Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä tätä ks. miestä vaivaa? Ei tajua selkeää sarkasmia/vitsiä

Vierailija
29.12.2020 |

Olen tapaillut jonkin aikaa kolmikymppistä miestä, ihan työssäkäyvä, päältäpäin "normaali" ihminen.

Kuintenkin olen huomannut että joissain tilanteessa hänen aivonsa ikäänkuin menevät pois päältä? Esimerkkejä:

Olen hänen luotaan lähdössä kotiini ja bussi meni nenän edestä. Hän asuu vähän syrjemmässä ja busseja menee harvemmin. Laitoin viestin "Kiva, missasin bussin ja seuraava tulee joskus viikon päästä" Mies soitti minulle paniikissa ja käski tulemaan heti takaisin etten palellu pysäkille, en voi odottaa siinä viikkoa ja nälkäkin varmasti jo tulee, hän maksaa minulle taksin ettei tarvitse viikkoa odottaa. (seuraava bussi olisi mennyt n. 1,5 tunnin päästä)

Olimme syömässä ja tilasin parmesani-pastan. Annoksessa ei maistunut yhtään parmesaani. Pettyneenä mutisin, että ne parmesaanit on mun tuurilla laitettu tuon viereisen ihmisen ruokaan. Mies nousi ylös ja meni KYSYMÄÄN häneltä "Anteeksi, mutta maistuuko siinä sinun ruuassa parmesaani että onko se vahingossa laitettu sinun annokseen" Ja joo, kyllä hävetti ja se vieressä ruokaillut nainenkin katsoi tyyppiä hoo moilasena.

Ja muita vastaavia, mutta ymmärtänette idean. Mistä tällainen voi johtua?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen teiniprovo sopisi paremmin demiin.

Vierailija
22/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Must tuntuu että ap ja muutama kommentoija ei tässä nyt ymmärrä miehen huumorintajua. 😄😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa mun eksältä, ei ymmärtänyt TODELLA selkeää sarkasmiakaan, juuri tuollaisia esimerkkiesi kaltaisia tapauksia että itsekin hämmentyy täysin.

Esim. räntää tulee vaakatasossa ja myrskytuuli kun lähden koiran kanssa ulos ja totean erittäin sarkastisesti kuinka ihana ilma onkaan. Saattoi katsoa minua järkyttyneenä, että "niinkö sinun mielestä, minä tykkään enemmän kun aurinko paistaa"....

Ei ollut muutoinkaan kovin nokkela. Äitini esim. kerran sanoi hänelle joulupöydässä että kinkku alkaa tulla kohta jo korvista ulos, taas sama järkyttnyt katse ja monta minuuttia yritti selkeästi yhdistellä piuhoja päässään ennenkuin tajusi.. :D

Jotain autismia/aspergeria veikkaisin.

Onko meillä sama eksä :D Kerran leikkasin kissani kynsiä (kaikki jotka on tätä tehneet, ymmärtävät) Kun kymmenennen kerran hiestä märkänä hain kissan lauteiden alta, kädet täynnä naarmuja, huokaisin "Nää on näitä kissan omistamisen huippuhetkiä" Heppu vaan hymyili silmät suurina ja totesi "Ai, minä tykkään kyllä enemmän silittää sitä ja leikkiä sen kanssa"

Vierailija
24/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänen ajattelunsa näyttää olevan hyvin konkreettista. Hän ei ymmärrä sanoilla leikittelyä. Hänellä saattaa olla joko kielellistä pulmaa tai sitten on tosiaan aspergertyyppistä pulmaa.

Aloittajallahan sitä kielellistä pulmaa on. Ei tiedä lyhenteitä ja kirjoittaa muutenkin kuin tyypillinen nykyteini.

Vierailija
25/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäiskö sen äiti jos kysyis...

Vierailija
26/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa mieheen, henkilökohtaisesti pidän sarkasmia epämiellyttävänä tapana, vaikka yleensä sen hoksaankin. Ei vaan ole minusta oikeasti hauskaa.

Vierailija
27/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen huumorintaju (tai sen puute) kuulostaa sen verran erikoiselta, että jos jo nyt se aiheuttaa nolostumisen hetkiä ja väärinymmärryksiä, niin tapailua tuskin kannattaa jatkaa. Huumorintaju on oleellinen osa persoonaa ja sitä on vaikeaa, jollei suorastaan mahdotonta yrittää muuttaa toisenlaiseksi. Pahimmillaan yhteensopimattomat huumorintajut tuhoavat koko suhteen eikä sekään toimi, jos vain toinen joutuu himmailemaan ja selittämään vitsejään auki sille toiselle. Sillä ei ole niinkään merkitystä, johtuuko miehen reagointi asperger-piirteistä vai pelkästään köyhästi kehittyneestä kielentajusta. Juurisyystä selvillä oleminen voi auttaa miehen käytöksen ymmärtämisessä mutta mieti, jaksatko perustaa näinkin keskeistä parisuhteen osa-aluetta pelkän ymmärryksen varaan.

Vierailija
28/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ks. mies = katso mies

Vierailija
29/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa mieheen, henkilökohtaisesti pidän sarkasmia epämiellyttävänä tapana, vaikka yleensä sen hoksaankin. Ei vaan ole minusta oikeasti hauskaa.

Hyvin moni sarkastisena itseään pitävä ihminen ei ole sellainen, vaan ainoastaan piikikäs ja ilkeä. Sarkasmin onnistunut käyttö vaatii tilanne- ja empatiatajua, eikä näillä oman elämänsä sarkastikoilla ole yleensä kumpaakaan. Ilman näitä sarkasmista tulee vain halpamaista vittuilua ja kiusaamista.

Vierailija
30/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän saattaa olla piilo-himppari.

Vierailija
31/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän sinua vaivaa että tieten tahtoen tapailet idioottia ja valitat siitä tuntemattomille netissä?

Vierailija
32/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen uusi tällä palstalla, miksi kaikki huutelee tälle provoa? Mikä tässä on sellaista ettei voisi olla totta?

Ihan elävästä elämästä nuo minunkin esimerkit oli :D

T. 7

Mun on ainakin tosi vaikea kuvitella, että kukaan itse normaali tuollaista ihmistä oikeasti tapailisi. Vai onko teillä useinkin tapana tapailla esim lievästi kehitysvammaisia? Eikö teillä av-mammoilla ole tosiaankaan mitään tasoa?

Vierailija
33/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta vois ajatella, että tuommoinen mies on hyvinkin luotettava kun ei vaan osaa kieroilla?

Vierailija
34/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa mun eksältä, ei ymmärtänyt TODELLA selkeää sarkasmiakaan, juuri tuollaisia esimerkkiesi kaltaisia tapauksia että itsekin hämmentyy täysin.

Esim. räntää tulee vaakatasossa ja myrskytuuli kun lähden koiran kanssa ulos ja totean erittäin sarkastisesti kuinka ihana ilma onkaan. Saattoi katsoa minua järkyttyneenä, että "niinkö sinun mielestä, minä tykkään enemmän kun aurinko paistaa"....

Ei ollut muutoinkaan kovin nokkela. Äitini esim. kerran sanoi hänelle joulupöydässä että kinkku alkaa tulla kohta jo korvista ulos, taas sama järkyttnyt katse ja monta minuuttia yritti selkeästi yhdistellä piuhoja päässään ennenkuin tajusi.. :D

Jotain autismia/aspergeria veikkaisin.

Onko meillä sama eksä :D Kerran leikkasin kissani kynsiä (kaikki jotka on tätä tehneet, ymmärtävät) Kun kymmenennen kerran hiestä märkänä hain kissan lauteiden alta, kädet täynnä naarmuja, huokaisin "Nää on näitä kissan omistamisen huippuhetkiä" Heppu vaan hymyili silmät suurina ja totesi "Ai, minä tykkään kyllä enemmän silittää sitä ja leikkiä sen kanssa"

Mä voisin sanoa noin. Vastatataan samalla lailla takaisin. Useimmat ihmiset sen kyllä ovat ymmärtäneet vitsinä. Mitähän se mies ajattelee sun huumorintajusta kun ensin puhut sarkastisesti etkö sitten ymmärrä vastaheittoa?

Vierailija
35/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burgeri.

Vierailija
36/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin moni sarkastisena itseään pitävä ihminen ei ole sellainen, vaan ainoastaan piikikäs ja ilkeä. Sarkasmin onnistunut käyttö vaatii tilanne- ja empatiatajua, eikä näillä oman elämänsä sarkastikoilla ole yleensä kumpaakaan. Ilman näitä sarkasmista tulee vain halpamaista vittuilua ja kiusaamista.

Muistan vielä 40 vuotta myöhemmin, kun kotona rämppäsin jotain laitetta. Isä sanoi ihan normaalilla äänellä, että tee vielä kerran noin. Ja kun jatkoin, hän löi minua. Ei minusta kovin onnistunutta kasvatusta.

Vierailija
37/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan aiemmin nähnyt kenenkään käyttävän lyhennettä "ks.", kun tarkoittaa ko.:ta. Onkohan ap joku tosi nuori, joka on "oppinut" ko. sanan vasta tällä palstalla. Kun sitten itse haluaa käyttää ko. sanaa ei muistakaan sen oikeaa lyhennettä.

Vierailija
38/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla autismin kirjolla tai sitten aloittaja ei puolestaan ymmärrä miehen huumoria.

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta vois ajatella, että tuommoinen mies on hyvinkin luotettava kun ei vaan osaa kieroilla?

Autismin kirjon ihmiset on hyvinkin rehellisiä useimmiten, moni ei kyllä sitä kestä 😁

Vierailija
39/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarkasmi on "huumorin" varjolla tehtyä kiusaamista ja kettuilua, eikä mitään muuta. Sarkasmia viljelevät henkilöt ovat usein empatiakyvyttömiä ja ikäväluonteisia ihmisiä, jotka puolestani saavat seurustella ihan keskenään.

Vierailija
40/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhainen älykkyysosamäärä