Grillinakit ovat nykyään vetistä lussua.
Vielä vuosi sitten, kun osti 10 kuorettoman grillinakin paketteja (Atria, Popsi), nakit oli helppo paistaa pannulla, koska ne olivat tiukkoja ja pysyivät paistettaessa kasassa. Grillinakkien pitäisi pysyä kuosissa paitsi grilliritilän päällä, myös paistinpannulla, tai ainakin ne ovat aiemmin pysyneet.
Sen jälkeen on tapahtunut jotain. Ilmeisesti tehtaat ovat muuttaneet nakkien koostumusta lisäämällä niihin reilusti vettä - ilmoittamatta tietenkään sitä asiakkaille.
Nykyään jos noita nakkeja koittaa paistaa teflonpannulla, ne juuttuvat kiinni pannuun ja pahasti, eikä vika todellakaan ole pannussa, koska minulla on käytössä aivan uusi teflonpannu.
Koitin paistaa myös järeämmällä välineellä; valurautapannu kovalle lämmölle ja nakit siihen. Siinä ne pysyivät kasassa ja saivat kauniin rapean ruskean pinnan. Silti tulos oli pettymys, koska nakit pysyivät sisältä märkinä ja pehmeinä.
Nykyään ei saa ostaa kunnon grillinakkeja. Pelkkää vetistä lussua.
Kommentit (16)
Tee itse makkarasi niin saat sellaiset kun haluat. Minäkin aion opetella kotiteurastuksen niin ei tarvitse kauppojen vedellä leikattua kinkkua syödä.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 18:45"]Tee itse makkarasi niin saat sellaiset kun haluat. Minäkin aion opetella kotiteurastuksen niin ei tarvitse kauppojen vedellä leikattua kinkkua syödä.[/quote]
Teetkö makkaraa kissastasi vai koirastasi? Kissa sopii paremmin margariinin aineeksi.
Maistapa ap Rainbown grillinakkeja, olivat yllättävän laadukkaita ja halpoja!
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 18:57"]
Maistapa ap Rainbown grillinakkeja, olivat yllättävän laadukkaita ja halpoja!
[/quote]
Kiitos. Pitää maistaa, ja saan niistä bonustakin. Ap.
ne ovat jo kerran pakastettuja ja sulatettuja kauppaan tullessaan, joten vetisyys johtuu siitä.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 12:31"]
ne ovat jo kerran pakastettuja ja sulatettuja kauppaan tullessaan, joten vetisyys johtuu siitä.
[/quote]
Nakit toimitetaan tehtaalta tai kaupan keskusvarastosta kylmäkuljetusketjussa, jonka lämpötila on jääkaappilämpö, n. +6 astetta. Niitä ei pakasteta.
Nehän on järkyttävän makuisia muutenkin. Mies toi vahingossa a-nakkien sijaan jotain grillinakkeja, itse en ole ikinä uskaltanut kokeilla vaikka mielessä on ollutkin kun alkavat liian kalliita olla nuo a-lk, mutta kyllä saa jäädä edelleen kauppaan.
On kyllä ollut mielessä että pitäisi nuo s-marketin halvimmat myös uskaltaa testata.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 12:38"]
Nehän on järkyttävän makuisia muutenkin. Mies toi vahingossa a-nakkien sijaan jotain grillinakkeja, itse en ole ikinä uskaltanut kokeilla vaikka mielessä on ollutkin kun alkavat liian kalliita olla nuo a-lk, mutta kyllä saa jäädä edelleen kauppaan.
On kyllä ollut mielessä että pitäisi nuo s-marketin halvimmat myös uskaltaa testata.
[/quote]
Nyt vain on niin, että niitä A-luokan nakkejakin on tultu kokeiltua, eivätkä ne ole yhtään vähemmän vetisiä kuin muut.
Ihme on tapahtunut. K-kaupan Pirkka lihaisat nakit ruskistuvat kauniisti, eivät tartu pannuun ja ovat sopivan tiukkoja. Lihapitoisuus selvästi suurempi kuin valmistavan ruokatalon tunnetummalla omalla merkillä, joten eivät ole samaa tavaraa eri paketissa.
Hyh noi halvemmat nakit ovat kyllä olleet kauheita pettymyksiä. Itse pidän atrian a-nakeista, mutta hinta on karannut niin ylös etten enää raski ostaa. Pirkan a-nakitkin olivat kohtalaisia, mutta onko niitä enää edes, en ainakaan pariin kertaan havainnut omassa kaupassa.
Poutun nakkeja on myyty euron paketti, ja siihen hintaan ne ovat kyllä olleet hyviä. Itse en pidä liian "napakoista" nakeista ollenkaan, purutuntuma ei saa olla liian kovakaan.
Mä inhoan kuorinakkeja. :D tosin voi johtua siitä, kun pienenä meinasin tukehtua sellaiseen.
Syökö muka naiset nakkeja? T. mies.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 00:42"]
[/quote]
Naisen suuhun menee niin nakki kuin musta makkarakin...
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 00:42"]
[/quote]
Naiset nielee kokonaisina.
Valitettavan totta. Vain nakkikioskilta saa enää kunnon grillinakkeja.