Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakataanko armeijaan omia alusvaatteita mukaan?

Vierailija
28.12.2020 |

Mitä muuta kuin niitä? ja syötävää?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ottaa paljon ylimääräistä tavaraa mukaan. Ne intin alusvaatteet ovat ihan hyviä, samoin ruoka. Eikä säilytystilaa omille tavaroille edes ole paljon.

Vierailija
2/33 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijan sivuilla on kattavat selvitykset. Älä kysele täältä vaan katso puolustusvoimat.fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään siellä saa käyttää omia alusvaatteita vaan sulle annetaan muiden käyttämiä alushousuja. Pestyjä toki.

Vierailija
4/33 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ottamaan omat kalsarit mukaan, intin kalsarit olivat ainakin silloin aikoinaan melko huonoja. Syötävää saa kyllä ihan riittävästi ja herkkuja voi ostaa sitten vaikka sodesta.

Vierailija
5/33 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille ei tarjota omia alushousuja armeijassa

Stringit mukaan vaan ja telttaan jätkien kanssa

Se on btw oikea juttu

Vierailija
6/33 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä myös tukevia hyviä rintsikoita taisteluiden tuoksinaan vai kannattaako sellaiset ostaa itse?

Vierailija
7/33 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään siellä saa käyttää omia alusvaatteita vaan sulle annetaan muiden käyttämiä alushousuja. Pestyjä toki.

Saa käyttää. Näkyvien vaatteiden alla saa käyttää omia alusvaatteita. Mutta ei niitä mielestäni tarvitse, ainakin itse olin ihan tyytyväinen intin kalsareihin.

Vierailija
8/33 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poika tuli just armeijasta.

Hän sanoisi: ehdottomasti omat kalsarit ja varsinkin kunnon talvi- vaellus sukat ja urheilusukat sekä merinovillainen aluspuku mukaan! Sekä otsalamppu ja rannekello.

Lisäksi hän ohjeistaisi ottamaan mukaan energiaa eli esim kaupan terveyshyllyltä "Piripiri" tabletteja (hedelmäsokeria siis) sekä jotain Snickersejä, monella metsässä mukana myös jotain kuivalihaa tmv.

Mutta nyt kun sinne ilmeisesti sun lapsi ensimmäistä kertaa menee, niin ei ne heti minnekään pusikkoon mene vaan ensimmäinen legi opettaa niille seisomaan rivissä ja jonossa odottamaan niitä, joille kello vielä on vähän vieras käsite.

Vierailija
9/33 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötävää EI saa tarpeeksi metsäviikoilla. Eli kun nyt koronan takia porukka on jaettu kolmeen ryhmään, joista yksi kasarmilla, yksi metsässä, yksi kotona. Metsäviikoilla ravintohuolto on ollut aivan perseestä ja osa jäänyt ilman ruokaa tai syönyy jotain näkkäriä ja pilttiä kaksi viikkoa. Valmiiksi hoikat ovat voineet laihtua 5-8 kg. Lihavilla se ei toki haittaa, kuk on mistä ottaa. Mutta jotain kevyttä mukaan otettavaa syötävää kannattaa ottaa. Energiapatukoita, pähkinöitä, rusinoita, suklaata ym.

Vierailija
10/33 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni vei 30 v sitten omat kalsarit, koska ne armeijan olinkin epämukavia. Nyt on ongelma, että kun lomalle pääsee kuukauden välein, ei niitä omia saa pesetettyä missään. Vai ?

Vierailija
11/33 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille ei tarjota omia alushousuja armeijassa

Stringit mukaan vaan ja telttaan jätkien kanssa

Se on btw oikea juttu

Naisille tarjotaan ohan samat alushousut kuin miehillekin. Näin ainakin minun aikanani oli. Rintaliivit oli tuotava itse.

Vierailija
12/33 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siellä myös tukevia hyviä rintsikoita taisteluiden tuoksinaan vai kannattaako sellaiset ostaa itse?

Tyttöjen päiväraha on ihan pikkuisen korkeampi juuri sen vuoksi että heidän täytyy pärjätä omilla rintsikoilla (ja kyllä suurin osa ottaa myös omat pikkarit mukaan)

Vierailija
13/33 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa käyttää. Näkyvien vaatteiden alla saa käyttää omia alusvaatteita. Mutta ei niitä mielestäni tarvitse, ainakin itse olin ihan tyytyväinen intin kalsareihin.

Ei ole periaatteessa mahdollista kun alikessut pyörii välillä tuvissa ja näkevät vaatteiden vaihdon yhteydessä.

Vierailija
14/33 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ottamaan omat kalsarit mukaan, intin kalsarit olivat ainakin silloin aikoinaan melko huonoja. Syötävää saa kyllä ihan riittävästi ja herkkuja voi ostaa sitten vaikka sodesta.

Nyt korona-aikaan sinne sodeen ei välttämättä joka viikko pääse, eikä kyl iltavapaillekaan.

Vierailija
15/33 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttöjen päiväraha on ihan pikkuisen korkeampi juuri sen vuoksi että heidän täytyy pärjätä omilla rintsikoilla (ja kyllä suurin osa ottaa myös omat pikkarit mukaan)

Juuri ne stringit :)

Kokemusta on

Vierailija
16/33 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän sanoisi: ehdottomasti omat kalsarit ja varsinkin kunnon talvi- vaellus sukat ja urheilusukat sekä merinovillainen aluspuku mukaan! Sekä otsalamppu ja rannekello.

Lisäksi hän ohjeistaisi ottamaan mukaan energiaa eli esim kaupan terveyshyllyltä "Piripiri" tabletteja (hedelmäsokeria siis) sekä jotain Snickersejä, monella metsässä mukana myös jotain kuivalihaa tmv.

Mutta nyt kun sinne ilmeisesti sun lapsi ensimmäistä kertaa menee, niin ei ne heti minnekään pusikkoon mene vaan ensimmäinen legi opettaa niille seisomaan rivissä ja jonossa odottamaan niitä, joille kello vielä on vähän vieras käsite.

Tää on Siripiri, ei piripiri.

-ohis

Vierailija
17/33 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole periaatteessa mahdollista kun alikessut pyörii välillä tuvissa ja näkevät vaatteiden vaihdon yhteydessä.

Eivät alikessut kommentoi omia kalsareita, kuten eivät omia pyyheliinojakaan.

Vierailija
18/33 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitänyt koskaan armeijan alusvaatteita.

Vierailija
19/33 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijan alusvaatteet ovat erittäin laadukkaita. Ainoa josta en pitänyt, olivat armeijan sukat, ja toinkin siviilistä omat sukat mukaan.

Syötävää ei tarvitse, mutta suosittelen viemään torneittan nuuskaa jotka tekevät siellä hyvin kauppaa.

Vierailija
20/33 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on Siripiri, ei piripiri.

-ohis

Kiitos 😂 onneksi poika teki omat ostoksensa - mä olenkin miettinyt että onpa sille tuotteelle Kimi valittu, olisikohan kaupassa joku tiennyt jos olisin käynyt jään piriä kyselemässä 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi