Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muut opet lomalle ja minä työkkäriin

Vierailija
31.05.2014 |

Taas on lukuvuosi takana  ja koulussa iloitaan lomien alkamisesta. Minä, pätevä opettaja ilmoittaudun kuitenkin taas kerran loman ajaksi työttömäksi työnhakijaksi. Työt koulussa alkavat taas elokuussa, joten työtä kesäksi tuskin ainakaan työkkärin kautta löytyy.

Työskentelen aineenopettajana koulussa, jonka oppilasmäärät vähenevät vuosi vuodelta, eikä virkaani vakinaisteta. Minut siis palkataan vuosi toisensa jälkeen määräaikaiseen virkaan syyslukukauden alusta kevätlukukauden loppuun.

Löytyykö täältä kohtalotovereita? Onko minulla oikeus "lusmuilla" ja viettää kesä työttömyystuista nauttien yrittämättäkään saada työtä?  Mitä mieltä olette tilanteestani?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 11:44"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 11:41"]Tää on vähän tabu opettajapiireissä. Itse en kehtaa tulla hoitovapaalta "töihin kesäksi", vaan sijainen saa loman. Järkyttävää itsekkyyttä vakinaisessa virassa istuvilta...

[/quote]

Noh itse tein saman, ilmoitin hoitovapaan suoraan kahdeksi vuodeksi ja sijainen ei silti saa palkkaa... :(

[/quote]

Tällaisessa tapauksessa sijaisella on sentään täysi oikeus vaatia kesäkuukausilta palkka, koska työnantajalla ei ole mitään laillista syytä olla sitä maksamatta. Vain vakinaisen viranhaltijan palaaminen töihin kesällä on syy olla maksamatta sijaiselle kesäpalkkaa.

Nostan hattua kaikille vakinaisille opettajille, jotka jättävät palaamatta kesäksi töihin eivätkä vie sijaiseltaan mahdollisuutta taistella oikeuksistaan. Sen sijaan halveksun syvästi niitä, jotka vievät leivän sijaisensa suusta.

[/quote]

Ei ole mahdollisuutta, sijainen palkataan suoraan vain lukuvuodeksi. Jos nostaa äläkän, seuraavaksi lukuvuodeksi palkataan vaan joku muu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä