Jos 22-vuotias tyttäresi tulisi raskaaksi, olisitko iloinen vai surullinen?
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 19:23"]
Mun esikoinen ei ole kertaakaan ollut isovanhemmilla tai kenelläkään hoidossa. En käy bilettämässä ja en käytä alkoholia.
T. 23v naimisissa oleva äiti
[/quote]
Täällä toinen samanlainen, paitsi häitä ei ole vielä tanssittu (tai no, mennään muutenkin naimisiin pikkuporukalla, kutsutaan vain perheemme) ja ikää on 22. Kyllä viiniä tulee joskus juotua. Baarissa kävin viimeksi 19-vuotiaana. Poika on 8kk :)
Taitaisin olla surullinen, sillä tyttäreni on sanonut, ettei vielä edes haaveile lapsista, jos lainkaan haluaisi lapsia. Opiskelut oikeustieteellisessä kesken ja seurustelukin hakee vielä muotoaan, joten äitiys ei taida olla tyttären toivelistalla ensimmäisten joukossa.
En kyllä itsekään haluaisi, että vielä tuossa iässä alkaisi lapsia tekemään, sillä ehtii kyllä siihen rauhoittua. Biletys ei ole hänelle mikään ykkösprioriteetti, mutta monta muuta kokemusta on vielä kokeilematta.
Jos tyttären elämäntilanne on kunnossa ja parisuhde pelaa, niin iloinen olisin, mutta jos raskaus on saanut alkunsa yhden illan jutusta tai peräti raiskauksesta, niin silloin olisi kyllä vaikea iloita. Toivon, että jokaisella syntyvällä lapsella on molemmat vanhemmat, sillä tiedän, millaista on kasvaa ilman isää.
Mä synnytin 22vuotiaana ja äitini oli onnellinen, samaten minä
Eihän 22-vuotias enää varsinaisesti mikään teini ole vaan aikuinen ihminen. Oma kohta 21-vuotias tyttäreni suunnittelee perheen perustamista monivuotisen poikaystävänsä kanssa. Olen varmasti iloinen kun tai jos saan kuulla vauvauutisia.
Eihän 22-vuotias enää varsinaisesti mikään teini ole vaan aikuinen ihminen. Oma kohta 21-vuotias tyttäreni suunnittelee perheen perustamista monivuotisen poikaystävänsä kanssa. Olen varmasti iloinen kun tai jos saan kuulla vauvauutisia.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 18:03"]
Niin.
[/quote]
Jos olisi tarkoituksella tullut raskaaksi,niin iloinen tietysti.
Ihme kysymys! Itse tulin raskaaksi 22-vuotiaana avomiehelleni, olin juuri valmistunut AMK:sta ja saanut vakituisen työpaikan. Bilettää olon ehtinyt jo 17-vuotiaasta lähtien. Äitini oli onnellinen puolestani! Tästä nyt 9 vuotta aikaa, silloinen avomies on nyt aviomies ja lapsia meillä on 3.
Pettynyt, pettynyt..surullinen. Siinä meni tulevaisuudensuunnitelmat perseelleen, jos näin kävisi. Kunnianhimoinen ja älykäs tyttö. Hänen tavoitteenaan ei ole noin nuorena ruveta poikimaan. Ja toivottavavasti ei kukaan muukaan lisäännyt ennekuin on toimeentulo, koulutus ja elämä vakaata. Elättejä emme tarvitse lisää.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 21:46"]
Mä synnytin 22vuotiaana ja äitini oli onnellinen, samaten minä
[/quote]
Vai synnyt 22 vuotiaana. Aika kauan sä sielä mahassa muhit. Uskon että äitisi oli iloinen kun vihdoin löysit tiesi ulos.
Eiköhän ässäkin mennä äidin mallin mukaan. 22-vuotiaita sossuelättejä jo monessa sukupolvessa...
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 19:44"]Vihainen tietysti jos koulut jäisivät kesken eikä ehtisi saada vakituista työpaikkaa ennen kuin jo jäisi pois työelämästä.
[/quote]
Että ihan vakituinen työpaikkakin pitäisi vielä saada? Nykypäivänä? Ihan tiedoksi että varsinkin korkeasti koulutetuilla naisilla se vakipaikka tulee n. 30v:stä ylöspäin jos sittenkään. Pikkaisen kovat on vaatimukset mammalla.
Lakimies 31v, kaksi lasta, ei vakityötä.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 19:44"]Vihainen tietysti jos koulut jäisivät kesken eikä ehtisi saada vakituista työpaikkaa ennen kuin jo jäisi pois työelämästä.
[/quote]
Että ihan vakituinen työpaikkakin pitäisi vielä saada? Nykypäivänä? Ihan tiedoksi että varsinkin korkeasti koulutetuilla naisilla se vakipaikka tulee n. 30v:stä ylöspäin jos sittenkään. Pikkaisen kovat on vaatimukset mammalla.
Lakimies 31v, kaksi lasta, ei vakityötä.
[/quote]siihen 30 v menee ennenkuin valmistuu jos ei heti pääse vaan kolmen vuoden päästä.
Ihanaa että täällä hoksataan että tuon ikäinen saattaa olla eri elämän tilanteissa eikä yleistetä. Itse olen 22v ja raskaana. Ammatti löytyy ja mies on rinnalla
Omat vanhempani ja avomieheni vanhemmat olivat hyviin iloisia kun 20v ilmoitin että kohta meitä on kolme. Poika syntyi muutaman kuukauden jälkeen kun olin täyttänyt 21v. Olimme tuolloin olleet yhdessä jo neljä vuotta. Koulut käyty ja vakiduuni. Nyt poikamme on täyttänyt jo viisi ja edelleen ollaan yhdessä, ja edelleen isovanhemmat iloisia lapsenlapsestaan.