Ulkoisen olemuksen kommentointi?
Onko ulkoisen olemuksen kommentointi sopivaa? Eli jos tuntematon ihminen (olen itse mies), esim. kassajonossa, bussissa, baarissa tms. sanoo vaikkapa: "Onpa sulla upea kampaus", "Nätit meikit sulla", "Kiva hymy, piristit mun päivää", "Sulla on tyylikäs asu", "Olet kyllä hirmu kaunis nainen"... Suhtaudutko negatiivisesti vai positiivisesti?
Entä kommettiin: "Sulla on tosi sexy lookki", "Oot tosi kuuman näköinen".
Joskus kun vastaan sattuu todella miellyttävä/ päivää piristävä näky niin haluaisi myös kertoa sen mutta... uskaltaako???
Kommentit (5)
Kyllä varmasti voi kommenotoida, vieraalle toki ilman seksismiä. Itselle mm. sanottu, että "olet kaupungin kaunein nainen". Kivahan tuo oli kullaa...ja aivan anonyymisti.
Kiitos vastauksista!!! Toivottavasti tulee vielä lisää.
Kyllä nuo kaikki on harmaalla alueella. Esimerkiksi töissä mies esihenkilö ei voisi kommentoida alaisenaan olevaa naista millään noista.
Kauneuteen ja pukeutumiseen tai hiuksiin liittyviä kohteliaisuuksia voi sanoa, mutta seksikkyyteen liittyviä ei. Se on moukkamaista.
Ainahan kohteliaisuudet lämmittää mieltä. Nuo viimeisetkin, mutta vaatii ehkä hiukan ihmislukutaitoa ja tilannetajua että osaa ne sanoa oikeaan kohtaan oikealle ihmiselle :)
N52