on se ihme,ei mummot soita ja kysy ekaluokkalaisen
fiiliksiä,eikä ysin päättävän,ei toivota hyvää kesälomaa tms!
vittu,että on itsekkäät isovanhemmat,ai mutta hei tänäänhän on yhden sukulaisen ylppärit,siksi ei varmaan kerkiä kun on aika juhlia ja pokata häntä
Kommentit (49)
Kyllä sen kesälomatoivotuksen voi tehdä myöhemminkin, ei se kesä huomiseen lopu.
Voipi olla isovanhemmilla myös omia juttuja ja kaikki nyt vain ei pyöri teidän perheen ympärillä.
Otan osaa kun ei mummot ja papat ole kokonaiseen kolmeen tuntiin vielä onnitelleet. Toivottavasti AP toipuu tästä katastrofaalisesta järkytyksestä eikä tee itselleen mitään pahaa..
Oho. Meillä on AINA lapset soittaneet kotiin palattuaan ja kertoneet numerot isovanhemmille.
14 jatkaa, kun viesti lipsahti liian äkkiä julki.
Miksi isovanhempen pitäisi soittaa, miksi eivät lapsesi itse soita ja kerro asioistaan? Tietävätkö mummot, mihin aikaan todistuksen on saanut?
Oho. Mulle ei ole koskaan tullut mieleenkään, että kenenkään pitäisi soittaa ja onnitella todistuksista ja toivottaa hyvää kesälomaa. Ei ekalla eikä ysillä ja lakkiaisiakin onnitella vasta siellä paikan päällä, jos tulee ja jos jostain syystä ei pääse, niin sitten vaikka seuraavana päivänä...
Ymmärrän kyllä ap:n harmituksen, jos muutenkin tuntuu, että omat lapset jää usein huomiotta. Mulla on oikeastaan vähän toisinpäin, eli en aina niin hirveästi toivoisi sitä äitini soittoa heti päättäjäispäivänä (on soittanut aina ja lapsia mulla kolme).
Miksi niitten olisi pitänyt aamuysiltä soittaa? Eihän juhla ole silloin vielä ohi? Ihan ihmeellistä valittamista.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 14:59"]
ei tässä olla seteleitä pyytämässä,vaan kesälomaa toivottamassa
ap
[/quote]
Jos isovanhemmilla onkin tänään kiirettä, ehtiihän soitella myöhemminkin. Lapset voisivat myös itse soittaa ja kertoa koulukuulumiset.
Voi olla, että isovanhemmat ovat arkoja soittelemaan nuorille perheille, kun heillä tuppaa olemaan nuorten perheiden kiireet. On harrastusta ja kaverimenoja yms. Kerron tämän kokemuksesta isovanhempana. Itse olen aina yhteydenottajana, harvemmin ne soitot tulevat sieltä nuorten perheiden suunnalta.
Ainoastaan silloin kun tarvitaan lastenhoitoapua : (
juhla alkoi klo 8 ja oli klo 9 ohi,että on tässä ollut aikaa soitella.Mä olen niin kyllästynyt kun ne soittelevat vain ja ainoastaan silloin kun tarvitsevat jotakin,muille sukulaisille ja naapureille kyllä soitellaan ja kysellään kuulumisia ja kaikki kerrotaan tarkkaan kuinka hilkanveljenvaimontyttärenpoika oli se vaan niin reipas kevätjuhlassa ja diipadaapa--ei koskaan ole omat lapsenlapset kiinnostaneet,surullista
ap
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 15:15"]
juhla alkoi klo 8 ja oli klo 9 ohi,että on tässä ollut aikaa soitella.Mä olen niin kyllästynyt kun ne soittelevat vain ja ainoastaan silloin kun tarvitsevat jotakin,muille sukulaisille ja naapureille kyllä soitellaan ja kysellään kuulumisia ja kaikki kerrotaan tarkkaan kuinka hilkanveljenvaimontyttärenpoika oli se vaan niin reipas kevätjuhlassa ja diipadaapa--ei koskaan ole omat lapsenlapset kiinnostaneet,surullista
ap
[/quote]Johtuisko sun asenteesta?
No tietääkö mummot, että juhla oli jo ysiltä ohi? Onhan tässä vielä loppupäivä ja ilta aikaa soittaa.
meillä yhteydenpito on vain ja ainoastaan minun suunnalta,jos en itse soittelisi niin esim.äitini ei soittaisi koskaan paitsi silloin kun tarvitsee talonmaalausta ym ym
ja me ei olla mikään nuoriperhe,äitini tietää tasan tarkkaan kiireeni ja minä tiedän äitini kiireet,on se nyt vaan hemmetti,ettei voi ysin päättävälle pojalle soittaa ja kysellä kuulumisia,jatko-opinnoista ja toivotella kesät,mummo ei edes tiedä minne poika hakenut kouluun!
vanhin poikani on intissä,eikä mummo ole kertaakaan kysellyt esim.multa,että kuinka on mennyt..että repikää siitä,teillä yhdelläkään ei ole näin välinpitämöttömiä isovanhempia ja nyt ei ole kyse alkoholista tai mistään sairauden tuomista muistihäiriöistä tms ja ikääkin oli reilu 60v. ei vaan kertakaikkiaan kiinnosta
ap
20
Ihan samat on fiilikset. Ei näille nuorille perheille niin vain soiteta, aina sattuu olemaan huonohetki; menossa tai tulossa harrastuksista, kavereilta etc.
Soitto tulee kyllä mihin vuorokauden aikaan hyvänsä, jos lastenhoitoapua olisi tarvis;)) ja tottahan apua annan, että edes silloin tapaan lapsia.
Ja ap, taitaapi aloitus olla provo, toi 21/21 kirjoitus paljasti. Anyway hyvää kesää teille ja perheellenne jos nyt kukaan muu ei teille sitä toivota. terv. yks mummi
mun asenne on NYT perseestä,tähän saakka oon vaan jaksanut tsempata itseäni ja olla hymy huulissa
ap
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 15:15"]
ap
[/quote]Soitteleeko ne muille sukulaislapsille. Kutsuitteko ne kevätjuhliin? Eiköhän se ole niin, että sä vaan luulet, että toiset saa paremman kohtelun. Tai sitte toiset saakin, mutta niiden vanhemmat ottaa mummut asioihin mukaan, eivätkä ole naama norsunveellä, niinkuin sä.
ei ole provo ja voin kertoa,että meidän mummoa (puhun omasta äidistäni) ei ole lastenhoidolla rasitettu,anoppikaan ei ole lapsiamme hoitanut,olisi varmaan halunnut,mutta on iäkäs ja paljon sairauksia.
Jos nyt haluatte kuulla muutakin niin esim.kuopuksen täyttäessä vuosia ei tullut synttärionnittelua,tätähän tämä on ollut aina,mutta nyt jotenkin kuppi täyttyi.
Itse kyllä kyselen muiden kuulumisia esim.kummilasteni,kiinnostaa vaan tietää ja olla yhteydessä.
ap
Onhan lapsenlapsilla paapatkin eli isoisät. Soittavatko he? Miksi olette aina ensimmäisenä syyllistämässä naisia?