Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirpparimyynti on hullun hommaa...

Vierailija
01.06.2014 |

Taas lajittelin, silitin ja hinnoittelin neljä tuntia vaatteita niin, että tyttöjen ja poikien vaatteet olivat siististi viikattuina omissa kokoluokissaan. Myin viisi tuntia. Tulos: 40 euroa plussaa (kun pöydän vuokra on vähennetty myyntituloista), josta 30 menee tyttärelle, joka myi lelujaan ja dvd:tään.

Kiva tuntipalkka, noin euro.

Ei juma, ihan hullun hommaa. Eikä se nyt ihan huvista käy, kuunnella, kun asiakkaat tinkaavat lasteni vanhoista vaatteista jo alkaa päällekin pienistä hinnoista (t-paidat 50 senttiä, hihalliset euron, housut 1-2 euroa jne.).

Joo, sunnuntai on huono myyntipäivä, lauantaina olen päässyt "jopa" saturaiseen, mutta ei silläkään kummoisille tuntipalkoille pääse (varsinkaan jos yhtään miettii, mitä itse on aikanaan maksanut ko. vaatteista).

Toisin sanoen: kirpputorit ovat kiva juttu ASIAKKAILLE; mutta myyjille ennemminkin ajanhukkaa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Itse en käy tuollaisilla kirppareilla jossa myydään itse, koska kyllästyttää ne valmiiksi alhaisten hintojen tinkijät. Itsepalvelukirpputorilla mulla oli pöytä kaksi viikkoa ja myyntivoittoa tuli pöydän vuokra vähennettynä muutama euro päälle 300. Mitään kovin arvokasta mulla ei ollut, kaikennäköinen krääsä ja ja lastenvaatteet- jaelokuvat tekivät parhaiten kauppansa. Meni sellaistakin mitä en uskonut, kuten vanha potta ja suihkuverho. Mitään aikuisten merkkivaatteita kirpputorille on turha rontata, niiden päälle normaali kirpparillakävijä ei tajua mitään. Jos joku tajuaakin, ei löydä niitä kiinatrikoon ja menkkahaukan trikoorättien seasta.

Vierailija
2/17 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparille otetaan mukaan paras kaveri ja superhyvät eväät ja mukava tuoli.  Tavaraa sen verran kun huvittaa, ja iloinen mieli. Muutama hyvä design kama myös, joille kova hinta, jotka yleensä kumma kyllä menee iltapäivällä kaupaksi. Mitään alta 1€ kamaa ei kannata ottaa , ne voi viedä johonkin emmaukseen tms.  

Ja tinkaamislisä pitää aina olla, että ostaja on tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Siksi annan mieluummin kavereille ilmaiseksi tai vien uffiin. Säästyn siltä ketutukselta, että natkut asiakkaat tinkaa jostain euron hinnastakin ja narisee, että takana on helmasaumassa pieni tahra. No juu, helvetti - se on käytetty vaate, ja jos haluatte uudenveroista, maksakaa 40 egeä ja ostakaa se uutena kaupasta!!!

Vierailija
4/17 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 15:21"]Taas lajittelin, silitin ja hinnoittelin neljä tuntia vaatteita niin, että tyttöjen ja poikien vaatteet olivat siististi viikattuina omissa kokoluokissaan. Myin viisi tuntia. Tulos: 40 euroa plussaa (kun pöydän vuokra on vähennetty myyntituloista), josta 30 menee tyttärelle, joka myi lelujaan ja dvd:tään.

Kiva tuntipalkka, noin euro.

Ei juma, ihan hullun hommaa. Eikä se nyt ihan huvista käy, kuunnella, kun asiakkaat tinkaavat lasteni vanhoista vaatteista jo alkaa päällekin pienistä hinnoista (t-paidat 50 senttiä, hihalliset euron, housut 1-2 euroa jne.).

Joo, sunnuntai on huono myyntipäivä, lauantaina olen päässyt "jopa" saturaiseen, mutta ei silläkään kummoisille tuntipalkoille pääse (varsinkaan jos yhtään miettii, mitä itse on aikanaan maksanut ko. vaatteista).

Toisin sanoen: kirpputorit ovat kiva juttu ASIAKKAILLE; mutta myyjille ennemminkin ajanhukkaa.

[/quote]Mahtava ,että jaksoit noin hyvin kaiken valmistella.

Itse en ole myymiäni vaatteita muutakuin pessyt ja kuivannut sekä hinnoitellut.

Ja siis kirpparilla oli pöytä 2 vko.a ja alle satanen tuli voittoa. Ja ei läheskään kaikki

vaatteet menneet kaupaksi.

Vierailija
5/17 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen, tuolle kannalle alan itsekin kallistua. Sinänsä kiva olisi kierrättää, mutta pitäisi sen edes hiukan kannattaakin. Ainakaan en enää koskaan ikinä varaa sunnuntaille pöytää.

ap

Vierailija
6/17 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, joo - tämä oli siis Myyrmäkihallin kirppis, siellä pitää itse seistä myymässä (ja vahtimassa, ettei kamat katoa)

ap

Vierailija
7/17 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrtsi on huono paikka. Saa siellä myyntiä jos panee ihan sikahalvat hinnat, mutta laatukamaa siellä ei saa myytyä millään järjellisellä hinnalla. Kai asiakaskunta on aika vähävaraista ja se näkyy hintatasossa.

Vierailija
8/17 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin kerran isepalvelukirpputorilla myyntiä, sain voittoa viikossa noin 180e mutta se tuli 90% leluista, palapeleistä, astioista jne. Lastenvaatteita ei juuri mennyt(muuta kuin ne muutamat paremmat merkit vaikka olin ne hinnoitellu yläkanttiin) ja kuitenkin useamman illan olin pakertanu niitä hintalappuja niihin vaatteisiin. 10x paremman tuntipalkan saan tekemällä keikkaa oman alan töissä ja vaatteet voin huoletta laittaa uffin laatikkoon tai antaa kavereille.

Vierailija
9/17 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6, jep. Paljon lähiöväkeä ja maahanmuuttajia, jotka ostivat halvimpia vaatteita, mutta esim. 8 euroa erittäin siististä Zaran lasten tressistä oli liikaa pyydetty. Samaten esim. 7 euroa DG:n skeittitossuista. Mikä kirppari teidän kokemuksen mukaan tuottaa paremmin?

ap

Vierailija
10/17 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pöytä kirppiksellä viikon. Myytävänä kaikenlaista kodin irtainta ja vaatetta. Ajattelin siinä vaatteita hinnoitellessani, että tää on aivan älytöntä hommaa. Sikahidasta solmia niitä hintalappuja. Jos teipillä/neulalla laittaa, niin laput irtoilee..

No, saldo oli 130euroa, josta 30 pöytävuokraan ja muutama kassi ylijäänyttä tavaraa. Vein ne sitten kierrätykseen.

Eli aika älytöntä hommaa, mutta rahapulassa sitä kyllä tekee. En tiedä, meneekö lasten vaatteet paremmin kaupaksi, nyt olisi vauvan vaatteita iso kasa jäänyt pieneksi..

Vierailija
11/17 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lahjoitan kaiken kirkon kirpparille. Myymään en ala. Siinä on kova homma, aikaa menee ja rahaa tulee tosi vähän työmäärään nähden. Meneepähän tuotto hyvään tarkoitukseen ja tuon kirpparin hinnat on halvat, joten saa joku hyviä löytöjä :)

Vierailija
12/17 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 15:39"]

Kokeilin kerran isepalvelukirpputorilla myyntiä, sain voittoa viikossa noin 180e mutta se tuli 90% leluista, palapeleistä, astioista jne. Lastenvaatteita ei juuri mennyt(muuta kuin ne muutamat paremmat merkit vaikka olin ne hinnoitellu yläkanttiin) ja kuitenkin useamman illan olin pakertanu niitä hintalappuja niihin vaatteisiin. 10x paremman tuntipalkan saan tekemällä keikkaa oman alan töissä ja vaatteet voin huoletta laittaa uffin laatikkoon tai antaa kavereille.

[/quote]

Näinpä, lelut ja kengät menivät nytkin ihan ok, mutta vaatteet tosi huonosti.

Jouduitko käymään itsepalvelukirppiksellä järjestelemässäkin vielä monta krt viikon aikana, monessa paikassa pitää hoitaa sellainen itse...?

ap

Vierailija
13/17 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
14/17 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15, minä keksin heti miljoona kivempaa harrastusta kuin tinkiminen kirpparilla. Kaverinkin kanssa... (mukana oli kiva porukka kyllä, mutta se ei rahallista tuottoa nosta yhtään).

Kirpputorilla (ei siis itsemyyntikirpparilla) on aika vaikea yhtälö tuo, että pitäisi olla a) halvat hinnat, että kukaan edes viitsii katsella tavaroitasi ja b) silti myös tinkimislisää.

Useita kertoja Myrtsissä myyneenä uskallan väittää tuntevani paikan hintatason. Mutta nyt osuin siis ekaa ja vikaa kertaa myymään sunnuntaina.

ap

Vierailija
15/17 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis hietsun kirppis? Tein ihan kivasti voittoa joitain vuosia sitten lasten ja omilla käytetyillä vaatteilla & kengillä

Vierailija
16/17 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin paikkakunnilla myös Mannerheimin Lastensuojeluliitto ottaa vastaan vaatteita, ainakin lasten. Ymmärtääkseni sitä kautta vaatteet menevät todella tarvitseville eikä rahaksi ja miljonäärien taskuihin kuten esim. UFFilla.

Vierailija
17/17 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Pallokala Poks Pikku Huopalahdessa. Lastentarvikkeiden itsepalvelukirppis, jossa pöytävuokraan kuuluu siistiminen. Eli vie hinnoitellut vaatteet ja hakee viikon päästä ylijääneet pois. Helppoa. Siellä 8 euron Zaran takki olisi ihan kohtuuhintainen.