Monelta tänne ilmestyy ensimmäinen todistuksenkehumisviesti?
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 10:08"]Nyt: Valmistuin tavoiteajassa (5 v.) filosofian maisteriksi ja todistuksessa yleisarvosanoina pelkkiä nelosia :) Olen niin ylpeä itsestäni että taidan räjähtää, en ole koskaan saavuttanut mitään läheskään näin hienoa.
[/quote]
Huom, arvostelu 1-5 (jossa 5 on paras).
Ettei vanha kansa luule että jäit luokallesi.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 09:56"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 09:55"]2 lisää että kyseessä poika. Onko muuten pojilla ja tytöillä eri standardit?
[/quote]
No tytöiltä stereotypisesti odotetaan täyden kympin todistusta ja pojalle kelpaa 6 keskiarvo... Näin yleistettynä ;) hieno todistus pojallasi! :)
[/quote]ei kelpaa mulle että pojalla olisi ollut peruskoulussa kutosia, ka oli kolmannelta luokalta lähtien koko peruskouluajan reippaasti yli 9. samaten lukiossa yli 9. tyttöä ei ole
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 10:11"][quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 09:53"]No minäpä kysyn. Kolmasluokkalaisen toikkarissa kaikki ysejä. Keskinkertainen vai hyvä?
[/quote]
Ei 3-luokalla anneta numeroita, muuten hyvä.
[/quote]
Meidän kaupungissa kolmosen keväällä tulee ekat numerot lukuaineista. Lisäksi on vielä rastit käyttäytymisessä ja huolellisuudessa.
Riku-Petterin keskiarvo oli 11. Kurinpitoa odotettavissa, viime vuonna se oli 12.
Ei pidä hyväksya alisuoriutujia, täytyy lasta tsempata ja kannustaa, kehua ja innostaa. Tarkoitan tottakai lapsi pitää hyväksyä mutta mikäli tietää että parempaankin pystyy.
meillä ekaluokkalaisella matikka takkuaa ja harmitti tyttöä että oli vieläkin osaa melko hyvon. Ahkerasti skarpannut läksyt ja käy tunnollisesti matikkakerhossa. Yritetään tsempata ja kehua tyttöä että jaksaa yrittää. Muuten oli kaikki siellä hyvällä puolella.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 09:56"]
Täällä kiihkeästi odotan kasiluokkalaista poikaani kotiin. Keskiarvo voi olla jopa noussut 7,5:een!
[/quote]ilmeisesti resursseja on mutta ollut vetelys aiemmin joten tsemppaa että ysillä sitten yli 8 ka. Innostaa, motivoida ja kehua on ollut mun mottoni ja olen antanut jopa riihikuivaa rahaa palkkioksi.
Aikanaan pojalla oli huonoin numero todistuksessa käytös 8, tosin nousi kasin keväällä 9 ja pysyi siinä loppuun asti.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 10:15"]
Tyttö 5. lk, ka 8,6, ihan ok. Käytös 10, se on aina parasta.
[/quote]miten sen nyt ottaa? poikani taas kyseenalaisti asioita, käytös8 ja heitteli väliin asiaan kuulumattomia sutkauksia peruskoulussa yläasteella.
5lk ohi ja todistuksessa yksi 8 muut 9 tai 10
Olen niin ylpeä äiti tällä hetkellä.
Tyttö 7 lk. 3 ysiä ja kaikki muut kymppejä. Koulu on yksi pääkaupunki seudun arvostetuimmista. Pakahdun ylpeydestä.
[/quote]sitten vaan Ressun lukioon missä minunkin poikani on
Mun pojalla ainenumerot on kymppejä, mutta käytös, huolellisuus, omatoimisuus, osallistuminen ja ohjeiden noudattaminen on keskinkertasista. Miten tuon saisi reippaammaksi ja osallistuvammaksi?
Eka- ja kolmasluokkalaisilla rasti ruutuun -arvioinnissa kaikki rastit kiitettäviä. Vitosluokkalaisen ka hiukan yli ysin ja seiskaluokkalaisen ka yli 9,5.
Yllättävän kauan kesti.. Mutta alkoihan niitä tulemaan kun vähän potki.
Tyttö 7 lk. 3 ysiä ja kaikki muut kymppejä. Koulu on yksi pääkaupunki seudun arvostetuimmista. Pakahdun ylpeydestä.
[/quote]
Ymmärtäähän sen ylpeyden kun lapsi on äitiään menestyneempi koulussa...
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 10:29"][quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 10:15"]
[/quote]sitten vaan Ressun lukioon missä minunkin poikani on
[/quote]
Ressukan tukiossa poikasi on.