Uusi ammatti syrjäseudulla asuvalle naiselle
Ideoita otetaan vastaan mitä voisi syrjäseudulla asuva naisihminen opiskella (ja myös työllistyä opiskelun jälkeen).
Kommentit (94)
Mikä sinua kiinnostaa tai mikä toisaalta ei? Miten tuo syrjäseutu liittyy asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinua kiinnostaa tai mikä toisaalta ei? Miten tuo syrjäseutu liittyy asiaan?
Öh? Kyllähän nyt työmarkkinat on täysin erilaiset syrjäseuduilla kuin kasvukeskuksissa.
Opiskelussa ainakin on mahdollisuuksia, Oulun yliopiston etäkurssi tulee juuri haettaviksi, en löydä linkkiä mutta iedän että kymmeniä maisterilinjoja juuri mainostetaan haettavaksi!
Sama ongelma.. Lähihoitajaksi varmaan kannattaisi, mutta olen tosi herkkä. Vanhusten yksinäisyys usein itkettää. Ja verta ja piikkejä kammoan. Vähän lika- ja hajukammoinen olen myös, toisen vaipat tai likaisen vartalon pesu ajatuksena kammottaa. Lika ei muuten haittaa ja tykkään siivoilla kaikennäköistä siedettävän hajuista likaa, mutta siis jonkun vieraan ihmisen vartalon eritteet inhottaa kyllä.
Onko siellä syrjäseudulla mitään teollisuutta? Jos on niin opiskele sitä. Prosessi, paperi, puu, metsä, metalli?
Sairaanhoitaja lienee ainoa suhteellisen todennäköisesti työllistävä ala, jos siellä lähiseudulla edes on terveyskeskusta/sairaalaa.
Näyttelijä, twekkaaja, pyllytaiteilija!
Mahdollisuudet. On kaikkeen ja syrjäseutu voi olla ponnahduslauta!
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä syrjäseudulla mitään teollisuutta? Jos on niin opiskele sitä. Prosessi, paperi, puu, metsä, metalli?
Ei ne pikkufirmat ketään uutta ja varsinkaan ”ulkopuolista” työllistä.
Vierailija kirjoitti:
Maataloulomittaja. Niistä ainakin meillä pulaa.
En ole ap, mutta asun syrjässä ja täällä seudulla on tasan yksi maitotila eikä muita kuin hevosia joillakin.
Pitäisi ajaa reilusti yli 50km jotta navettaan pääsee eli vaikuttaa paljon missä päin Suomea syrjässä asuu.
Olen muuten ollut nuorena lomittajana ja tykkäsin työstäni.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitaja lienee ainoa suhteellisen todennäköisesti työllistävä ala, jos siellä lähiseudulla edes on terveyskeskusta/sairaalaa.
Eiköhän lähihoitaja ole realistisempi syrjäkylillä työllistymään
Vierailija kirjoitti:
Siis haluat asua syrjäseudulla missä ei ole töitä?
Kyllä haluan. Muutto ei ole vaihtoehto.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Maataloulomittaja. Niistä ainakin meillä pulaa.
Muuten tykkäisin itse työstä kovasti, mutta ei selkä kestä ja työajat ovat huonot pienten lasten kannalta.
Ap
Syrjähyppyyttäjä