ei saanut ponnistaa yhtään. Viikon kesti ennen kuin kakkalääkkeet sai kakan tulemaan ilman ponnistamista. Hyhhyh. Kotiin ei sektion jälkeen pääse ennen kuin maha on toiminut. En tiedä onko alatiesynnytyksen jälkeen sama.

[/quote]

Mä en oo saanut lähteä sektion enkä alatiesynnytyksen jälkeen kotiin ennen kuin on maha toiminut. Sektion jälkeen oli vaikeaa kun ei tosiaan saanut ponnistaa ja ulostuslääkettä oli pakko ottaa. Repeämien jälkeen taas ponnistaminen pelotti ja itse toimitus oli osin kivuliaskin.

Vierailija
38/47 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visiblin kuitulääke on hyvä. Sektion jälkeen rankkojen puudutteiden ja kipulääkkeiden jälkeen tuntui kuin koko suolisto olis ollut halvaantunut eikä tiennyt mitä ja mihin suuntaan ponnistaa.. Eikä meillä ollut huoneessa vessaa vaan yleinen käyrävällä...

Vierailija
39/47 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 19:37"]

Montako päivää meni?

Miulla mennyt jo kolme ja nyt pelottaa jo :( en osaa kakata kun kaksi muuta äitiä on samassa huoneessa. Auttakaa :(

[/quote]

Mee nyt paskalle tai sieltä tulee metrinen pyyttoni yöllä lattialle kun oot nukkumassa.

Vierailija
40/47 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 21:28"]Käsisuihku ja samaan aikaan etusormella kakan kaivaminen. Kuullostaa aivan järkyttävältä, mutta toimii! 

[/quote]

Ja numerolle ysi vinkiksi, että mikäli synnytät alateitse niin pissaaminen oli ainakin mulla ihan tuskaa pari viikkoa. Sairaalassa purin hampaita yhteen ja kotona hoin aina vittu saatanaa. Käsisuihkulla lämmintä vettä pissatessa niin helpottaa edes vähän.. Äläkä turhaan pelkää, sen kivun unohtaa parissa kuukaudessa. :)

[/quote]

Mulla oli tässä se ongelma, kun losotti alussa ihan itsestään ja huomaamatta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi