Elinalla on puolisonsa kanssa neljä kotia ja kaksi mökkiä - ja vieläpä hienoja. Mitäs mammat siihen sanotte?
Matkustelevat sitten niiden väliä.
Kommentit (303)
Varmaan ylläpito tulee kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Narsistit eivät löydä muuta selitystä mihinkään kuin kateus, koska heillä on niin yksiulotteinen ajatusmaailma. He ovat ensin sietämättömiä muita ihmisiä kohtaan ja kun ihmiset reagoivat negatiivisesti heidän käytökseen ihan kuten odottaa saattaa, he saavat vain lisävoimaa ihmisten "kateudesta". Vaikka kyse on vain heidän kuspäisyydestä. Tuollaiset jäävät usein loppuviimein yksin, koska ovat niin kamalia ihmisiä. Tai sitten lähelle jää vain ne, jotka he ovat "ostaneet" eli kaikki ihmissuhteet perustuvat hyötymiseen puolin tai toisin. Siinä paha saa palkkansa.
Ja kateuskorttiin: Tuloni ovat parhaimmassa desiilissä ja mieheni myös. On maallista mammonaa ja mökki aivan upealla paikalla. Reissannut olen yli 30 maassa ja asunut pariin otteeseen ulkomailla. Eli en ole heille ollenkaan kateellinen jostain kanarian loma-asunnosta. Muut asiat elämässä ratkaisee sen, onko elämä hyvää ja onnellista eikä noista oikein sydämen viisaus, lämpö ja sivistys paista.
Naurettavaa ja säälittävää tuollainen miehen rahoilla lesoilu on. Sen huomaa, kun ihmisen itsetunto rakentuu oikeasti vahvoista aineksista ja toisaalta sitten taas kun sitä pitää pönkittää nololla tavalla.
no mikä v..un psykolgi sinä olet kun näitä muodikkaita ja noloja "narsismi"diagnooseja täällä heittelet, jonkun nettijutun perusteella? Vi..u että olet nolo"narsisti sitä narsisti tätä" puhut kuin sinulla olisi pitkäkin kokemus psykologiasta ja oikeiden narsistien hoitamisesta. Taidat itse olla narsisti kun täällä omaisuudellasi leveilet, oikein muka "parhaimpaan desiiliin". Niin varmaan, vuokrakämpässä kaljaa juotte miehesi kanssa.
Ja mitä itse juttuun tulee niin kaikki negatiiviset kommentit johtuvat vain ja ainoastaan kateudesta.
Negatiivisella esiintulolla saa negatiivisia kommentteja.
Ikävistä ihmisistä kukaan ei pidä. Onneksi jäävät sitten yksin omaan "erinomaisuuteensa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas tämä monelle kateuden paikka. Minulla on vain yksi koti, eikä edes kesämökkiä, ”Joskus tuntuu, etten kunnolla saa eletyksi tätä yhtäkään...”
Kiva kuulla, miten jollakin onnistuu elämä neljässä kodissa, eli siinä mielessä mielenkiintoinen lehtijuttu.Minä en jotenkin näkisi, että tässä ketjussa kahdehditaan häntä. Se blogikin on... no, se on jo todettu täällä.
Minä taas jotenkin näen, että tässä ketjussa kadehditaan häntä. Mistä näin kova poru muuten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistit eivät löydä muuta selitystä mihinkään kuin kateus, koska heillä on niin yksiulotteinen ajatusmaailma. He ovat ensin sietämättömiä muita ihmisiä kohtaan ja kun ihmiset reagoivat negatiivisesti heidän käytökseen ihan kuten odottaa saattaa, he saavat vain lisävoimaa ihmisten "kateudesta". Vaikka kyse on vain heidän kuspäisyydestä. Tuollaiset jäävät usein loppuviimein yksin, koska ovat niin kamalia ihmisiä. Tai sitten lähelle jää vain ne, jotka he ovat "ostaneet" eli kaikki ihmissuhteet perustuvat hyötymiseen puolin tai toisin. Siinä paha saa palkkansa.
Ja kateuskorttiin: Tuloni ovat parhaimmassa desiilissä ja mieheni myös. On maallista mammonaa ja mökki aivan upealla paikalla. Reissannut olen yli 30 maassa ja asunut pariin otteeseen ulkomailla. Eli en ole heille ollenkaan kateellinen jostain kanarian loma-asunnosta. Muut asiat elämässä ratkaisee sen, onko elämä hyvää ja onnellista eikä noista oikein sydämen viisaus, lämpö ja sivistys paista.
Naurettavaa ja säälittävää tuollainen miehen rahoilla lesoilu on. Sen huomaa, kun ihmisen itsetunto rakentuu oikeasti vahvoista aineksista ja toisaalta sitten taas kun sitä pitää pönkittää nololla tavalla.
no mikä v..un psykolgi sinä olet kun näitä muodikkaita ja noloja "narsismi"diagnooseja täällä heittelet, jonkun nettijutun perusteella? Vi..u että olet nolo"narsisti sitä narsisti tätä" puhut kuin sinulla olisi pitkäkin kokemus psykologiasta ja oikeiden narsistien hoitamisesta. Taidat itse olla narsisti kun täällä omaisuudellasi leveilet, oikein muka "parhaimpaan desiiliin". Niin varmaan, vuokrakämpässä kaljaa juotte miehesi kanssa.
Ja mitä itse juttuun tulee niin kaikki negatiiviset kommentit johtuvat vain ja ainoastaan kateudesta.
Älä nyt tukehdu kiroiluusi. Ja usko vain, ihmisten negatiivisten kommenttien taustalla voi olla paljon muutakin kuin kateutta ja ihan oikeutetusti. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Huonoon ja mauttomaan käytökseen saa vastineeksi huonoa ja negatiivista reagointia. Jos haluaa tuollaista energiaa lisätä maailmaan, niin mitä se ihmisestä kertoo.
Ei tuollaisten ihmisten ympärillä viisaat ja mukavat ja positiiviset ihmiset viihdy. He vetävät puoleensa vain ilkeitä, rahanahneita, kylmiä ja tylsiä siipeilijöitä.
Luulisi, että tuota yritysjohtaakin hävettäisi vaimonsa käytös. Tuollaisilla johtajilla kun on yleensä mahdollisuus saada sekä kaunis ETTÄ fiksukäytöksinen ja älykäs nainen, jolla on itselläkin jotain subsanssia ja itsetuntoa. Tosin voihan johtaja itsekin olla ihan mulkvisti, niin siinä tapauksessa vakka kantensa valitsee.
Vierailija kirjoitti:
hienoa että he ovat työnteolla saavuttaneet kaiken tämän.kaikki sosiaalituilla elävät ja paskaduunarit voisivat ottaa mallia kuinka oikeat ihmiset elää ja olee.ja on onnellisia...
Samaa mieltä, Elina miehineen ovat hyviä esimerkkejä siitä mihin ahkeruudella pääsee, nämä duunarit ja muut köyhät voisivat tosiaan ottaa heistä mallia.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ylläpito tulee kalliiksi.
Kenen? ;-)
Tuohon pääsee paljolti myöskin riskinotolla, ja nyt viime vuonna nähtiin, että esimerkiksi Kanarialla oleva asunto voikin olla huomattava riski, jos luottaa siihen, että saa siitä rahavirtoja tai että saa sen helposti realisoitua.
NAL(sinkut palsta) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että hienompaa olisi, kun olisi saavuttanut noi omalla työllään, ei miehen. Ja Kouvola!? Miksi?!
Hmmm kyse oli kertoa elämäntavasta, ei siitä kenen rahalla... toimittaja löysi blogini ja halusi tehdä jutun. Itsekin olen saavuttanut paljon omalla urallani, mutten toki rahallisesti likikään sitä mitä mieheni. Kouvola on miehen kotipaikka.
Harva täydipäinen nai vanhan eläkeläisukon rahoittaakseen elämäntyylinsä. Ainoa mielenkiintoinen asia tässä on kuinka tuollaista kestää. Varsinkin joutuu sitä sietämään 24/7 eikä pääse edes töihin välillä karkuun.
Ethän sinä vanhana kurttuna saa sitä varakasta eläkeläismiestä, vaan joudut tyytymään köyhään mieheen. 40 kurtulle sopiva on 80v mies.
Voi teitä ;) älkäähän nyt. *hali*
Ihan mielenkiintoistahan se on nähdä tuollainenkin tapa elää. Tavasta kertoa siitä voidaan olla montaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas tämä monelle kateuden paikka. Minulla on vain yksi koti, eikä edes kesämökkiä, ”Joskus tuntuu, etten kunnolla saa eletyksi tätä yhtäkään...”
Kiva kuulla, miten jollakin onnistuu elämä neljässä kodissa, eli siinä mielessä mielenkiintoinen lehtijuttu.Minä en jotenkin näkisi, että tässä ketjussa kahdehditaan häntä. Se blogikin on... no, se on jo todettu täällä.
Minä taas jotenkin näen, että tässä ketjussa kadehditaan häntä. Mistä näin kova poru muuten?
Koska itseään esiintuovista lokeista ei kukaan pidä. Nousukkaat eivät ymmärrä ,että on asioita joita ei vaan tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Käykö tuo nainen vastaamassa täällä vai esittääkö joku vain?
Jos käyt niin älä hyvä ihminen! Täällä provotaan, ärsytetään ja haukutaan, koska anonyyminä se on mahdollista. Älä lue, älä kommentoi, tässä et voi "voittaa".
Luin lehtijutun ja näin kommenttisi sijoitusryhmässä. Jäin hiukan hämilleni - ns vanhan rahan sukuun kuuluvana minut on kasvatettu siihen, ettei omaisuudesta puhuta. Samoin olen kasvattanut omat lapseni. Ei työkaverini tiedä, että Lapin reissulla tai Cannesin lomalla asumme omassa mökissä / huoneistossa. Puhumattakaan, että kirjoittaisin asioista omalla nimelläni netissä / suostuisin haastatteluun. Kukin toki tavallaan.
Aina ei ole syy kateudessa.Mutta kaikella kunnioituksella, täällä ei kannata lähteä keskusteluun mukaan.
Juu, tämä oli sellainen ”kerran täällä ollaan” mielenkiintoinen kokemus. Sekavin tuntein ja suurella uteliaisuudelle olen seurannut reaktioita.
Hieman olen surullinen siitä miten paljon pahaa oloa ihmisillä on, sen purkautuessa ulos näin ilkeinä kommentteina täysin tuntemattomalle.
Mutta monta hyvää blogiaihetta olen tässä jo oivaltanut, joten kiitos kaikille tähänastisista :)
Jokainen tyylillään, en paljoa esittelisi jollei "omia". Vanhan rahan tunnistaa siitä ettei se haise. Itsellä useampi asunto. Omaisuudesta on myös monenlaista huolta. mm. kallista aina. Lomat viettäisin kyllä eri paikoissa. Kouvolassakin olen asunut, ei mitään vikaa päinvastoin. OK sijainti ja hyvät ulkoilumahdollisuudet.
Niillä prosenteilla yritetään edes vähän saada jaettua elämän edellytyksiä muillekin elollisille sellaisilta, joilla on selvästi liikaa. Teidän perheen kannattaisi muuttaa jenkkeihin. Ajatus- ja arvomaailmanne saattaisi saada siellä vähän enemmän ymmärrystä, esim. sielläkin vähenemään päin olevilta Trumpitisteilta.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon pääsee paljolti myöskin riskinotolla, ja nyt viime vuonna nähtiin, että esimerkiksi Kanarialla oleva asunto voikin olla huomattava riski, jos luottaa siihen, että saa siitä rahavirtoja tai että saa sen helposti realisoitua.
Juurikin. Riskiä, onnea ja oikea-aikaisuutta taidon lisäksi. Ja nämä kiinteistöt ovat siis osa riskin hajautusta. Kanarian talon arvo on väkisin nyt laskenut, sensijaan esim Hgissä nousu jatkunut vakaana kautta vuosien.
Kotien ja mökkien lisäksi vuokra-asunnot, osakkeet, metsä...
Jos mä nyt hommaisin asunnon jostain vaikkapa Kuopiosta että pääsisin lähemmäksi läheisiäni ilman että tarttee varata hotellia, ei se olisi koti. Se olisi asunto. Koti on tämä missä nyt olen.
Olet siis ns, kermaperse?