Crown-sarjan kuningatar Elisabeth, mitä hyvää näet hänessä?
Eräs ei-suomalainen ystäväni kirjoitti juuri minulle, että hän on katsonut Netflixistä Crown-sarjaa, ja koska olen jokin aika sitten muuttanut takaisin Suomeen, hän kertoo kaivanneensa minua, ja ajatelleensa, että kuningatteressa sarjassa on paljon niitä ominaisuuksia, joita hän minussa ihailee.
Suomalaisena olen varmaan tämän ystäväni silmissä luonnostani yhtä jäyhä kuin kuningatar sarjassa, ja ehkä yhtä tunnekylmäkin. Vaikka tietenkään itse en niin koe. Mutta mitä positiivista teidän mielestänne sarjan kuningattaressa on?
Kommentit (23)
Fiktiotahan tuo on, mutta tullut mieleen, että ovatko enimmäkseen noin skitsoja tyyppejä koko sakki.
Vierailija kirjoitti:
Elisabet ilman hoota.
Joo, toki, vahingossa sinne laitoin h:n.
Vierailija kirjoitti:
Fiktiotahan tuo on, mutta tullut mieleen, että ovatko enimmäkseen noin skitsoja tyyppejä koko sakki.
No vähän samaa olen itse katsellessani ajatellut, ja siksi tuo kehuksi selvästi tarkoitettu hämmensi.
Aloittaja
Tuo sarja on ehkä hyvä kuvaus siitä miten rooli/asema "syö" ihmisen. Lopuksi onkin vain rooli.
Vakaa, luotettava, velvollisuudentuntoinen, ahkera.
Kiitos tähän mennessä tulleista vastauksista. Onko vielä jotain mielipiteitä?
Asiakeskeinen, hillitty, kunniallinen
Hillitty, arvonsa tunteva, karismaattinen.
Hyvä ja varma oma tyylitaju. Järkähtämätön.
Seisoo sanojensa ja arvojensa takana. Ei ole mikään tuuliviiri.
Vierailija kirjoitti:
Omistautunut asialleen, tekee sen minkä lupaa.
Kiltti ja tunnollinen.
Oppii vähitellen vähän kovanaamaksikin.
Vierailija kirjoitti:
Seisoo sanojensa ja arvojensa takana. Ei ole mikään tuuliviiri.
Luotettava.
Vierailija kirjoitti:
Philipillä oikeasti niin hurjat taustat, että ihmettelen, kuinka selväpäisenä ja huumorintajuisena on kuitenkin selvinnyt.
Vanhan kuningataräidin asemaa kadehdin. Saa asua tyttärensä ja lastenlastensa luona. Ei tarvi tehdä töitä, mitä nyt vähän heittää edustuskeikkaa. Oli kuulemma oikeasti aina vähän huppelissa, ei kännissä kuitenkaan. Kävelee aina valmiiseen pöytään. Huoleton elämä ja läheiset todella lähellä.
Ellullahan on ihan paras luonne noista kuninkaallisen perheen ihmisistä. Kova muija, vaikkakin ihan pehmo.
Vaikeaahan se on kun yhtäkkiä nuoresta naisesta tulee kuningatar, jolla on paljon velvollisuuksia eikä juurikaan aikaa opetella niitä. Perheen ulkopuolelta tulleita opetetaan kädestä pitäen pitkän aikaa.
Mielestäni kuningatar on tarvittaessa tiukka. Lisäksi hänellä on myös omanlaisena huumorintaju. Varmasti auttaa tollasessa asemassa, missä olet kuningatar 24/7 vuoden jokaisena päivänä.
Mutta kuningatar on myös hyvin vastuuntuntoinen, kuunteleva ja hyvin keskusteleva persoona joka osaa sanoa mielipiteensä muttei liian jyrkästi. Niinkuin oma Saulimme täällä Suomessa. Puhuu viisaasti, mutta silti riittävän selkeästi ja ymmärrettävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaahan se on kun yhtäkkiä nuoresta naisesta tulee kuningatar, jolla on paljon velvollisuuksia eikä juurikaan aikaa opetella niitä. Perheen ulkopuolelta tulleita opetetaan kädestä pitäen pitkän aikaa.
Mielestäni kuningatar on tarvittaessa tiukka. Lisäksi hänellä on myös omanlaisena huumorintaju. Varmasti auttaa tollasessa asemassa, missä olet kuningatar 24/7 vuoden jokaisena päivänä.
Mutta kuningatar on myös hyvin vastuuntuntoinen, kuunteleva ja hyvin keskusteleva persoona joka osaa sanoa mielipiteensä muttei liian jyrkästi. Niinkuin oma Saulimme täällä Suomessa. Puhuu viisaasti, mutta silti riittävän selkeästi ja ymmärrettävästi.
Kuningatarta nyt ei voi verrata Sauliin tai kehenkään vaaleilla valittuun johtajaan. Kuningatar ei ikinä olisi missään vastuullisessa tehtävässä, ellei olisi syntynyt asemaansa. Presidentillämme on pitkä ja monipuolinen ura ja koulutus.
Omistautunut asialleen, tekee sen minkä lupaa.