Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni sai hymypoikapatsaan! :D

Vierailija
31.05.2014 |

Ylpeä äiti ilmoittautuu .-)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea! Meillä se meni jälleen kerran yhdelle kiusaajaringin jäsenistä.

Vierailija
2/24 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä luokalla? Yllätyin että oman lapseni koulussa (yhtenäiskoulussa) jaetaan vain kerran, kutosella. Eipä kovin moni saa kun luokilla on n. 25-28 oppilasta. Tosin mun lapseni on varsin hiljainen ja ujo, ei oikein hymypatsasmateriaalia muutenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut äidille ja pojalle!

Vierailija
4/24 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuo on vähän ristiriitainen "palkinto" nykyään. Monella on karvas muisto siitä miten sen aikanaan sai se luokan pahin kiusaaja. Esim. omalla luokallani sen sai nätti tyttö poikien äänillä. Tyttöjen joukossa hän oli kaamea manipuloija ja selkäänpuukottaja, kaikkea muuta kuin patsaan arvoinen.

Vierailija
5/24 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 12:27"]

Juu, tuo on vähän ristiriitainen "palkinto" nykyään. Monella on karvas muisto siitä miten sen aikanaan sai se luokan pahin kiusaaja. Esim. omalla luokallani sen sai nätti tyttö poikien äänillä. Tyttöjen joukossa hän oli kaamea manipuloija ja selkäänpuukottaja, kaikkea muuta kuin patsaan arvoinen.

[/quote] Tosi ikävää tietysti tuollainen, mutta nytpä ei ole sellaisesta pelkoa! Lapseni ei ole mikään kiusaaja. Heidän koulussaan näemmä hymypatsasäänestys ei ole suosituimmuuskisa, vaan siinä korostetaan voimakkaasti hyvää käytöstä ja reilua meininkiä. Tämä on näkynyt tuloksissa sekä nyt että viime kierroksella :-). t. ylpeä ap

Vierailija
6/24 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päättelet mistä näin olevan+ No miksi lapsenne äänestää näin? Hymyäänestys tehdään kirjallisena, joten ketään ei pakoteta äänestämään näin.

Vierailija
7/24 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää seiska että olet noin katkera. Käsitys luokan sosiaalisista kuvioista välittyy ihan kivasti myös koteihin; kaikki kyllä tietävät ketkä ovat rauhallisempia ja ketkä villimpiä lapsia, ketkä potentiaalisia kiusaajia jne. Ja tässä koulussa palkinnot näyttävät menevän jokseenkin aina sille kiltimmälle porukalle. Ehkäpä se ei ole niin mustavalkoista, etteivät rauhalliset lapset voisi olla niitä suosittuja. ap

Vierailija
8/24 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi sai myös tänään hymypoikapatsaan :’) Minä aina ajattelin jo useita vuosia sitten kun lapsista haaveilin, että olisihan se hienoa, jos oma lapsi sen joskus saisi.

Lapseni on erittäin kiltti ja muut huomioon ottava luonne. Opettaja aina sanoo ”Lapsesi kaltaisia lapsia tarvittaisiin tähän maailmaan enemmänkin, kun muut vie tilaa, niin lapsesi antaa tilaa muille”.

Vierailija
9/24 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän luokalla se annettiin sille, jota kaikki kiusas.   En tiiä, kuka siitä päätti. Sellaselle ressukka-pojalle, jolla oli ehkä joku vamma. Ei osannut juosta jne.

Vierailija
10/24 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olwt varmasti ylpeä. Mulla ei ole vielä omia lapsia, mutta muistan kun olin ihan älyttömän ylpeä, kun pikkuveljeni sai ala-asteen jollain luokalla hymypoikapatsaan. Olen häntä 6v. vanhempi ja olin seuraamassa hänen kevätjuhlaansa, kun oma oli eri päivänä. :D

Vierailija
11/24 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 12:27"]

Tosi ikävää tietysti tuollainen, mutta nytpä ei ole sellaisesta pelkoa! Lapseni ei ole mikään kiusaaja. Heidän koulussaan näemmä hymypatsasäänestys ei ole suosituimmuuskisa, vaan siinä korostetaan voimakkaasti hyvää käytöstä ja reilua meininkiä. Tämä on näkynyt tuloksissa sekä nyt että viime kierroksella :-). t. ylpeä ap

Jos lapset itse sen äänestävät, niin tuon ikäisillä lapsilla se on aina suosituimmuuskisa. Ihan sama miten ope sen ohjeistaa.

Vierailija
12/24 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan edelleen, näin 33-vuotiaana, etten koskaan saanut sitä patsasta. Olin tosi hyväkäytöksinen, kaikille kiltti ja ystävällinen, rauhallinen, hyvä koulussa, mutta vähän ujo. En kuulunut siihen isoon tyttöporukkaan, joka päätti porukassa aina, kuka patsaan saa. Se oli toki kirjallinen äänestys, mutta he sen päättivät enemmistönä. Olin välillä ihan itkun partaalla sen helvetin patsaan vuoksi 😃

Tämä nyt ei poikasi ansaittuun patsaaseen liittynyt mitenkään, purin vain traumojani, joten onnea hänelle!

Vierailija
13/24 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsen luokalla sen sai erään opettajan poika :D 

Toki mukava poika mutta kuitenkin vähän arveluttavaa. 

Vierailija
14/24 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko hymypatsasperinne joutaisi lopettaa.

Vierailija
15/24 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain minäkin, mutten muista sillä olleen suurempaa merkitystä silloinkaan. Nyt viimeistään tajuan, että se jaettiin vaan luokan nynnyimmälle joka ei hyppinyt kenenkään silmille.

Vierailija
16/24 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika sai kerran ala-asteella ja 3 stipendiä. Enempää ei yksi voinut saada stipendejä.

Vierailija
17/24 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan edelleen, näin 33-vuotiaana, etten koskaan saanut sitä patsasta. Olin tosi hyväkäytöksinen, kaikille kiltti ja ystävällinen, rauhallinen, hyvä koulussa, mutta vähän ujo. En kuulunut siihen isoon tyttöporukkaan, joka päätti porukassa aina, kuka patsaan saa. Se oli toki kirjallinen äänestys, mutta he sen päättivät enemmistönä. Olin välillä ihan itkun partaalla sen helvetin patsaan vuoksi 😃

Tämä nyt ei poikasi ansaittuun patsaaseen liittynyt mitenkään, purin vain traumojani, joten onnea hänelle!

Minulla samanlaisia muistoja! Se jännitys juhlasalissa, kun nimiä lueteltiin. Odotin kaikki vuodet omaa nimeäni, mitä ei koskaan sanottu. Todistus oli aina todella hyvä, mutta se ei lohduttanut jostain syystä ollenkaan. Itkin lähes jokaisen kevätjuhlan jälkeen.

Vierailija
18/24 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon onnea! Meillä se meni jälleen kerran yhdelle kiusaajaringin jäsenistä.

Sama juttu eräässäespoolaisessa vihreässä koulussa. Tyttö kiusaa välituntisin ja johtaa jengiä ja kappas vain: nappasi hymypoikapatsaan... argh.

Onneksi moni muu sai sen ihan oikeista syistä: ovat kivoja ja ottavat muuthuomioon. Onnea niille muruille !

Vierailija
19/24 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman pojan luokalla patsaan sai tänä vuonna oppilas, jonka vanhempien kanssa ollaan istuttu useammassa palaverissa tänä vuonna. Jep, tuo lapsi on kiusannut lastani, pöllinyt tavaroita yms. Olen useina iltoina kuunnellut kuinka lapsi itkee ja aamuisin valittaa vatsakipua kun raukka stressaa niin paljon kouluun menoa.

Että juu, ihan selkeästi meni oikeaan osoitteeseen. Not.

Vierailija
20/24 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jatkui sama touhu vielä yläasteellakin... patsaat vaihtui vaan johonkin ”rehti ja kiva kaveri”- stipendiin, joka taisi mennä samal periaatteella sille suosituimmalle. Mä en myös koskaan saanut yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän