Koskelan tapauksessa näyttäisi siltä että kiusaaminen onnistuu hyvin jopa eskarista yläkoulun loppuun...
Eikä mitään kunnollista apua ole saataville.
Kyllä koulu on onneton ... surkeaa.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Siis koulujärjestelmässä pahasti jotain vaikka kun tällainen pitkäaikainen kiusaaminen kestää jopa 10 vuotta!!
Ja koulu ei ole mitenkään vastuussa mistään...
Minua on oman erityislapseni kohdalla häirinnyt se, että aina ollaan vaatimassa kasvatusvastuuta vanhemmilta, mutta sitten kuitenkin astutaan vanhempien varpaille, kun sitä vastuuta otetaan. Meillä sairaalan sosiaalitantan kanssa käytiin keskustelua lapsen ammatinvalinta-asioista ja ilmaisin oman mielipiteeni lapsen toiveisiin, koska tiesin, ettei lapsella ole mahdollisuuksia päästä toiveammattiinsa sairautensa takia. Sosiaalitäti käski minua olemaan hiljaa ja sanoi, että eiköhän se lapsi päätä itse, mihin ammattiin haluaa opiskella. Siis täysin ammatitaidotonta ohjausta, kun ei tajua, että lasta pitää ohjata löytämään joku realistin vaihtoehto sellaisen tilalle, joka on kokonaan poissuljettu mahdollisuus.
Mikä siinä Atsossa niin risoi, motiivia haikailen.
Vierailija kirjoitti:
Ei hullujen käytökselle löydy mitään syytä. Hullu mikä hullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis koulujärjestelmässä pahasti jotain vaikka kun tällainen pitkäaikainen kiusaaminen kestää jopa 10 vuotta!!
Ja koulu ei ole mitenkään vastuussa mistään...
Minua kiusattiin koko kouluaika ja ainoa mitä asian eteen tehtiin oli alkoholisoituneen opettajamme kommentti: "Älkää kiusatko sitä, kun se niin kovasti välittää siitä." Siitä se hemmetti vasta alkoikin ja kesti armeijaan asti. Viikonloppuvapailla hakkkasin pahimman rääkkääjäni auton tunkilla sairaalakuntoon, mutta mitään en kadu - olisi pitänyt viedä kusimulkulta henki ja elämä, valitettavasti löin liian hellästi.
M 38
Aika homoa
Vierailija kirjoitti:
Hyväuskoinen ja kiltti, arka, ujo - helppo kohde jatkaa ja jatkaa ja jatkaa...
Oliko Atso autisti vai muutoin heikot sosiaaliset taidot? Ei ymmätänyt omaa parastaan?
Minä ainakin äitinä olisin hakenut Atso-tyyppisen pojan kotiin.
Näin tein kun oma teini istui Teboililla kouluiltana - sanoin sille, että jos et tule kotiin niin tulen hakemaan. Eihän minulla ollut mitään menetettävää ...
Poika tuli kiltisti kotiin. Ja opiskelee AMK:ssa.
Kiusaamisesta kunnon negatiiviset seuraukset, eikä silittelyä ja paapomista. Usein tuntuu, että kiusaaja saa enemmän ymmärrystä kuin kiusaamisen uhri.
Yleisemminkin rangaistukset rikoksista lieviä Suomessa ja rikosuhrin asema heikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskan marjat se yläkouluun loppuu. Jatkuu lukiossa ja amiksessa, korkeakouluissa ja vielä työelämässäkin.
Jos joku joutuu kiusatuksi työelämässä niin täytyy olla kyllä kaikkien luusereitten äiti ja isä.
Mun kiusasi sellainen lihavahko rokonarpinen koulupudokas...
Ja mua sellainen, joka haisi itse pissalle kolmosluokalle asti. Häntä ei kukaan viitsinyt kiusata, kun oli niin pahasti oppimisvaikeuksinen ja alkkisvanhempien lapsi, säälittiin enemmänkin. Ihme kyllä, hänestä tuli ihan normaaliälyinen aikuinen ja tavallinen duunari. En ole katkera hänelle, enemmänkin niille peesaajille, jotka tulivat tavallisista kodeista ainakin päällepäin. Heistä sitten ei tullutkaan oikein mitään, linnakundeja, itsemurhaa yms. .
Ikävä kyllä tiedän.