Lastensuojelu on Suomen syöpä
Lapsia otetaan huostaan täysin asiallisilta vanhemmilta ilman mitään syytä. Sossutantat ovat katkeria ja kiusaavat tavallisia ihmisiä. Nämä väärin käytökset pitäisi viedä Korkeimpaan Oikeuteen.
Kommentit (55)
Sossutantat tuskin nauttii huostanoton tuomasta lisätyömäärästä ja persoonallisuushäiriöisten vanhempien sadatteluista eli eiköhän ne kiireelliset huostaanotot tehdä ihan pakon edessä.
Vierailija kirjoitti:
Kenelle sossutantat ovat katkeria?
Sossutantta on katkera nuorille naisille joilla miehiä riittää ja lapsia syntyy.
Niin lapsia ei pidä suojella. Kärsiköön saatana, oma vikansa kun ovat niin pieniä ja heikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Niin lapsia ei pidä suojella. Kärsiköön saatana, oma vikansa kun ovat niin pieniä ja heikkoja.
Lapsen paikka on kotona äitinsä luona.
Itse tiedän kaksi perhettä, jotka ovat lastensuojelun asiakkaita. Kummaltakaan ei ole lapsia viety mihinkään. Lapsilla on haasteita ja molemissa tapauksissa ykinhuoltajaäidit ovat kovilla lastensa kanssa.
Saavat kotiapua ja pieniä breikkejä itselleen ilman lapsi. Molemmat ovt kiitollisia avusta ja lapsetkin ovat saaneet paremmin apuja ongelmiinsa, kun äidit saavat tukea ja tietoa mihin ovat oikeutettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossutantta on katkera nuorille naisille joilla miehiä riittää ja lapsia syntyy.
Minulla esim on ollut lukemattomia miehiä ja neljä lasta olen saanut. Vientiä siis riittää toisin kuin katkerilla sossutantoilla ;)
Mulla on kokemusta vain hyvin järkevistä, ymmärtäväisistä ja auttavaisista lastensuojelun työntekijöistä. Eivätkä ole ilmoituksista huolimatta minua alkaneet kiusaamaan kun kaikki on hyvin. Jos joku tekisi ilmoituksen, uskaltaisim päästää lastensuojelun kotiini ihan milloin vaan - he on oikeasti nähneet pahempaa vaikka minulla olisi joskus matot rutussa.
Sitten olen kuullut tosi erikoisia tarinoita siitä, miten joku ihminen on joutunut lastensuojelun uhriksi. Yksi tällainen ihminen ei voinut ymmärtää miksi häntä kiusataan, mutta sen vähän aikaa mitä olin hänen kanssaan tekemisissä hän oli turhaan väkivaltainen eläimiä kohtaan, yritti ripustautua minuun sekä perheeseeni ja kertoi minulle miten on netissä rakastunut ihanaan mieheen - miten minä pystyin kertomaan hänelle, että hän on nyt langennut nigerialaiskirjeiseen eikä sitä miestä ole olemassa?
Tälläkin ihmisellä oli moni asia hyvin, mutta ei hänestä olisi lapsia hoitamaan.
Lastensuojelu on kyllä syöpä mutta toisesta syystä. Huostavamhemmat pyörittää koko ajan vaihtuvia, epäpäteviä, kokemattomia ja/tai burn outissa olevia ylikuormittuneita sossuja.
Lapsia ei näiltä raatelijoilta suojele kuin koiranvirassa olevat sijaisvanhemmat. Mutta eivät juuri mihinkään pysty kun päätökset tekee nimellisesti sossu, tosiasiallisesti myöntyvät näiden moniongelmaisten, kaiken oikeuteen verorahoillamme vievien hullujen tahtoon.
Lapsen etu jää täysin toteutumatta ja he päinvastoin joutuvat peloissaan kroonisesti altistumaan ihmisille, joista heille paras olisi saada lopultakin kasvamisen ja elämisen rauha.
Lastensuojelu on rikki ja siitä kovaa palkkaa nostavat suojelevat lähinnä itseään näiltä hulluilta, joita loputtomasti pitää ymmärtää ynnä muuta turhaa.
Jokainen tietää, että kaikkein sairaimmat ovat näitä sairaudentunnottomia ja rajattomia kroonisesti valehtelevia, empatiakyvyttömiä ja omatunnottomia ihmisiä, jotka eivät ikinä millään ymmärtämisellä ja lasten tapaamisilla siitään parane/muutu.
Lastensuojelutyön keskiöön tulisi siirtää pysyvästi lopultakin ne lapset ja heidän etunsa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kokemusta vain hyvin järkevistä, ymmärtäväisistä ja auttavaisista lastensuojelun työntekijöistä. Eivätkä ole ilmoituksista huolimatta minua alkaneet kiusaamaan kun kaikki on hyvin. Jos joku tekisi ilmoituksen, uskaltaisim päästää lastensuojelun kotiini ihan milloin vaan - he on oikeasti nähneet pahempaa vaikka minulla olisi joskus matot rutussa.
Sitten olen kuullut tosi erikoisia tarinoita siitä, miten joku ihminen on joutunut lastensuojelun uhriksi. Yksi tällainen ihminen ei voinut ymmärtää miksi häntä kiusataan, mutta sen vähän aikaa mitä olin hänen kanssaan tekemisissä hän oli turhaan väkivaltainen eläimiä kohtaan, yritti ripustautua minuun sekä perheeseeni ja kertoi minulle miten on netissä rakastunut ihanaan mieheen - miten minä pystyin kertomaan hänelle, että hän on nyt langennut nigerialaiskirjeiseen eikä sitä miestä ole olemassa?
Tälläkin ihmisellä oli moni asia hyvin, mutta ei hänestä olisi lapsia hoitamaan.
Älä ala yhtään pätemään. Lastensuojelun uhreja on tuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ala yhtään pätemään. Lastensuojelun uhreja on tuhansia.
Ja sinä varmaan yksi heistä?
No, tuokin mainitsemani ihminen oli päällisin puolin sellainen että ei heti nähnyt miten epävakaa se on. Vaikka kävi töissä ja harrasti, oli niin pelottavia piirteitä että ei varmasti ollut hyväksi kenenkään lapsen kehitykselle vaikka selkeää syytä ei ollut.
Sossun toiminta on rikollista ja mielivaltaista. Ei alkeellisimpiakaan käytös tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla esim on ollut lukemattomia miehiä ja neljä lasta olen saanut. Vientiä siis riittää toisin kuin katkerilla sossutantoilla ;)
Onko jokaisella lapsella eri isä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen paikka on kotona äitinsä luona.
Voi se koti isänkin luona olla. Etenkin, jos äiti viettää levotonta kiertopalkintoelämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jokaisella lapsella eri isä?
Mitä v i t t u a se sinulle kuuluu? Sanotaanko näin että vientiä on ollut ja olen saanut aina häippäiseen k u s i p ä ä n tilalle uuden miehen.
Vierailija kirjoitti:
Juu kuten isis-lapset, heitä ja äitejään kyllä paapotaan.
Pekka ja Maria tekevät kaikkensa, että myös isät saadaan Suomeen.