Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni sai hymypoikapatsaan! :D

Vierailija
31.05.2014 |

Ylpeä äiti ilmoittautuu .-)

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon onnea! Meillä se meni jälleen kerran yhdelle kiusaajaringin jäsenistä.

Sama juttu eräässäespoolaisessa vihreässä koulussa. Tyttö kiusaa välituntisin ja johtaa jengiä ja kappas vain: nappasi hymypoikapatsaan... argh.

Onneksi moni muu sai sen ihan oikeista syistä: ovat kivoja ja ottavat muuthuomioon. Onnea niille muruille !

Ei kai se niin yllättävää ole, että uhkailijajengiläiset saa patsaan jos oppilaat sen äänestää. Saisi välitunnilla turpaan jos selviää ettei äänestänyt kiusaajapahista.

Vierailija
22/24 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tytöillekin hymypoikapatsas?

Vai onko Ilotyttöpatsas ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 12:27"]

Juu, tuo on vähän ristiriitainen "palkinto" nykyään. Monella on karvas muisto siitä miten sen aikanaan sai se luokan pahin kiusaaja. Esim. omalla luokallani sen sai nätti tyttö poikien äänillä. Tyttöjen joukossa hän oli kaamea manipuloija ja selkäänpuukottaja, kaikkea muuta kuin patsaan arvoinen.

Tosi ikävää tietysti tuollainen, mutta nytpä ei ole sellaisesta pelkoa! Lapseni ei ole mikään kiusaaja. Heidän koulussaan näemmä hymypatsasäänestys ei ole suosituimmuuskisa, vaan siinä korostetaan voimakkaasti hyvää käytöstä ja reilua meininkiä. Tämä on näkynyt tuloksissa sekä nyt että viime kierroksella :-). t. ylpeä ap

Jos lapset itse sen äänestävät, niin tuon ikäisillä lapsilla se on aina suosituimmuuskisa. Ihan sama miten ope sen ohjeistaa.

Meillä kaikki kolme lasta saaneet hymypatsaan ala-asteella. En ole pitänyt heitä niin suosittuina, mutta kiva kuulla että ovatkin tämän mukaan olleet suosittuja.

Oletan, että hymypatsaan saantiin kaikilla on vaikuttanut, että ääniä on tullut myös vastakkaiselta sukupuolelta (kun jako tyttöjen ja poikien porukoihin ollut ihmeen vanhanaikaistakin).

Aika erilaisia nuo lapsemme ovat jo ala-asteella olleet. Yksi oli loistava koulussa, toinen vähemmän. Yksi ollut sosiaalinen ekstrovertti, toinen taas rauhallinen introvertti. Yhdistävät tekijät ehkä, että ovat olleet omia itsejään ja kaikki liikunnallisia (en tiedä saako sillä nykykoulussa toisten arvostusta). Mutta luokan johtohahmoja eivät ole olleet.

Vierailija
24/24 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ala-asteella, siis silloin kun itse olin koulussa, ainakin hymypoikapatsas meni sellaiselle mukavalle pojalle, joka oikeasti sen ansaitsi. Hymytyttöpatsas taas meni sille luokan näteimmälle ja suosituimmalle tytölle. Itse en koskaan saanut mitään patsasta enkä stipendiä. Vaikka olin kyllä kiltti ja hyvä koulussa. En vaan koskaan kuulunut siihen suosittuun porukkaan. Ja ihmeellisesti opettajallakin on tuossa sanavaltaa. Esim. tuo tyttö, joka patsaan sai pelasi sm-tasolla yhtä peliä ja ope häntä siitä aina kehui. 

Siksi yllätyinkin, kun oma poikani sai. 

Ihmettelin, että kenen geenit on saanut. Vissiin isänsä. 

Luulen, että tuossa on paljon kiinni siitä, että miten opettaja selittää patsaan idean lapsille. Ja kertoo selkeästi ne perusteet miksi se jaetaan. 

Meidän lasten koulussa patsaat on aina menneet "oikein". 

Ja meidän koulussa kiusaamiseen puututaan hyvin. Oikeastaan olen aika tyytyväinen meidän lasten kouluun. En tiedä mitä siellä tehdään oikein, mutta jotain kumminkin. 

Mutta tiedän että joissakin kouluissa noita patsaita jaetaan aivan väärin :/ Silloin mun mielestä aiuiset eivät ole osanneet selittää perusteluita kunnolla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä