Valehtelin vahingossa työhaastattelussa että olen naimissa ja sain paikan..
Olin hieman hermona kuten työhaastattelussa yleensäkin. Lopuksi haastattelijanainen kyseli, että onko lapsia/olenko naimisissa. Tosiaan tuo oli vain sellaista small talkkia epäilen, että ei olisi ollut vaikutusta paikan saamiseen, mutta paniikissa valehtelin, että olen naimisissa. Oikeasti olen siis sinkku. Pitääkö tässä nyt alkaa esittää naimisissa olevaa miestä kun työt alkaa kyseisessä firmassa parin viikon päästä vai onko kellään hyviä ideoita miten korjaan tilanteen vielä?
M29
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei tule koeaikana puheeksi. Valehtelu työhaastattelussa voi olla aika vakava asia, pistää miettimään, olikohan mikään muukaan totta, mistä puhuttiin.
Vtut
Tuohan on kysymys mitä ei saa edes kysyä.
Jos pomo ottaa esille että kerroit olevasi naimisissa. Voit vastata että:
Ai miten niin, mistä niin päättelit, eihän tuollaista saa edes kysyä niin miten voitdit tietää minun olevan naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun tarvitsee puhua yksityiselämästäsi töissä yhtään mitään? Mulla on yksi työkaveri joka ei ikinä puhu mitään kotiasioistaan. Ei edes kertonut että hänellä on vaimo, eikä sitä että tuli raskaaksi ja sai lapsen. Muualta kuultiin tämä mutta edelleenkään ei olla häneltä itseltään kuultu mitään. Ja niin saa ollakin. Mitä se kenellekään kuuluu jos ihminen itse niin päättää.
Oletteko 100% etätöissä vai onnistuiko työkaverisi vaatteilla peittämään raskauden, jos työkaverit tiesivät asiasta vasta kun hän oli jo synnyttänyt?
Koeaikana voi antaa kenkää ilman syytä.
Hätäpäissään valkoisia valheita lateleva työntekijä on viimeinen asia, mitä tiimiini haluan.
Esimiesaines
Vierailija kirjoitti:
Hätäpäissään valkoisia valheita lateleva työntekijä on viimeinen asia, mitä tiimiini haluan.
Esimiesaines
Porvarit köyteen! Proletariaatti nouskoon!
Joku sormus on aika helppo hankkia.
Kaksi vaihtoehtoa kysymyksessä oli.
A. Se testasi hermostutko kysymyksestä jota ei ole soveliasta kysyä.
B. Otti selvää oletko saamaton mies, ajatteli varmaan että jos olet sinkku niin sinun kyvyissä on jotain vikaa tai miksi naiset ei sinua huoli.
Hei saanen sanoa tässä ohimennen, ei liity ap:n kysymykseen.
Minulta kysyi työnantaja, onko minulla ollut mielenterveysongelmia!!! Vastasin, että et saa kysyä tommosta. Hän puolestaan sanoi, että hän voi kysyä mitä vain, mutta minun ei tarvitse vastata... Se keskustelu loppui siihen 🙄 Eipähän tekisi edes mieli työskennellä tuommoisen alaisuudessa..
Jos tämä ei ole provo, voiko joku olla oikeasti työssä, vaikka on noin tyhmä?
Jos joku kollega utelee sanot vaan että ollaan erottu jo. Jospa teillä oli vaikka pitkä harkinta-aika päällä sen haastattelun aikaan ;) Mutta siis laiton kysymys, ei saa kysyä.
Kuulit, että oletko käynyt naisissa.
Oletan että haastattelu ja sitä seuraavat seikkailut mukailivat Hilja Valtosen tekstiin perustuvaa Mieheke-elokuvaa?
Aikamoisen idiootin kyseinen firma saa leipiinsä, aloittajan kirjoitustyylistä päätellen. Ei käy kateeksi. :D
Sanni16kerava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun tarvitsee puhua yksityiselämästäsi töissä yhtään mitään? Mulla on yksi työkaveri joka ei ikinä puhu mitään kotiasioistaan. Ei edes kertonut että hänellä on vaimo, eikä sitä että tuli raskaaksi ja sai lapsen. Muualta kuultiin tämä mutta edelleenkään ei olla häneltä itseltään kuultu mitään. Ja niin saa ollakin. Mitä se kenellekään kuuluu jos ihminen itse niin päättää.
Oletteko 100% etätöissä vai onnistuiko työkaverisi vaatteilla peittämään raskauden, jos työkaverit tiesivät asiasta vasta kun hän oli jo synnyttänyt?
Työkaveri oli mies, jonka vaimo oli raskaana ja synnytti. Sitäkin on sattunut, että luontaisesti pyöreähkö nainen on onnistunut saamaan lapsen niin, että ei ollut edes hakenut äitiysvapaata. Ulkopuolinen sitten ihmetteli, että kuinka ne työt nyt hoituvat, kun työntekijä on synnytysosastolla.
Se haastattelijanainen vain himoitsi sinua upeaa könsikästä itselleen ja halusi selvittää sun tilanteen.