Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIksi ette käytä sitä hemmetin cruisea (vakionopeussäädin)?!

Vierailija
01.06.2014 |

Ihan hemmetin rasittavaa ajaa pitkiä matkoja teillä, joissa ei pääse ohi vastaan tulevien rekkojen takia! Kun pitää pumpata sitä kaasua satasen alueella vaihtelevasti 85-105km/h haarukassa, ei ajorytmiin perässäsi pääse lainkaan! Jos ei ole cruisea, niin mene edes pientareelle vähäksi aikaa ja päästä ohi meidät 20 muuta, hitto!

Jotain ON pielessä juuri sinussa, kun taaksesi kertyy useampi auto nylkyttämään!

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa :D

Vierailija
2/54 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohitusta varten keksitty kaasupoljin. Ainakin BMW:ssa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 00:36"]

[/quote]

Pyydä jotakuta neuvomaan. Oikeasti helpottaa itseäsikin, kun ei tarvitse yrittää pitää jalkaa polkimella tasaisesti.

Vierailija
4/54 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minusta taas rasittavia ovat ne, jotka ovat säätäneet cruisen johonkin 90 km/h, ja ajavat samaa vauhtia oli nopeusrajoitus mikä tahansa.

Vierailija
5/54 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En mäkään.

Enemmän olen huolissani, ap, siitä, että kirjoitat tällaista vauvapalstalle puoli yhdeltä lauantain ja sunnuntain välisenä yönä. Et kai kirjoita tänne ajaessasi? Se on vielä pahempi synti kuin cruisea käyttämätön edessäajaja.

Vierailija
6/54 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 00:37"]

Ohitusta varten keksitty kaasupoljin. Ainakin BMW:ssa on.

[/quote]

Ohi ei pääse, jos et anna tilaa kapealla tiellä. Tee mulle sellainen kolmannen auton luikahdustila ja viistä vähän aikaa piennarta edes kesäkelillä. Katso taustapeiliin, kyll se kertoo, kun takan alkaa jono kertyä juuri sinun autosi perään ja ihmiset kärkkyvät keskiviivan tuntumassa.

Vierailija
7/54 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakentakaa leveampia teita.

Vierailija
8/54 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei mun autossa ole sellaista. Eipä kyllä toisaalta ole myöskään jonoa perässä, paitsi silloin kun hiukan yli rajoituksen mukaan ajaminen ei riitä jollekin puskurissaroikkujalle.

Vierailija
9/54 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisillä ongelmia...

Vierailija
10/54 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 00:39"]

[/quote]

En mäkään.

Enemmän olen huolissani, ap, siitä, että kirjoitat tällaista vauvapalstalle puoli yhdeltä lauantain ja sunnuntain välisenä yönä. Et kai kirjoita tänne ajaessasi? Se on vielä pahempi synti kuin cruisea käyttämätön edessäajaja.

[/quote]

Joo, mä olen tällainen multilahjakkuus, että pidän kahta kättä ratissa, jalkaa jarrulla nylksivän edellä ajavan vuoksi ja kirjoitan kielellä kymmensormijärjestelmää. Kannattaa huolestuakin, jos yhä himmailet siinä edelläni.

Vierailija
11/54 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sun auton mittari näyttää 10km/h alle nopeusrajoituksen noilla nopeuksilla. Ajat yhdeksääkymppiä, jos mittaria tuijotat.

Vierailija
12/54 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, käyttäisin vakionopeudensäädintä, jos sellainen olisi. Viime viikollakin taas harmittelin, miten vaikeaa on pitää vauhti 30:ssa! Täällä nimittäin on nopeusrajoitus 30 km/t yhden koulun kohdalla. Ja kun yritin ajaa sitä komeakymppiä (varmaa lähempänä neljääkymppiä vauhti oli oikeasti), eikös takapuskurissa heti ollut joku BMW kiinni! Ärsyttävää!!! Grrrrrrrrrrrr

Vierailija
13/54 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo cruiseja, ei veivattavia vipuja eikä painettavia Tomppia.

Ja ei kannata ajaa, jos kaasupolkimen painamisessa on liikaa hommaa. :)

Bussissa tarvii vaan istua ja kerran painaa nappia.

Vierailija
14/54 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis, että tähän aikaan siellä tiellä ei niin kauheesti niitä vastaantulevia autoilijoita olisi. Voisit varmasti ohittaa ilman kolarin pelkoa.

Vierailija
15/54 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytänkin pitkässä ajossa.  Ja auton kiinteää navia :)

Se kumma juttu tossa cruisessa on, että jos on nopeusrajoitus 100 ja laitan cruiseen 105-110 niin silti aina joku on puskurissa kiinni.

Sama ilmiö tulee motarilla. Rajoitus 120 ja cruisessa 132. Aina on niitä perässä roikkujia.

Vierailija
16/54 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussit eivät kulje kaikkialla.

Onko oikeasti liikaa vaadittu seurata muun liikenteen sujumista siinä ympärillä? Ihan oikeasti itsessä on vikaa, jos taakse kertyy jonoa. Ja mä en oikeasti roiku puskurissa enkä vilkutteke valoja, tööttää enkö heiluta finkkua. Annan itse tilaa hölmöille ohitelijoille ja joustan muita varten.. Pyydän ihan oikeasti että koitatte ajaa leveäkaistaisella tiellä sitä oikeata reunaa, jotta halukkaat pääsevät ohi. Tai että opettelette sen cruisen, kun se vähentää sitä sahaavaa kaasuta-jarruta-kaasuta-jarruta -aaltoilua, joka keratutuessan aiheuttaa ruuhkia ja tukoksia.

Katsokaa taustapeileihin myös suoralla tiellä. ap

Vierailija
17/54 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vakionopeuden säädin käytössä pitkillä suorilla,mutta kyllä Se kaasun käyttö on päässä..jotku vaan on sellaisia että,sytytys päästä kaasujalkaan ei toimi! Kaikkein ärsyttävimpiä on tyypit jotka jaamii risteykses tai pihaan kääntymises sata vuotta..miksi Se kääntyminen on niin vaikeaa!?

Vierailija
18/54 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vakionopeuden säädin käytössä pitkillä suorilla,mutta kyllä Se kaasun käyttö on päässä..jotku vaan on sellaisia että,sytytys päästä kaasujalkaan ei toimi! Kaikkein ärsyttävimpiä on tyypit jotka jaamii risteykses tai pihaan kääntymises sata vuotta..miksi Se kääntyminen on niin vaikeaa!?

Vierailija
19/54 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 00:48"]

Luulis, että tähän aikaan siellä tiellä ei niin kauheesti niitä vastaantulevia autoilijoita olisi. Voisit varmasti ohittaa ilman kolarin pelkoa.

[/quote]

Luulis, että ymmärrät ihan oikeasti, etten nyt reaaliajassa kirjoita auton ratin takaa. Tulipahan vaan mieleen tämän päivän ajomatkasta. ap

Vierailija
20/54 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 00:55"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 00:48"]

[/quote]

Luulis, että ymmärrät ihan oikeasti, etten nyt reaaliajassa kirjoita auton ratin takaa. Tulipahan vaan mieleen tämän päivän ajomatkasta. ap

[/quote]

Luulis myös, että ymmärrät sen, että jos sun autos nopeusmittari näyttää 120 se ei välttämättä näy samalla tavalla joka autossa. Jossain toisessa autossa mittarin 120 saattaa todellisuudessa olla 110.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan