Mies peruu tapaamisia, pitäisikö vetää johtopäätöksiä?
Kolme kuukautta tapailemani mies on tavatessa aina ihana ja kaikki vaikuttaa lupaavalta, mutta miehen käytös erossa ollessamme hämmentää minua. Hän ehdottaa usein itse tavatessamme, että tavataan uudestaan esim. ylihuomenna. Sitten kun sen päivän koittaessa kysyn, että tapaammeko tänään, niin hän usein (sanoisin että joka toisella tai kolmannella kerralla) pyytää tapaamisen siirtoa seuraavaan päivään, viikonlopun yli yms.
Miehestä ei myöskään kuulu mitään tapaamisten välissä. Tämä on minusta myös hyvin outoa, sillä alamme olla siinä vaiheessa jossa tapailu siirtyy seurusteluksi, ja minä olen tässä vaiheessa tottunut saamaan (ja lähettämään) pieniä viestejä kuten hyvän yön toivotuksia, pieniä hauskoja kertomuksia päivän tapahtumista ja sen sellaista. Mies ei ota mitään kontaktia, ja minustakin tuntuu sen takia hölmöltä lähettää hänelle viestejä. Joskus sentään lähetän, ja näihin mies vastaa kyllä yleensä lyhyesti.
Aiemmissa suhteissani on alusta saakka ollut aivan selvää, että mies on kiinnostunut (toisin sanoen tapaamisista on todellakin pidetty kiinni, ja niitä on haluttu järjestää mahdollisimman usein, ja myös yhteyttä on pidetty tiiviisti), ja tässä tapauksessa mietin, että onko mies vain erilainen kuin aiemmat deittikumppanini, vai onko kyseessä se kuuluisa "he's just not that into you" -tilanne. Erään riitatilanteen olemme kyllä jo käyneet läpi, ja mies kysyi silloin haluanko lopettaa jutun tähän. Hänen mielipiteensä oli että ei lopeteta.
Miltäs kuulostaa? En hermostuisi tai loukkaantuisi yhtään jos mies ei olisi kovin kiinnostunut, sillä en minä haluakaan tuhlata energiaa turhan takia. Se tässä ärsyttää kun ei varmaksi tiedä. (Ikää meillä molemmilla n. 30 jos jotakuta kiinnostaa.)
Kommentit (27)
Pistä kiertoon vaan, jos ei sun kuulumiset kiinnosta tässä vaiheessa, niin ei ne kyllä ikinä myöhemminkään tule häntä kiinnostamaan...
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 19:10"]
Pistä kiertoon vaan, jos ei sun kuulumiset kiinnosta tässä vaiheessa, niin ei ne kyllä ikinä myöhemminkään tule häntä kiinnostamaan...
[/quote]
Tämä on kyllä varmasti totta. Minua kyllä kiinnostaa hänen kuulumisensa. On outoa, että kun tapaamme kasvokkain, on mies kaikin tavoin miellyttävä, mutta sitten muina aikoina tuntuu usein siltä kuin häntä ei olisi olemassakaan. Minä olen ihastunut häneen joten ajattelen häntä paljon, mutta onko olemassa mahdollisuuttakaan että hän ajattelisi minua, mutta ei vain siitä huolimatta halua pitää yhteyttä... Outoa on. Sitä olen myös harkinnut että hänellä olisi sitoutumiskammo ja siksi haluaisi pitää oman tilansa. Tämä ei siis myöskään olisi hyvä asia, sillä enhän minä tietenkään ole etsimässä kumppaniksi sellaista ihmistä joka haluaa palavasti pitää kiinni omasta tilastaan...
Kakkonen, ei ole mitään kaksoiselämää miehellä.
ap
Ihan klassinen juttu. Et vaan kiinnosta tarpeeksi ja olet vain viihdykettä sitä oikeampaa odotellessa. Ihan kuten itsekin sanoit. Kiinnostunut mies ottaa yhteyttä aktiivisesti itse ja tahtoo nähdä.
Mies on peluri. Haluaa sinun olevan epätietoisuudessa. Epätietoisuus lisää uteliaisuuttasi miestä kohtaan ja se saa sinut ihastumaan mieheen enemmän. Unohda mies, etsi vakaampi.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 19:15"]
Ihan klassinen juttu. Et vaan kiinnosta tarpeeksi ja olet vain viihdykettä sitä oikeampaa odotellessa. Ihan kuten itsekin sanoit. Kiinnostunut mies ottaa yhteyttä aktiivisesti itse ja tahtoo nähdä.
[/quote]
Mutta mies kyllä ehdottaa useimmat tapaamiset ihan itse, tosin sitten monet peruu. Mielestäni se on juuri ikävää, että peruu samana päivänä kun pitäisi tavata ja olen itse sitten tyhjän päällä kun olen järjestänyt illan vapaaksi häntä varten.
ap
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 19:18"]
Mies on peluri. Haluaa sinun olevan epätietoisuudessa. Epätietoisuus lisää uteliaisuuttasi miestä kohtaan ja se saa sinut ihastumaan mieheen enemmän. Unohda mies, etsi vakaampi.
[/quote]
Kyseessä on kyllä sen sortin ujo nörttimies että peluri hän ei missään tapauksessa ole. Todennäköisempi selitys on että minä en ole tarpeeksi kiinnostava. Tosin tätä ei ikinä voisi päätellä siitä miten mies käyttäytyy kun olemme yhdessä! Silloin hän on huomaavainen, puhelias ja mukava. On äärimmäisen outoa että väliaikoina hän elää täysin omaa elämäänsä.
ap
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 18:58"]
No kysy siltä suoraan !
[/quote]
Ei ne mitään kerro vaikka kysyy. Kiertelee ja kaartelee kunnes nainen on tyytyväinen. Ja sama homma jatkuu.
Tee testi sille, älä ota yhteyttä ja älä kysy tapaamisista. Anna miehen kysyä. Jos ei kuulu mitään, move on.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 19:21"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 18:58"]
No kysy siltä suoraan !
[/quote]
Ei ne mitään kerro vaikka kysyy. Kiertelee ja kaartelee kunnes nainen on tyytyväinen. Ja sama homma jatkuu.
Tee testi sille, älä ota yhteyttä ja älä kysy tapaamisista. Anna miehen kysyä. Jos ei kuulu mitään, move on.
[/quote]
Kyllä miehestä kuuluu, sanoisin että keskimäärin hän haluaa tavata kaksi kertaa viikossa ja silloin tällöin jää yöksikin / haluaa että minä jään hänen luokseen. Mutta mitään muuta yhteyttä hän ei tosiaankaan pidä kuin sen verran että kysyy tapaamista (tai sitten peruu...), enkä osaa päätellä siitä muuta kuin että hän vain ei ajattele minua samoin kuin minä häntä. Jos esim. jotain hauskaa tapahtuu niin mieleeni tulee heti lähettää hänelle viesti, mutta hän ei sellaista harrasta.
Ja tosiaan se tuntuu kummalta että mies haluaa säännöllisesti tavata, mutta hyvin usein jokin muu meno menee edelle, eikä niistä viitsi edes ilmoittaa ajoissa.
ap
Sano hänelle että sinua kismittää ja arveluttaa hänen jatkuvat peruutukset sekä vaitomaisuus.
Jos ei vastakaikua tule niin anna olla. Ei tuollaiset mihinkään muutu. Ei puhu, ei pussaa.
Se haluaa sitten vain seksiä. Homma toimii niin kauan kunnes tajuat ja vihellät suhteen poikki. Mies siirtyy sitten seuraavaan.
Onko tapaamisten siirtoon oikeasti hyvä syy?
Mitä jos pistät vähän jäitä hattuun itselles ja otat etäisyyttä. Tee parit viimehetken oharit niinkuin mies ja katso miten hän reagoi.
Söpöstelyviesteihin tapaamisten välissä sanoisin että ne ei ole kaikkien juttu, se ei välttämättä kerro kiinnostuksen asteesta mitään. Itse en osaa sellaisia lähetellä vaikka olen nainen. Miehet yleensä vielä huonommin..
Tärkeää tässä vaiheessa musta selvittää yleisesti haluatteko samoja asioita tulevaisuudelta, naimisiin, perhettä vaiko ei.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 19:32"]
Se haluaa sitten vain seksiä. Homma toimii niin kauan kunnes tajuat ja vihellät suhteen poikki. Mies siirtyy sitten seuraavaan.
[/quote]
Näinkään ei tuntuisi olevan! Kyllä sen huomaisi, ja minä olen suoraan sanottuna ollut sillä saralla jopa aktiivisempi kuin hän. Usein hän järjestää treffit elokuviin tai ravintolaan, niin ettei seksin harrastamiseen olisi edes mahdollisuutta.
Ristiriitainen tapaus. En ole mikään hölmö miesten suhteen (toisin sanoen uskoisin kyllä huomaavani jos jokin selkeä selitys olisi olemassa), mutta tämä mies käyttäytyy niin ristiriitaisesti.
13, minulla ja miehellä on yhteisiä tuttuja jotka varmasti tietäisivät jos hänellä olisi salainen toinen elämä. Olen viettänyt aikaa hänen kodissaan ja se on kyllä sinkkumiehen asunto. Lisäksi tuo mies ei sellaiseen ikinä pystyisi. Hän ei ole epärehellinen luonne.
ap
Olen nainen, enkä minäkään jaksa pitää tapailemaani mieheen yhteyttä tapaamisten välillä eikä hän minuun. Minulle riittää ajatusten vaihto tapaamisten yhteydessä.
Kysy mieheltä, että millaista yhteydenpitoa hän toivoo tapaamisten välillä. Itse seurustelen, mutta käytiin tämä keskustelu jo tapailuvaiheessa... Eli toivoin, että voitaisiin olla edes jonkin verran päivittäin yhteydessä viestien muodossa. Mies oli alkuun tosi innokas, siis soitteli usein ja muutenkin yritti koko ajan keskustella viestien muodossa yms. Kerroin, että itse en kaipaa ihan niin tiivistä yhteydenpitoa ja tarvitsen parisuhteessa tilaa. Mies ymmärsi :)
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 19:49"]
Kysy mieheltä, että millaista yhteydenpitoa hän toivoo tapaamisten välillä. Itse seurustelen, mutta käytiin tämä keskustelu jo tapailuvaiheessa... Eli toivoin, että voitaisiin olla edes jonkin verran päivittäin yhteydessä viestien muodossa. Mies oli alkuun tosi innokas, siis soitteli usein ja muutenkin yritti koko ajan keskustella viestien muodossa yms. Kerroin, että itse en kaipaa ihan niin tiivistä yhteydenpitoa ja tarvitsen parisuhteessa tilaa. Mies ymmärsi :)
[/quote]
Voiko sellainen sitten pidemmän päälle toimia jos osapuolten tarpeet eroavat kovasti toisistaan? Minulle on luontevaa osoittaa että ajattelen toista ja haluankin kuulla miten hänellä menee, ja tuntuisi omituiselta olla suhteessa jossa toista ei kiinnostakaan.
ap
No ei tuo siltä kuulosta että olisitte ainakaan kovin rakastuneita puolin tai toisin. Jos näin olisi ei sinun tarvitsisi miettiä ja analysoida miestä.
Ottaisin etäisyyttä ja katsoisin mitä tapahtuu. Jos tapahtuu.
Pitäisi. Hän ei halua parisuhdetta, hän haluaa seksiä. Hän kohtelee sinua nyt kuin panoa. Jos olisi kiinnostunut tosissaan, tuntisit jo olevasi tyttöystävä, vaikkei mitään ole sovittu.
Miehellä on jo tyttöystävä/perhe/tms?