Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä, joka ei ole missään sosiaalisessa mediassa, mutta on muuten ihan normaali?

Vierailija
27.12.2020 |

Modernein viestintävälineeni on sähköposti... no tietysti töissä pitää käyttää teamsiä, mutta noin muuten en ole missään facebookeissa tai vastaavissa.

Onko nykypäivänä ihan outoa? En vaan koe tarvetta jakaa itsestäni mitään tietoja tai kuvia.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni, tykkäys-toiminto jämähdyttää keskustelukulttuurin. Someyhteisöt ovat kaikki aivan kauheita rinkirunkkausareenoita joissa viidakon lait vallitsee. Käperrytään palloiksi eikä anneta luoville ajatuksille tilaa. Kaikki on O.K. Kunhan Janten lakia ei rikota. Somessa taasen, sinun pitää esittää jotain jota et ole, toisille esityksille jotka eivät ole niitä ihmisiä joita ne esittävät. Some on kuin teatteria jollakin tavalla. Julkinen kuvaleikekirja. Sellaisena se voisi toimia. Tuntuisi nololta tarkastella jotain varoventtiilikamaa jälkikäteen somesta. Tämänkin voi tehdä anonyymisti netissä eikä omalla nimellä suljetussa nettikuplassa.

Vierailija
42/67 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep täällä yksi. Käväisin hetken aikaa instagramissa, mutta koko paikka sai minut voimaan todella huonosti ja päätin poistaa sen lopullisesti..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep täällä yksi. Käväisin hetken aikaa instagramissa, mutta koko paikka sai minut voimaan todella huonosti ja päätin poistaa sen lopullisesti..

Aihe vapaa -niminen sosiaalisen median kohtaamispaikkako ei saa voimaan huonosti?

Vierailija
44/67 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua omalla nimellä ja naamalla julkaista mitään missään koska mulla on niin paljon salattavaa :) Mieti sitä sitten mitä. Mutta tällainen anonyymi palsta saa ottaa vastaan todella matalalla kynnyksellä minulta kaiken mikä kummastuttaa hämmästyttää tässä maailmassa.

Vierailija
45/67 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein he ovat älykkäitä.

En ihmettelisi, jos tämä tai joku muu näistä ylistävistä kommenteista olisi aloittajan kirjoittama. Muut sitten peukuttaa ylös koska anonyymeillä keskustelupalstoilla on todennäköisesti valtaosa niitä, jotka eivät käytä somea. Näin he peukuttavat ylistäviä kommentteja, koska ne kohdistuvat heihin itseensä.

Vierailija
46/67 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aihe vapaa -niminen sosiaalisen median kohtaamispaikkako ei saa voimaan huonosti?

Anonyymiys helpottaa. Anonyyminä on hauskempaa. Asiat puhuvat ja sormetustoiminnon avulla pystyy luotaamaan mielipiteitä ja johtamaan näin mielessään päätelmiä eri asioiden tilasta.

Vierailija
47/67 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anonyymiys helpottaa. Anonyyminä on hauskempaa. Asiat puhuvat ja sormetustoiminnon avulla pystyy luotaamaan mielipiteitä ja johtamaan näin mielessään päätelmiä eri asioiden tilasta.

Mikä hêlvętin "sormetustoiminto"? Hupaisaa lukea näitä vajaaälyisiä kommentteja ihmisiltä, jotka kehuvat itseään älykkäiksi.

Vierailija
48/67 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein he ovat älykkäitä.

En ihmettelisi, jos tämä tai joku muu näistä ylistävistä kommenteista olisi aloittajan kirjoittama. Muut sitten peukuttaa ylös koska anonyymeillä keskustelupalstoilla on todennäköisesti valtaosa niitä, jotka eivät käytä somea. Näin he peukuttavat ylistäviä kommentteja, koska ne kohdistuvat heihin itseensä.

Saako vallitsevia mielipiteitä (joita peukutukset merkitsevät) olla? Jos jokin mielipide saa liikaa sinua inhottavia kommentteja, mitä teet? Painutko pois vai poistatatko keskustelun?

Vierailija
49/67 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anonyyminä ei tarvitse suoraselkäisesti ottaa vastaan seurauksia sanomisistaan, kuten tunnettujen henkilöiden ulkonäön, lasten ja parisuhteen ruotimisesta. Sosiaalista mediaa huonoine puolineen sekin silti on.

Vierailija
50/67 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa että täällä somettomat rinkirunkkaa toisiaan "ollaan me vaan niin paljon älykkäämpiä kuin noi muut" vain, koska ovat valinneet anonyymin somen sen sijaan, että omalla nimellä ja naamalla kirjoittaisivat ja ottaisivat vastuun sanomisistaan.

Vierailija
51/67 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole epänormaalia, tiedän muutaman, iältään 30-40v. Heillä on kyllä aika vääristynyt käsitys siitä mitä some tarkoittaa, he muistavat vain sen 10v takaisen ajan jolloin facebookkiin jaettiin kaikkea tyhmää tyyliin "kävin lenkillä". He kyllä käyttävät whatsappia, jakavat ahkerasti eri meemejä (jotka kaikki muut on jo somessaan nähneet muutamaa päivää aiemmin), lukevat tyyliin seiskan juorupalstoja ym. julkkisjuoruja, eli loppujen lopuksi käytännössä samaa p*skaa eri alustalta. Mutta se on heidän valintansa ja ihan ok. Itse käytän lähinnä fb:n kirppispalstoja ja joitain harrastesivuja, kun missään foorumeilla ei enää ole aktiivista järkevää keskustelua ja kirppistelyyn nuo paikalliset ryhmät toimii super näppärästi.

Vierailija
52/67 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anonyyminä ei tarvitse suoraselkäisesti ottaa vastaan seurauksia sanomisistaan, kuten tunnettujen henkilöiden ulkonäön, lasten ja parisuhteen ruotimisesta. Sosiaalista mediaa huonoine puolineen sekin silti on.

Sanomisen seuraus on rataksien käynnistyminen viestin lukijan päässä. Puhelu on vastavuoroista.

Vierailija
53/67 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa löytää muitakin somettomia tyyppejä!

En viihdy facessa ym. Ahdistaa ruveta haaskaa aikaansa tekemistensä raportoimiseen kaikille tai kommentoida toisten kuvia jne... mua on kärtetty mukaan usein ja syyllistettykin kun en oo. Käytän vain sähköpostia, tekstaria ja puheluita muutamien tärkeimpien kavereiden kans sekä opiskelun puolesta olen siihen liittyvissä whatsapp-ryhmissä tiedonkulun vuoksi. Ne riittää.

Vierailija
54/67 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä hêlvętin "sormetustoiminto"? Hupaisaa lukea näitä vajaaälyisiä kommentteja ihmisiltä, jotka kehuvat itseään älykkäiksi.

Etkö tunnekin sormetuksen mielihyväkeskuksessasi kun viestisi saa tykkäyksen, ylänuolituksen tai tää-äänen?

Vierailija
55/67 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin outoina tyyppeinä pidän. Jotain salattavaa mahdollisesti. Tämä pätee alle 65-vuotiaisiin, sitä vanhemmat voivat taas olla teknisesti rajoittuneita tms.

Vierailija
56/67 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sähköposti ja whatsapp, ei muuta. Hyvin olen niillä pärjännyt.

Vierailija
57/67 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu ihminen.

Vierailija
58/67 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään erityisesti. Itsekin saatan sanoa etten ole somessa, vaikka käytän joitakin sovelluksia. Lähinnä pidän yhteyttä sukulaisten ja kavereiden kanssa, en laita nettiin mitään yleisesti kiinnostavaa. Joskus ajattelin että olisi kiva pitää blogia, mutta sitten tajusin että voin ihan kirjoittaa päiväkirjaa. Netissä se olisi jotenkin noloa kun eihän ketään kiinnosta minun arkeni, en osaa otaa hienoja kuvia, en ole mitenkään kaunis, en pukeudu jännästi eikä minun elämä ole mitenkään erikoista.

Vierailija
59/67 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa löytää muitakin somettomia tyyppejä!

En viihdy facessa ym. Ahdistaa ruveta haaskaa aikaansa tekemistensä raportoimiseen kaikille tai kommentoida toisten kuvia jne... mua on kärtetty mukaan usein ja syyllistettykin kun en oo. Käytän vain sähköpostia, tekstaria ja puheluita muutamien tärkeimpien kavereiden kans sekä opiskelun puolesta olen siihen liittyvissä whatsapp-ryhmissä tiedonkulun vuoksi. Ne riittää.

Sinä olet aivan kuin muutkin "somenvastustajat". Eli käytännössä et ymmärrä, mitä joku Facebookin käyttö nykyään on. Noin sadasta fb-kaveristani ehkä noin viisi päivittää aktiivisesti, parikymmentä toisinaan ja loput 75 ei juuri koskaan (itse kuulun tähän joukkoon). Olen aika aktiivinen somen käyttäjä. Keskustelen omien mielenkiinnonkohteiden mukaisissa ryhmissä, olen saanut paljon hyviä ideoita ja inspiraatiota harrastuksiini, käytännön vinkkejä ja neuvoja eri asioihin. Joistain ryhmistä olen häipynyt saman tien kun niissä porukka on ihan sekopäistä ja keskustelu suunnilleen av-tasoa, mutta fiksuakin porukkaa on. Lisäksi kirppisryhmistä ostan ja myyn lähes kaikki lasten vaatteet ja muutakin, kätevää kun ei tarvitse rampata kaupoissa. Kukaan tai mikään ei pakota minua raportoimaan tekemisiäni yhtään kenellekään, saati seuraamaan kenenkään sometyrkyn elämää, kuulumiset vaihdan tärkeiden ihmisten kanssa whatsappilla tai soittamalla.

Vierailija
60/67 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että se on erittäin fiksu ja edellä aikaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän