Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ruumiinsa avausta mahdollista kieltää etukäteen?

Vierailija
29.12.2020 |

Jos nyt kävisi niin ikävästi, että yks kaks äkkikuolisin, ja mulla on jo nipullinen kroonistuneita fysiikan puoleisia vaivoja jo todennettu vuosia sitten, joihin osaan ei ole saatu selvyyttä aiheuttajastaan tai oikeesti ei niitä ole säästösyistä tutkittukaan tarkemmin, koska olen pitkäaikaistyötön eli yhteiskunnallisesti turhake ihmiseksi.
Niin voisiko sellaista kieltoa tehdä, jossa kieltäisin kuolemisen jälkeisen erään sairaan kehoni osan tonkimisen patologisella osastolla, koska arvelisin, että kovasti kiinnostaisi paria lääketieteen haaraosastoa lääketieteen tutkijoineen pitkäaikainen mystinen vammautumiseni.
En halua, että kuoltuani minua silpotaan siltä osin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi koska on yhteiskunnan intressi selvittää esim. mahdolliset rikokset kuolinsyynä. 

Vierailija
2/3 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty kieltämään.

Jos on terminaalivaiheessa osastolla, niin voi toki tuoda esiin toiveensa ja silloin jos on kyse selvästi kuolinsyystä, niin ruumiinavausta ei tarvitse tehdä. Mutta oikeuslääketieteelliset ruumiinavaukset on aina pakko tehdä. Eli jos kuolee poissa sairaalasta eikä kuolinsyy ole täysin selvä etukäteen tai sitten kuolemaan liittyy jotain outoa. Mutta siis kaikille ei tehdä ruumiinavausta, riippuu ihan siitä pystyykö kuolintodistuksen kirjoittamaan ilman sitä vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä voi koska on yhteiskunnan intressi selvittää esim. mahdolliset rikokset kuolinsyynä. 

Mitä häh? Mutta minuthan on jo "murhattu" yhteiskunnan toimesta. Eikä puolisollani ole aikeita tappaa boxeriensa pyykkääjää ja liinavaatehuoltajaansa.

Kyllä on kumma kun puhutaan itsemääräämisoikeudesta, mutta käytännössä ei sitä kuitenkaan ole kaikissa asioissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi