Mini Sim-kortti ja Micro Sim-kortti????
Tuli tilattua tuossa Samsungin puhelin ja tiedoissa mainittiin siinä olevan Mini sim-kortti. Itselläni nyk.puhelin on Lumia 710 ja siinä on micro sim-kortti. Siis onko nää nyt samoja kortteja kooltaan vai ei? Pitääkö vielä lähteä erikseen hakemaan uutta sim-korttia??
Kommentit (21)
Testaa sopiiko se kortti siihen toiseen puhelimeen. Me leikattiin omat saksilla sopiviksi ja toimivat.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 08:31"]
Testaa sopiiko se kortti siihen toiseen puhelimeen. Me leikattiin omat saksilla sopiviksi ja toimivat.
[/quote]
Ongelmahan on nyt siinä, että käytössä oleva kortti on pienempi microSIM ja uusi puhelin käyttää isompaa miniSIM korttia. Pienestä on vaikeaa saksia isompaa.
Uusi kortti operaattorilta.
Mini on se perinteisen kokoinen, eli microa isompi.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 08:36"]
[/quote]
Eikun SIM on se perinteinen, miniSIM on "keskikokoinen" ja microSIM on pienempi.
Jotta asia ei olisi yksinkertainen heitetään mukaan vielä nanoSIM joka on pienin ja jo käytöstä poistunut luottokortin kokoinen SIM :)
Kuva osoitteessa http://fi.wikipedia.org/wiki/Subscriber_Identity_Module
Adaptereita saa kyllä, jolla saa isonnettua microsim kortin. Itse leikkasin vanhasta sim kortista kehykset mattopuukolla, jolla suurensin kortin. Riippuu puhelimen korttipaikastakin
tarviiko suurentaa ollenkaan. Joissakin se kortti pysyy sen klipsin alla tiukasti, kun kattoo vaan, että ne kosketuspinnat tulee oikeaan kohtaan.
J-P
Niin ja se ns normaali sim on se luottokortin kokoinen, joka oli ensimmäisissä gsm puhelimissa. Mini sim on kaikkein yleisin nyt käytössä oleva, jota pidetään normaalina. Micro taas leikattu versio ministä ja nano kaikkein pienin.
J-P
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 08:59"]
Adaptereita saa kyllä, jolla saa isonnettua microsim kortin. Itse leikkasin vanhasta sim kortista kehykset mattopuukolla, jolla suurensin kortin. Riippuu puhelimen korttipaikastakin
tarviiko suurentaa ollenkaan. Joissakin se kortti pysyy sen klipsin alla tiukasti, kun kattoo vaan, että ne kosketuspinnat tulee oikeaan kohtaan.
J-P
[/quote]
Adapteri toimii hyvin. Itselläni on micro-sim-kortti, jota olen adapterin kanssa käyttänyt puhelimessa, jossa on mini-sim-paikka.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 09:10"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 08:59"]
J-P
[/quote]
Adapteri toimii hyvin. Itselläni on micro-sim-kortti, jota olen adapterin kanssa käyttänyt puhelimessa, jossa on mini-sim-paikka.
[/quote]
Joo se on kätevä. Mä olen kahteen puhelimeen tehnyt sen adapterin vanhasta kortista. Kyllä siinä nirhata saa, kun se on aika kovaa muovia. Sitten vaan teipillä tai kuumaliimalla kortti kiinni adapteriin. Kyllä se oikea adapteri on parempi.
J-P
Muista että kortinvaihto on maksullista.
Saisikohan operaattorilta (Sonera tai Tele) tilattua adapterin??
Ongelmana on se, että poikani purki SIM-kortin osiin. Olen teipannut sen risaan isompaan kehykseen, mutta jos puhelimen vaikka heittää sängylle, niin sitten puhelin sanoo: "ASETA SIM-KORTTI! VAIN HÄTÄPUHELUT OVAT MAHDOLLISIA!". Sitten se sanoo ruotsiksi sen ja sitten englanniksi.
Aina kun kuvion on laittanut, niin luuri alkaa mölisemään naisen äänellä.
Nyt olen saanut sen pysymään, mutta puhelin pitää laskea pöydälle ylivarovasti, ettei SIM liikahda ja puhelin alkaa verbaalisesti ärsyttämään. Varmaan joku Android-sovellus siinä. Cittarin Tele piste ei tiennyt miten sen saa pois, kuin poistamalla kaikkea tärkeää ja sitä ennen siirtää vaikka SD-kortille.
Nyt on siis käytössä Samsung Galaxy J5. Tosi hyvä puhelin. Jos haluan siirtää kortin esim. Alcateliin, niin siitä pitää tehdä normaalinkokoinen SIM-kortti.
Miksi ne ei voi olla standardeja.
Hei!
Käyhän hakemassa uusi sim-kortti Sonera Kaupasta tai tilaa se itse Omilta Sivuilta, niin ei tarvitse rikkinäisen kortin kanssa taistella :) Uusi kortti tai sen aktivointi itsepalveluna ei maksa mitään. Tarkemmat ohjeet täällä.
// Ilari@SoneraPartio
Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.
Tietääkö kukaan että minkä merkkiseen äly puhelimeen sopii mini sim kortti?
Vierailija kirjoitti:
Kortinvaihto on ilmainen kun sim on väärän kokoinen ja onnistuu palvelupisteessä jonottamalla heti.
Älypyhelin kirjoitti:
Miksi ne ei voi olla standardeja.
Kiusantekoa ja puhelinvalmistajien välistä valtataistelua. Laitevalmistelijat kinastelevat siitä kenen kehittämä sim kulloinkin nousee uudeksi entistä pienemmäksi tilapäiseksi sim-standardiksi. Ensi vuonna viimeistään tullee markkinoille uusi entistä pienempi sim-kortti.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan että minkä merkkiseen äly puhelimeen sopii mini sim kortti?
Ei välttämättä riipu merkistä, vaan myös mallista. Saattaa siis samalla valmistajalla olla useamman kokoisella sim-kortilla toimivia puhelimia. Yhä useampaan menee micro tai nano, mini-sim-kortillisia alkaa olla koko ajan vaan vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 08:36"]
Eikun SIM on se perinteinen, miniSIM on "keskikokoinen" ja microSIM on pienempi.
Jotta asia ei olisi yksinkertainen heitetään mukaan vielä nanoSIM joka on pienin ja jo käytöstä poistunut luottokortin kokoinen SIM :)
Kuva osoitteessa http://fi.wikipedia.org/wiki/Subscriber_Identity_Module
Niin, siis jos haluat puhua SIMistä, niin se tarkoittaa sitä luottokortin kokoista läpyskää, josta se varsinainen käyttökortti sitten irroitetaan :D
Mutta mini on tosiaan se perinteinen, siitä pienempi on micro ja kaikkein pienin on nano. Kortit menevät pienempään suuntaan, koska puhelimet ovat menneet pienempään suuntaan ja tekniikkaa yleensäkin pienennetään , kun se kehittyy. Puhelimet olisivat varmasti jo korvakäytävään mahtuvia laitteita, ellei ison ruudun takia pitäisi tehdä niin isoja vekottimia.
Laita viestiä operaattorille. Ne lähettää sulle postissa kotiin parissa päivässä kirjekuoren, jossa on se SIM-kortti. Ainakin Soneralla se oli semmonen yksi kortti, josta saa napsastua sopivan kokoisen kortin.
Vierailija kirjoitti:
Omalta operaattorilta saat adapterin ilmaiseksi mistä tahansa palvelupisteeltä, siellä niitä on laatikot väärällään.
No, kohta uusiin puhelimiin ei tarvita mitään simm korttia vaan hommat hoituu asetuksia sorkkimalla.
On samat kortit, pienempi siitä on nano.