Jassoo taisi totuus paljastui taas yhdestä "hyvästä" miehestä
Vuosi ollaan oltu yhdessä ja vietetiin yhdessä jouluakin. Nyt sitten pari päivää sitten mies lähti tapaamaan kavereita, ja on siellä tiellä vieläkin. Ei ole tullut juuri viestejä, ei ole lukenut mun viestejä ja myöhään on mennyt. En jaksa edes miettiä, millä teillä on. Aina tätä samaa. En ole ahdistellut tai kysellyt perään, enkä aio niin tehdä. Harmittaa. Ei haittaa, että on kavereiden kanssa, mutta en tiedä mistä muutos käytöksessä johtuu. Aiemmin on viestitellyt ja kertonut missä on. Uusi nainen kuviossa ehkä. Ja ollaan jo yli 40v ja mies on ollut sitoutumishaluinen itse.
Kommentit (78)
On kyllä ihmeellisiä vastauksia tullut. Joululärvit itsekseen on ihan ymmärrettävä selitys tai miesten ryyppyreissut yms. No ei tosiaan ole, paitsi ehkä jossain alkkispiireissä. Vaikea käytökselle on keksiä järkevää selitystä.
Tuntuu pahalta ap:n puolesta. Olen itsekin ollut tilanteessa, jossa "ihana" mies näytti oikean karvansa vasta vuoden seurustelun jälkeen. Minä jäin muutamaksi vuodeksi hakkaamaan päätä seinään suhteeseen. Ei olisi kannattanut. Jatkossa vedän alusta asti selkeät rajat, joiden ylittäminen on sama kuin suhteen loppu.
Nää on näitä. Itse en luota enää kehenkään, koskaan. Viimeisin mies oli juuri oikein kunnollinen, kiltiksi kaikkien mielestä oletettu ja niin rakastunut. En voinut uskoa tuuriani miten satuin löytämään hyvän ja vielä sitoutumishaluisen miehen toiselta kierrokselta. No, sittenpä vuoden päästä teki just tollasen kavereiden kanssa vuotuisen mökkireissun. Ei vastannut puhelimeen eikä viesteihin, mitään ei kuulunut. Sain kuulla olevani läheisriippuvainen kun mulla vaisto alkoi hälyttää ja lujaa, vaikken sitä voinut uskoa että mitään olisi tekeillä.
Mieheltä oli vaan ykskaks fiilikset loppuneet. Ja kävi ilmi, että tämä vuotuinen reissu on pelkkää panemista ja ryyppäämistä, eikä sitten mitään muuta. Ei ihme, ettei jaksanut vastailla viesteihin. Miesten rakkaus on katoavaista ja koska tahansa voi tapahtua mitä tahansa
Älä siis koskaan luota jonkun vuosi tunnettu tindermiehen sanomisiin ja tekemisiin, vaikka olisi kuinka ihana ja sitoutunut. Huomenna kun on aina päivä uus.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat, että miehellä ei ole omaa elämää, vaan vain sinun valitsemasi elämä, niin olisit köyttänyt miehen kettingillä sängynjalkaan kiinni. Ällistyin, kun luin aloitustasi. Oletin ilman muuta, että kirjoittajaon joku parikymppinen tytteli, niin eikö mitä, päälle nelikymppinen. Huoh. Et ole sen miehen äiti, joten anna sen kiitää. Palaa luoksesi, kun tulee nälkä.
Luethan uudestaan kommenttisi loppu. Sanot, että nainen ei ole miehen äiti, mutta silti mies tulee kotiin, kun nälkä iskee ja odottaa, että äiskä on tehnyt ruokaa. Aikuinen mies voi mennä omaan kotiinsa syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on todennut et silloin kun ottaa alkoholia kavereiden kanssa niin siihen ei naiset mahdu mukaan. On mun mies muutaman kerran hävinnyt kaverin luokse ja ollut siellä pari päivää kosteissa merkeissä, nykyään ei iän puolesta enää jaksa mutta koskaan ei siellä kuulemma ole ollut kuin mies porukka saunomassa ja ”ryyppäämässä”. Voi olla että. Iehellä on juhlimisesta pieni morkkis ja ei siksi olen viestitellyt, mene ja tiedä. Ota asia puheeksi kun olet rauhoittunut ja kun mies ottaa yhteyttä . Kivaahan toi ei ole kun nousee kaikki tunteet ja skenaariot mieleen.
Ottaa alkoholia kavereiden kanssa? Ei menis jatkoon mulla tollanen.Kuulostaa hieman keskenkasvuiselta moinen touhu. Aikuinen ei ryyppää.
Kyllä aikuinen ryyppää. Yleensä ei kuitenkaan kovin usein, koska kankkuset on niin pahat, ettei jaksa. Jos esim. ottaa mukia kerran kuukaudessa tai harvemmin kavereiden kanssa, niin se on ihan normaalia.
Kyllä tuollaisesta alkoholistimeiningistä on normaali kaukana. Selityksiä riittää. Kenenkään naisen ei tarvitse katsella tuollaista.
Et ole alkoholistia nähnytkään, jos et kestä toisen ryyppäysiltoja esim. 10 kertaa vuodessa. Itselläni on alkoholistivanhempi, joka veti viikkojen ja jopa kuukausien putkia ja oli tiedottomassa tilassa jne.
Ei kai juopottelu mikään numeroilla mitattava kilpailu ole? Kaikki on liikaa jos ei pullosta pysty erossa olemaan ja selityksiä riittää. Kenenkään oma elämä tai parisuhde ei ole tullut juopottelusta paremmaksi, vaikka alkoholistit itse niin kuvittelevatkin.
Itse ryyppään noin 10 kertaa vuodessa. En siksi, etten voisi olla erossa siitä, vaan koska se on HAUSKAA. Olen korkeasti koulutettu, hyvässä työpaikassa ollut jo lähes 20 vuotta. Pidän lapsistani hyvän huolen ja kuntoilen säännöllisesti sekä syön terveellisesti. Jos joku sanoo minua alkoholistiksi, niin täytyy viirata päässä ja pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat, että miehellä ei ole omaa elämää, vaan vain sinun valitsemasi elämä, niin olisit köyttänyt miehen kettingillä sängynjalkaan kiinni. Ällistyin, kun luin aloitustasi. Oletin ilman muuta, että kirjoittajaon joku parikymppinen tytteli, niin eikö mitä, päälle nelikymppinen. Huoh. Et ole sen miehen äiti, joten anna sen kiitää. Palaa luoksesi, kun tulee nälkä.
Luethan uudestaan kommenttisi loppu. Sanot, että nainen ei ole miehen äiti, mutta silti mies tulee kotiin, kun nälkä iskee ja odottaa, että äiskä on tehnyt ruokaa. Aikuinen mies voi mennä omaan kotiinsa syömään.
Olipa kyllä ristiriitainen kommentti. Mutta tuo on varmaan niitä, joiden miesten pitää saada rellestää mitään selittämättä kuten haluaa. Teeskentelee nukkuvaa, vaikka miehen puhelin piippailee yöllä tunnin välein, eikä kysele tai ihmettele syytä. Pitää kunnioittaa ja olla utelematta. Ottaa varmaan turpaansakin.
Normaali kysymys "Kuka soitti"? tai "Milloin palaat"? on ahdistelua ja menee henkilökohtaisuuksiin.
Eiköhän kuitenkin ole suotavaa, että edes lähtiessään kertoo vaikka haluavansa olla viikon rauhassa ja tarvitsevansa omaa aikaa. Uskoo sitten ken tahtoo. Tuo ap:n kumppanin käytös ei kyllä ainakaan luottamusta herätä. En uskoisi mitään sössötyksiä, niitä olisi voinut antaa jo tuolla "epämääräisellä" viestillään. Mua ainakin loukkais, jos ei puhelimeen edes vastais. Paljasti oikeat karvansa, ei jatkoon.
Mulla on ystäväpariskunta, jotka on yli 60-vuotiaita. Kumpikin tykkää silloin tällöin juoda humaltumistarkoituksessa, tekevät tätä yhdessä ja erikseen. On ihan selvä juttu, että jos puolisolla on menovaihde päällä, niin ei siinä perään kysellä, tulee sitten kotiin kun on juomansa juonut. Usein mies varsinkin on kavereineen jossain erämaassa, jossa ei edes kännykällä ole kenttää, joten mikään viestittely ei edes onnistuisi.
Ihmeellistä inkvisitiotouhua täällä. Anna miehen olla kavereidensa kanssa, keskity sinä sillä välin omiin puuhiisi.
Jos on muutaman päivän ryyppyreissulla, en huolisi koko miestä. Ihan sama onko ollut naisia vai ei, en ota enää alkoholistia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ystäväpariskunta, jotka on yli 60-vuotiaita. Kumpikin tykkää silloin tällöin juoda humaltumistarkoituksessa, tekevät tätä yhdessä ja erikseen. On ihan selvä juttu, että jos puolisolla on menovaihde päällä, niin ei siinä perään kysellä, tulee sitten kotiin kun on juomansa juonut. Usein mies varsinkin on kavereineen jossain erämaassa, jossa ei edes kännykällä ole kenttää, joten mikään viestittely ei edes onnistuisi.
Ihmeellistä inkvisitiotouhua täällä. Anna miehen olla kavereidensa kanssa, keskity sinä sillä välin omiin puuhiisi.
Oisko kuitenkin hieman eri asia, jo iänkin puolesta. Jos ovat olleet vuosia yhdessä ja homma on molemmille selvä, ja noin on sovittu, ei ongelmaa.
Ap:n mies ei ole aiemmin hävinnyt, ja on täysin normaali reaktio olla hämmästynyt, ihmeissään, huolissaan jne. Jos mies olisi sanonut, että haluaa kadota erämaahan aina välillä, ja silloin ei kysellä, niin eipä siinä sitten mitään. Näin ei kuitenkaan ollut. Ei voi verrata.
Jos meillä kävisi noin, eikä mitään ennakkoilmoitusta antaisi, ei meillä silloin mitään suhdetta ja luottamustakaan olisi. Ei ole mitään inkvisitiota olla edes jotenkin tietoinen kumppanin menoista. Tämäkin vuoden ikäinen suhde, ja ollaan vielä tutstumisvaiheessa.
Entäs kun palaa? Ei tietenkään saa kysyä mitään. Olla hiljaa vaan, ja odotella seuraavaa katoamistemppua?
No mutta, yhteiskuva laitettiin sukulaisille, joten juttu on nyt "virallistettu". Ei tarvitse enää yrittää niin kovasti kosiskella, nyt voi elää taas vapaammin, kun varma nakki odottaa.
Naisen vaisto on ihmeellinen asia, usein oikeassa, ei aina, mutta Usein. En itse katselisi jos toinen ei viitsi vastailla viesteihin, ei mulla ainakaa oo kaverien kanssa ajan vietto estänyt kertomasta toiselle missä meen ja kenen kanssa. Tommoinen, parin päivän ryyppyputki kavereiden kanssa vastaamatta puhelimeen, aiheuttaa ihan jo tarpeetontakin stressiä, oli sitte mukana pettämistä tai ei. Ihan notmaalia vastata puhelimeen ja viesteihin, se ei oo mitää läheisriippuvuutta jos haluaa tietää onko kaikki ok, varsinki jos ekaa kertaa lähteny bailaa ilman kumppania? Se on sit eri asia jos on hyvä syy miksi ei vastaa ja kaikki olis todella mennyt hyvin ja tulis kotiin, ok. Sitten ehkä jatkossa ei tarttis kysellä perään, mutta ennenku voi luottaa toiseen 100% on turha ajatella ettei toinen halua tietää touhuistas.
Oon pahoillani Ap, kun joudut tommosta käytöstä kestään.. Toivottavasti saatte asiat keskusteltua halki, eikä kyseessä olis mikää "toinen nainen", jos on pettänyt, jätä. Ja jos koet että tää kokemus ahdisti liikaa niin ehkä suhde ei toimi, mutta keskustele miehes kanssa kuitenkin, jos joku järkevä syy löytyy.
Jep, ketju on täynnä ryyppäämisen puolustelua ja todistelua miten se on ihan normaalia aikuisen ihmisen vetää kauheat lärvit kymmenen kertaa vuodessa niin ettei pysty (lue = halua) edes kumppanilleen ilmoittamaan mitään. No ei todellakaan ole "normaalia" monessa muussa paikassa maailmalla ja suomalaiset ovat surullisenkuuluisia noista typeristä kännisekoiluistaan monessakin maailmankolkassa jossa olen aikaani viettänyt. Tämän vuoksi en koskisi enää suomalaiseen mieheen pitkällä tikullakaan, ja kynnys on korkealla enää Suomeen koskaan palata, en kerta kaikkiaan jaksa noita keskenkasvuisia kännikaloja. Rakastan Suomesta niin monia asioita mutta tuo kaamea alkoholikulttuuri saisi kadota minun puolestani hornan tuuttiin.
Ap, minusta tuo miehen yhtäkkinen katoamistemppu vaan haisee vahvasti pettämiseltä. Kai sitä vuodessa tulee tuntemaan miten kaveri normaalisti käyttäytyy sinua kohtaan ja kun käytös muuttuu yhtäkkiä ihan erilaiseksi ja tulee radiohiljaisuus ja miekkonen tekee katoamistempun, on yleensä kysymys siitä että eksyttiin juopporeissulla vieraaseen sänkyyn. Itse en todellakaan ottaisi enää yhteyttä, ja olisin melkoisen kylmänkalsea jos mies itse ottaisi. Ei vaan enää kiinnostaisi yhtään tuollainen tyyppi. Saisi selittää jonkin aikaa ennenkuin suostuisin edes tapaamaan kasvotusten. Jos ei selitä, menköön. Minulla on muitakin ottajia. Niin sinullakin varmasti. Ei kannata olla liian kiltti ja ymmärtäväinen, miehet käyttävät vain sellaisia naisia hyväkseen.
Vierailija kirjoitti:
Jep, ketju on täynnä ryyppäämisen puolustelua ja todistelua miten se on ihan normaalia aikuisen ihmisen vetää kauheat lärvit kymmenen kertaa vuodessa niin ettei pysty (lue = halua) edes kumppanilleen ilmoittamaan mitään. No ei todellakaan ole "normaalia" monessa muussa paikassa maailmalla ja suomalaiset ovat surullisenkuuluisia noista typeristä kännisekoiluistaan monessakin maailmankolkassa jossa olen aikaani viettänyt. Tämän vuoksi en koskisi enää suomalaiseen mieheen pitkällä tikullakaan, ja kynnys on korkealla enää Suomeen koskaan palata, en kerta kaikkiaan jaksa noita keskenkasvuisia kännikaloja. Rakastan Suomesta niin monia asioita mutta tuo kaamea alkoholikulttuuri saisi kadota minun puolestani hornan tuuttiin.
Ap, minusta tuo miehen yhtäkkinen katoamistemppu vaan haisee vahvasti pettämiseltä. Kai sitä vuodessa tulee tuntemaan miten kaveri normaalisti käyttäytyy sinua kohtaan ja kun käytös muuttuu yhtäkkiä ihan erilaiseksi ja tulee radiohiljaisuus ja miekkonen tekee katoamistempun, on yleensä kysymys siitä että eksyttiin juopporeissulla vieraaseen sänkyyn. Itse en todellakaan ottaisi enää yhteyttä, ja olisin melkoisen kylmänkalsea jos mies itse ottaisi. Ei vaan enää kiinnostaisi yhtään tuollainen tyyppi. Saisi selittää jonkin aikaa ennenkuin suostuisin edes tapaamaan kasvotusten. Jos ei selitä, menköön. Minulla on muitakin ottajia. Niin sinullakin varmasti. Ei kannata olla liian kiltti ja ymmärtäväinen, miehet käyttävät vain sellaisia naisia hyväkseen.
Heh, että semmoiset psykoosit suomalaisuudesta.
Avasin suurin toivein tämän triidin enkä pettynyt. Jatkakaa
Jos mies juo alkoholia ja katoaa "kavereiden" luokse, ei nyt varmaan kannata jatkaa - se olisi usein sellaista. Ei kuulu edes mitään miehestä, jos viestin aiemmin laitoit. Joillakin voi olla käsitys ettei silloin viestitä kun ollaan muualla, mutta olisko nyt väärä mies tai joku pelimies. Onko miehen kavereilla /miehellä somea jossa kuvia missä on menty, missä mies ylipäänsä oikeasti on tai ex-nainen antaa sinulle tietoa minkälainen mies on.
Mistä helvetin katoamisesta te jankkaatte, kun mies on ihan ennalta tiedossa olevalla kaverireissullaan?
Onko teillä jotain ymmärrysvaikeuksia?
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että alkoholia lipittävillä toiveet parisuhteessa kohtaavat, että on kuin avoin suhde ja kukaan ei tiedä missä mennään. Mutta normaalisti muiden parisuhteissa ei juoda kuin sieni ja ei ole mitään "menovaihteita" että sillä perustella löydettäisi itsensä milloin mistäkin, kadottaisi kuin saharaan tai oltaisi mykkänä monta päivää. Kännykällä on hyvin useinkin kenttää, jolloin normaalissa parisuhteessa aidosti välittävä mies voi viestiä (halutessaan itse), että nainen tietää että parisuhde on vielä olemassa ylipäänsä eikä ole ghostattu uudessa suhteessa. Eivät kaikki miehet edes katoa kavereille, tai jos on matkoja, on luotettava. Seikkailla voi ilman draamaa jossain maisemassa.
En minä edes haluaisi miestä, joka ryyppää tai katoilee, joten olisi helppo ratkaisu erota tuollaisesta. Ap ymmärrettävästi kaipaa sitä unelmaa, minkä oli hyvästä miehestä rakentanut mielessään, mutta helpottaa, kun myöntää itselleen, ettei se ollut todellisuutta.