Elinalla on puolisonsa kanssa neljä kotia ja kaksi mökkiä - ja vieläpä hienoja. Mitäs mammat siihen sanotte?
Matkustelevat sitten niiden väliä.
Kommentit (303)
Vierailija kirjoitti:
Nähtävästi monessa asiassa kuten mm. rikollisuudessa, työttömyydessä tai kuten kulutuksessakin pieni prosenttiosa vaikkapa 20% tai alle on vastuussa 80% tapauksista. Tämäkin pariskunta aiheuttaa monen kymmenen ihmisen edestä hiilidioksidipäästöjä. Kuulin sivusta korona-aikana erään mamman valitteluja, kun ei oikein pääse kuin lapissa käymään. lol itse en ole kertaakaan lapissa käynyt...
Olen käynyt kerran Lapissa olosuhteiden pakosta. En käsitä miksi kukaan sinne haluaisi, saatipa haluaisi omistaa siellä kiinteistön. Näin me ihmiset ollaan erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kateeksi käy. Itsekin haluaisin kodin Kouvolasta.
LOL
Mitä nyt kukakin pitää hienona . Kiva jos Elina on miehensä tyytyväinen. Ei ole muilta pois
(ei oo mitään sanomista, turha edes klikata auki. Kukin eläköön kuten haluaa Suomen lain ja asetusten mukaan)
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt kukakin pitää hienona . Kiva jos Elina on miehensä tyytyväinen. Ei ole muilta pois
Juuri näin. Itse en ole matkustelijatyyppiä, vaan olen todellinen kotihiiri. Kyseisen rouvan elämäntyyli olisi minulle pahin painajainen, mutta jos hän on onnellinen, sehän on hyvä asia. Minua ei saisi kuin väkisin kirkuvana ja potkivana raahattua ympäri maailmaa. Kotona on hyvä olla ja minulle koti on yhdessä paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla joko tosi työteliäs tai rikas, että pystyy noita asuntojaan ylläpitämään:
-kuka siivoaa?
-kuka huolehtii pihatyöt
-kuka kastelee kukat vai eikö kukkia ole?
-kuka ajaa nurmen?Aika työleiri...
Noh, Elinasta en tiedä, meillä on kaksi kotia, molemmissa käy siivooja, on vartiointifirma ja kamerat, on myös firma, joka huolehtii talosta poissaollessamme, kastelee kukat ja tarkastaa paikat, vetää mm. vessat ja juoksuttaa vesihanoista vettä kerran viikossa jne., puutarhuri huolehtii puutarhasta ja poolboy uima-altaasta jne.
Heh Heh, poolboy paljasti trollin.
Minä sanon että Tertutatertutatertuntaa
En mitään. Monta asuntoa, monen asunnon kulut, ei kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla joko tosi työteliäs tai rikas, että pystyy noita asuntojaan ylläpitämään:
-kuka siivoaa?
-kuka huolehtii pihatyöt
-kuka kastelee kukat vai eikö kukkia ole?
-kuka ajaa nurmen?Aika työleiri...
Noh, Elinasta en tiedä, meillä on kaksi kotia, molemmissa käy siivooja, on vartiointifirma ja kamerat, on myös firma, joka huolehtii talosta poissaollessamme, kastelee kukat ja tarkastaa paikat, vetää mm. vessat ja juoksuttaa vesihanoista vettä kerran viikossa jne., puutarhuri huolehtii puutarhasta ja poolboy uima-altaasta jne.
Heh Heh, poolboy paljasti trollin.
No en trollaa. Se nyt vaan on ihan yleinen nimitys. Olisin tietysti voinut kirjoittaa ”mies, joka hoitaa uima-altaan puhdistuksen ja lisää suolan ja kloorin sekä huuhtelee pumppusysteemin kerran viikossa ja kytkee altaan lämmityksen päälle tarvittaessa kaksi päivää ennen tuloamme”. Mutta nyt selvisin siitä yhdellä sanalla 🙄.
Olen kyllä ennenkin huomannut, että peruspalstalaiselle on äärettömän vaikea ymmärtää, että joillakin on varaa toisenlaiseen elämäntyyliin. Sori siitä.
Aika monella on useampi asunto ja mökkejä. Eivät kuitenkaan tule lehtiin kertomaan. Kun hankkii mökin , niin jo 20 vuoden kuluessa perheen tilanne muuttuu. Samaan aikaan voi toinen mielenen ihana paikka jäädä yllätten ilman käyttäjää ja sen saa joku sukuun kuuluva lunastaa. Ja kun raha tulee aina rahan luokse, ne talot tulee ehkä saman perheen omistukseen missä on jo purjeveneet ja sijoitusasunnot. Ei niitä voi meillä rahaton pitää..
juu jutut häviää täältä , ei saa kertoa mitään jännäää, voi voi !
J.os ei mökillä ole kukaan, eihän siell sitten siivota. Meillä on muuten mökkitalkkari
Varmaan joku ADHD-pariskunta jolla virtaa riittää.
Tutulla on huvila Lapissa, talo Espanjassa, omakotitalo ja kesähuvila.
Kyllä käy työstä kun siirtyvät paikasta toiseen. Tuntuvat nauttivan kun saavat mennä ja tulla edestakaisin.
Kuvasta päätellen ei se asunto voi llaa Töölössö, kun siinä Töölö näkyy vastapöisell rannalla. Asunto on halvemmalla "työläispuolella " pitkän sillan toisella puolella. Sinne ei töölön lapset saaneet edes mennä nuorena.
Mihin tämän daamin kertomukset loppuivat?
Mulle riittää kaksi, toinen Suomessa ja toinen ulkomailla. Näissäkin on ihan tarpeeksi tekemistä kun on molemmissa puutarhat ja paljon tilaa.
Tää halus 4. Nyt asuu kuulemma kaksiossa vuokralla!
Missä ne kaksi mökkiä on? Jutussa puhuttiin niistä neljästä kodista.
Meillä on Suomessa asunto pääkaupunkiseudulla ”maalla” ja kaupunkiasunto plus mökki. Mihin tarvitsisimme useamman kodin? Hotellit ja vuokramökit on keksitty, jos haluaa ruskaa katsomaan tai Kouvolaan (reps). Ulkomailla on yksi ”koti”, jota vuokraamme kyn emme siellä itse ole.
Minusta turhaa olla noin monta kotia ja melko juurettomalta kuulostaa, mutta kukin tavallaan tietysti.
Ainakin tämä mamma on kateellinen. Tuollainen elämä kelpaisi. En tosin neljää vakituista kotia kaipaisi, mieluummin ottaisin tämän yhden kotimaassa ja toisen jossain lämpimässä. Niiden lisäksi voisi sitten matkustella asuen vuokralla pitempiä aikoja. Valitettavasti omaa työtäni en voi tehdä 100 % etänä.