Mitä mieltä nimestä Jukka?
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 19:36"]
Jukka on eläkkeelle jäävien miesten nimi. Tai jotkut on vielä parhaassa työiässä. Vauvalla erikoinen nimi enempi negatiivisessa mielessä.
[/quote]
No eihän nyt vielä eläkkeellä! Kyllä Jukkaa annettiin nimeksi -70 ja -80 luvuillakin, mukava nimi.
Ruotsiksi att jucka tarkoittaa nylkyttämistä.
Jukka on hyvä nimi :) Itse voisin myös ajatella Pekkaa tai Heikkiä pojan nimeksi. Jaakko mulla jo onkin....
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 19:46"]
Kyllä Yucca on enemmän tätä päivää. Haluatko AP todellakin, että lastasi kiusataan koulussa metsäsuomalaiseksi?
[/quote]
Älä ole typerys!
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 20:05"]
Mun mies on Jukka. Oikein hyvä nimi :)
[/quote]
Niin munkin:)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 20:05"]
[/quote]
[/quote]
Ja mun! :)
Jukka on limaisten viisikymppisten nimi.
Ja älä missään tapauksessa anna nimeksi Jukka Johannes! Nehän tulevat samasta nimestä. Vähän kuin antaisit nimeksi Mari Marjaana tai Risto Kristian.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 20:05"]
[/quote]
[/quote]
Ja mun! :)
[/quote] ja mun poika 26 v. todellakin rauhallinen ja mukava.
Hyvä nimi. Seitkytluvulla syntyneen veljeni nimi on Jukka:)
Perusnimi. Tulee mieleen 70-luku, jukkapalmu ja Jukka-poika.
Ei pahimmasta päästä, mutta kuitenkin vähän tönkkö nimi. Kovaksi kuivahtanut rukkanen tai nyrkkeilyhanska tulee mieleen :P
T. Synesteetikko
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 19:37"]Tai Pekka? Kastemekoksi sitten kiitos t-paita. Voisiko enempää nationalistinen olla kun antaa tuollaisen perussuomalaisen nimen? Et taida olla monikulttuurinen maailmankansalainen, muuten eläisit tässä päivässä ja antaisit nimeksi Yucca.
[/quote]joo, sukunimeksi palmu!
Oma poikani on Jukka eikä oo eläkkeellä:)
Ja Jukka-Poikakaan ei pilvee polttele enää.
Minusta on typerää laittaa lapsille erikoisia nimiä, vieläpä jos on kovin suomainen sukunimikin.Pitää päteä perus-Martat saa hiekkalaatikolla huudella sitä omaa nuppuaan:)
Oppilaanani oli viime vuonna 8-vuotias Jukka, sopii siis aivan hyvin nykylapsellekin :) On itse asiassa aika raikas nimi lapselle kaikkien näiden Ainojen, Veetien ja Eliasten joukossa!
80-luvulla syntyneitä tunnen paljon ja yhden nyt melkein 50v. Jep, on meilläkin jukkapalmu :D
Nimi menee mielestäni sarjaan kuin villet ja iirot, tommi..
Jukka on hyvä nimi. Tunnen monta mukavaa Jukkaa.
Kerrot, että toiseksi nimeksi tulisi Johannes. Jukka on Johanneksen muunnelma. Onko se oikein hyvä asia? Tässä wikin artikkeli näistä nimistä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Johannes