Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalittaminen

Vierailija
28.12.2020 |

Oletteko itse tai lapsenne kokeneet maalittamista omassa arjessanne, muualla, kuin netissä?

Esim. Koulukiusattu, josta muut oppilaat laittavat toisilleen viestiä, missä liikkuu ja sitten aletaan seuraamaan menemisiä ja tulemisia?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaialalla tuota on ja myös kasvatusalalta löytyy. Vanhemmat ottavat jonkun työntekijän silmätikukseen ja levittävät juoruja ym kyseisestä työntekijästä.

Vierailija
2/44 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärränkö oikein, eli ovat loukkaantuneet jostakin niin verisesti, että katsovat oikeudekseen alkaa sabotoimalla toisten elämää?

Voiko tähän riittää jokin aivan mitätön syy? En ole kunnolla edes koskaan kohdannut ihmisen kanssa, vaan pyrkinyt aktiivisesti välttämään kanssakäymistä. Riittääkö tämä syyksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

Gang stalkingia ym mukavaa.

Yritetään paineistaa ja murtaa.

Sairasta.

Vierailija
4/44 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo.

Gang stalkingia ym mukavaa.

Yritetään paineistaa ja murtaa.

Sairasta.

No, he itse on niitä murtuneita mieliä. Säälittää ja surettaa heidän puolestaan! Ei ihmisellä, jolla on elämässä halu hakea apua ongelmiinsa tai aktiivisesti pyrkii parantamaan omaa ,elämäänsä ole aikaa tai halua moiseen. He ikäänkuin elävät kohteensa elämää. Oma elämä ja potentiaali jää käyttämättä. Aika kuluu vihassa ja katkeruudessa, yleensä jossain, mikä ei edes kosketa heitä. No, elämä on valintoja, miten kukin aikansa käyttää.

Vierailija
5/44 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on kiusaamisesta. Yksiselitteisesti.

Vierailija
6/44 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei näytetä tietävän, mitä maalittaminen tarkoittaa. Se että syytetään rasismista tai transfobiasta, ei ole maalittamista. Tai että "yritetään paineistaa tai murtaa". Maalittamisen pointti on se, että nämä jätetään muiden tehtäväksi, maalittaja vain jakaa maalitettavan yhteys- ym. tietoja.

Vierailija
7/44 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen oikeastaan sitä mieltä, että maalittamista ei ole olemassa. Jos et halua joutua väkijoukon vihan kohteeksi, toimi niin, ettei aihetta vihaan ole. Yksinkertaista. 

Vierailija
8/44 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei näytetä tietävän, mitä maalittaminen tarkoittaa. Se että syytetään rasismista tai transfobiasta, ei ole maalittamista. Tai että "yritetään paineistaa tai murtaa". Maalittamisen pointti on se, että nämä jätetään muiden tehtäväksi, maalittaja vain jakaa maalitettavan yhteys- ym. tietoja.

Nimneommaa! Pääkiusaaja pesee kätensä koko hommasta. Aivottomat lampaat seuraa.

Vierailija
9/44 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen oikeastaan sitä mieltä, että maalittamista ei ole olemassa. Jos et halua joutua väkijoukon vihan kohteeksi, toimi niin, ettei aihetta vihaan ole. Yksinkertaista. 

Näinhän se menee. Kiusaaminen on aina kiusatun vika.

Meillä töissä pomo pyysi sek&iä ja annoin, eikä ongelmaa syntynyt. Kollega ei suostunut kun pomo samaa asiaa häneltä , kun sillä aviomies ja lapset. Tästä alkoi maalitus.

Ihan oma vika. Elämä on valintoja! Fiksu elää niin, ettei aiheuta muille harmia!

Vierailija
10/44 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä töissä pomo pyysi sek&iä ja annoin, eikä ongelmaa syntynyt. Kollega ei suostunut kun pomo samaa asiaa häneltä , kun sillä aviomies ja lapset. Tästä alkoi maalitus.

Ihan oma vika. Elämä on valintoja! Fiksu elää niin, ettei aiheuta muille harmia!

Voitko kertoa millaista tämä "maalitus" konkreettisesti on?

Vierailija
11/44 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti maalittamisesta lähtee viimeinkin tehot pois ja se kääntyisi kiusaajiaan vastaan.

Vierailija
12/44 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko hyvä pano?

Vierailija
13/44 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaialalla tuota on ja myös kasvatusalalta löytyy. Vanhemmat ottavat jonkun työntekijän silmätikukseen ja levittävät juoruja ym kyseisestä työntekijästä.

Ja päinvastoin.

Vierailija
14/44 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Täällä ei näytetä tietävän, mitä maalittaminen tarkoittaa. Se että syytetään rasismista tai transfobiasta, ei ole maalittamista. Tai että "yritetään paineistaa tai murtaa". Maalittamisen pointti on se, että nämä jätetään muiden tehtäväksi, maalittaja vain jakaa maalitettavan yhteys- ym. tietoja.” Quote

https://fi.wikipedia.org/wiki/Maalittaminen

https://fi.wikipedia.org/wiki/Maalittaminen_(sosiaalinen_media)

Maalittamisen kivikautinen muoto, ennen sosiaalisen median aikakautta oli esimerkiksi kouluikäisten lasten keskuudessa kotimatkoilla tapahtuva koiramainen koulusta kotiin mennessä.

Kiusaajat menevät sen tien varrelle, missä kiusattu asuu tai kulkee päivittäin ja käyvät kimppuun, repivät kirjat ja heittävät ojaan. Kiusaajat itse asuvat toisella suunnalla, mutta ovat sopineet menevänsä kiusatun reitille ja yhdessä kiusaavansa tätä joukolla.

Nykyään sosiaalinen media tekee tästä helppoa. Tekstiviesti kaverille, ja koko porukka tietää miten toimia.

Vierailija
15/44 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti maalittamisesta lähtee viimeinkin tehot pois ja se kääntyisi kiusaajiaan vastaan.

Kun asioista pitää meteliä ja tuo ne valoon, ilmiöltä lähtee voima. Ihmisten tietoisuus kasvaa ja on häpeällistä olla mukana maalittamassa muita.

Vierailija
16/44 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Täällä ei näytetä tietävän, mitä maalittaminen tarkoittaa. Se että syytetään rasismista tai transfobiasta, ei ole maalittamista. Tai että "yritetään paineistaa tai murtaa". Maalittamisen pointti on se, että nämä jätetään muiden tehtäväksi, maalittaja vain jakaa maalitettavan yhteys- ym. tietoja.” Quote

https://fi.wikipedia.org/wiki/Maalittaminen

https://fi.wikipedia.org/wiki/Maalittaminen_(sosiaalinen_media)

Maalittamisen kivikautinen muoto, ennen sosiaalisen median aikakautta oli esimerkiksi kouluikäisten lasten keskuudessa kotimatkoilla tapahtuva koiramainen koulusta kotiin mennessä.

Kiusaajat menevät sen tien varrelle, missä kiusattu asuu tai kulkee päivittäin ja käyvät kimppuun, repivät kirjat ja heittävät ojaan. Kiusaajat itse asuvat toisella suunnalla, mutta ovat sopineet menevänsä kiusatun reitille ja yhdessä kiusaavansa tätä joukolla.

Nykyään sosiaalinen media tekee tästä helppoa. Tekstiviesti kaverille, ja koko porukka tietää miten toimia.

Häh, nyt en kyllä ymmärtänyt yhtään?? Kysyin, miten tuo esimiehensä kanssa seksistä kieltäytyneen naisen maalittaminen konkreettisesti ilmenee. Jos olet tuo joka siitä kirjoitti, voisitko vastata kysymykseeni?

Vierailija
17/44 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalittamisessa on käsittääkseni kyse siitä, että yksi ihminen jakaa tietojasi muille. Muut alkavat sitten kiusata sinua joko netissä tai reaalimaailmassa. Hyökätään porukalla vastaan. Kuten edellä joku totesi, yleensä se maalittaminen jätetään muiden tehtäväksi. Näin pääkiusaajat toimivat, laittavat muut asialle toimimaan omasta puolestaan.

Vierailija
18/44 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän tämä poista sitä tosiasiaa, että sitä on? Sitä on ja tapahtuu. Oletko kuullut koulukiusaamisesta, jossa lasten tietoja jaetaan netissä? Joku tekee jotain hassua ja se jaetaan kaikille?

En tiedä missä maailmassa sinä elät, mutta tosiasioiden kieltäminen ei johda mihinkään hyvään.

Vierailija
19/44 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat löysi tiensä ketjuun. Kielletään kiusaamisen olemassaolo ja väheksytään kiusattujen kokemuksia, sillä siitä kiusaamisesta päästään.

Vierailija
20/44 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä maalittajia on maailman pullollaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän