Mä sitten rakastan kaaliruokia! :)
Syön paljon kaaliruokia, enkä kyllästy niihin koskaan. Varsinkin kaalikeitto on ihan superhyvää. Painokin pysyy normaalina ja liikun muutenkin joka päivä.
Onko sinulla jokin ruoka, johon et ole kyllästynyt?
Kommentit (24)
Kanasalaatti kaalista:
kaali hyvin ohuina suikaleina
paprika
maissia
punasipuli suikaloituina
paistettua kanaa suikaleina/paloina (mausta mielesi mukaan)
kastike kiehautetaan kattilassa:
pari ruokalusikallista vettä
noin puoli desiä omenaviinietikkaa
chilipalko pilkottuna
valkosipuli pilkottuna
noin ruokalusikallinen fariinisokeria
soijaa löräys (maun mukaan)
pippuria
Kiehauta nopeasti ja kaada kuuma kastike kaalin, kanan ja muiden kasvisten niskaan. Sekoita.
Kaali on varmaan sellainen, joka jakaa tosiaan mielipiteitä. Mun mielestä ei haise kakalle. Itse en taas saa piimää alas millään, koska se haisee yrjöltä. Yksi kaverini taas ei ymmärrä tätä yhtään, hänestä se tuoksuu raikkaalle. Näin se haju/makuaistikin on yksilökohtaista. Vissiin joillekin tässä ketjussa yllätys.
Kaalipiirakkaa on just tulossa. Varhaiskaali varsinkin on pistämätön raaka-aine.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 11:31"]Mä rakastan kaalia ja kaaliruokia, mutta en valitettavasti voi syödä niin paljon kuin haluaisin, koska kilpirauhanen.
[/quote]
Koska kilpirauhanen mitä? Jäikö lause kesken?
En ymmärrä lainkaan tätä nykyistä tapaa päättää lauseet sanoilla "koska aurinko", "koska loma", "koska kilpirauhanen". Eihän ne tarkoita mitään! Onko suomenkieli näin hukassa? Jos tässä pyritään englannin kielen ilmaisutyyliin "I spent the whole day outside because of the sun", niin väärin on käännetty ja ymmärretty.
[/quote]
Minuakin ärsyttää tämä ilmiö. Tosin niin ärsyttää kaikki muutkin ilmiöt "TLDR", "YOLO" yms. Ensinnäkin tämä on vauvapalsta eikä mikään nörttien irc-kanava, joten mitä helvettiä tänne pitää tuoda noita ärsyttäviä ENGLANNINKIELISIÄ ilmauksia??