Kuinka usein keskimäärin käytte lääkärissä vuosittain?
Ja kuinka monta perheenjäsentä, minkä ikäisiä ja onko jotakin pidempiaikaista sairautta mikä mahdolliset useammat käynnit aiheuttaa.
Kommentit (14)
varmaan noin 5-10 krt. Tänään viimeksi.. Poskiontelontulehduskierre ei ota loppuakseen ja nyt oli taivuttava antibioottikuuri ottamaan :/
n23
0-1 krt. Yleensä gynella siis käyn joka toinen vuosi. Tositosi harvoin joudun lääkärille, hammaslääkärissä en ole käynyt 10 vuoteen. Nyt olen raskaana joten tälle vuodella tulee sitten enempi käyntejä :)
Ehka kerran vuoteen joku minusta ja kolmesta lapsesta. Miehella tarkastus vuosittain korjatun sydan vian vuoksi.
Keskimäärin emme kertaakaan. Kaksi aikuista vajaa 40v ja lapset 5, 8, 12. Tosi terveitä olemme kyllä olleet aina. Jos nyt vaikka ajatellaan edellistä kymmentä vuotta niin minä tarvitsin kerran keuhkokuumeseen ja synnytyksen yhteyteen liittyvät lääkärikäynnit tietty, mies ei ole tarvinnut kertaakaan, lapsista molemmat vanhemmat ovat tarvinneet kerran (toinen antibioottikuurin korvatulehdukseen), toinen kädenmurtuma, nuorin 5v ei ole tarvinnut vielä muita lääkäreitä kuin neuvolan ikäkausitarkastukset eikä ole syönyt vielä mitään kuureja tms.
Unohdin gynet ja hammaslääkärit, kyllä mäkin käyn 1-2 vuoden välein gynessä ja muutaman vuoden välein me kaikki hammatarkastuksessa. T: nro 4
Olen 30v lapseton nainen, viimeksi käynyt lääkärissä 17v:nä angiinan takia.
Meilläkin mies käy vuosittain sydämen takia. Minä ja aikuiset lapset käydään varmaan keskimäärin kerran viidessä vuodessa, ja alakoululainen ei ole käynyt kuin aikoinaan neuvolalääkärillä ja nykyään koululääkärin tarkastuksissa.
1-2 kertaa vuodessa. Lapseton 40v.
1-5 kertaa vuodessa. Lapseton 24v.
En ole koskaan käynyt oma-alotteisesti , ainoat lääkärikäynnit ovat koulujen ja työpaikkojen määräämiä terveystarkastuksia. En ole myöskään koskaan elämässäni ollut sairas. Nuhaa ja mahankivistystä en lue sairauksiksi.
mulla on yks veemäinen neurologinen sairaus joten useamman kerran vuodessa tulee sen tiimoilta käytyä :/
Ei ole perhettä mutta olen 21v ja käynyt kerran lääkärissä, olin max 2 v ja kauhee ripuli:D siinä ne lääkäri käyntini olivatkin.
Viime vuonna asioin lääkärin kanssa noin viisikymmentä kertaa, osa oli tosin puhelinaikoja. Mukaan mahtui pari onnettomuutta ja lyhyempiä sairasteluja, mutta myös pitkäaikaisia sairauksia. Tuli käytyä niin reumatologilla, gastroenterologilla, nefrologilla, psykiatrilla, ihotautilääkärillä ja yleislääkärillä. Jos edellistä vuotta ei lasketa mukaan, niin käyn vuosittain n.3-10 kertaa lääkärillä.
Minä kahdesti ja mies kerran vuodessa perussairauksiemme vuoksi. Lapset 2-3 v välein sydänkontrolleissa.