Mitä ajattelet ihmisestä, joka ei ole missään sosiaalisessa mediassa, mutta on muuten ihan normaali?
Modernein viestintävälineeni on sähköposti... no tietysti töissä pitää käyttää teamsiä, mutta noin muuten en ole missään facebookeissa tai vastaavissa.
Onko nykypäivänä ihan outoa? En vaan koe tarvetta jakaa itsestäni mitään tietoja tai kuvia.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vähän outoa. Usein ihmiset kai haluavat olla mukana sellaisessa, missä monet muutkin ovat. Uteliaisuudesta: miten käyttäydyt livenä? Esiinnytkö suosittuna tai asiantuntevana? Ellei mitään sellaista löydy somesta, voi se kertoa jotain kertomuksen rajallisuudesta. Jokaisen oma asia, miten haluaa näkyä tai itseään tulkittavan.
Ekstroverttien hömpötyksiä tuollaiset, että välittää siitä miten muut sinut näkee tai tulkitsee. Itse en esiinny minkäänlaisena eikä kiinnosta mitä muut minusta ajattelee, olen vaaan mitä olen. Kukin on vapaa tulkitsemaan miten huvittaa. Huippuasiantuntija omalla alallani kyllä olen, mutta en esiinny sellaisena, ikään kuin esitä asiantuntijaa, vaan työ projekteissa puhuu puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi käyttäisin sosiaalista mediaa, kun ei minulla ole ystäviä?
Stalkkaamiseen. Somettaessaan ihmiset kirjoittavat eräänlaista päiväkirjaa. Mutta se päiväkirja taas ei kerro itse ihmisestä mitään muuta kuin mitä hän haluaa esittää digitaalisesti. Vain läsnäoleva kanssaihminen on todellinen.
Öh no mikä sitten on soveliasta stalkkaamista ja mikä ei? Olen ymmärtänyt, että jos esim. googlettaa ihastuksestaan tietoja netistä, niin se on jo vähän siinä ja siinä...
Täällä myös yksi ap.n kaltainen. Ei orjuuttavaa somea, enkä pidä ihmeellisenä olla ilman.
Meiliä ainoastaan käytän, tsekkailen ehkä kerran viikossa jos jaksaa. Samoin puhelinta ei ole tarve räpeltää kuin tekstarii tai soittoo, muuten saa olla jouten.
Minkä ikäisiä te somettomat olette?
En minä itseäni osaa pitää erityisen outona siksi, että aina some tilini s-åostin lisäksi on whatsup. - Tosin nyt kun senkin omistaa sama taho kuin Naamakirjan, niin....Somessa on paljon hyviä puolia mutta toisaiseksi olen pärjännyt oikein hyvin ilman. - Vielä pitäisi selvittää, mien minä älle palstalle eksyin ja ennenn kaikkea, miten pääsen täältä pois. Huomaan kauhukseni, että nyt "korona aikana" tämä on ollu kaltaiselleni yksin elävälle hämmsyttävän koukuttava paikka!
Itselleni tärkeitä ihmisiä tapaan kasvotusten tai puhun heidän kanssaan puhelimessa. Yleisölle suunnattu viestintä ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vähän outoa. Usein ihmiset kai haluavat olla mukana sellaisessa, missä monet muutkin ovat. Uteliaisuudesta: miten käyttäydyt livenä? Esiinnytkö suosittuna tai asiantuntevana? Ellei mitään sellaista löydy somesta, voi se kertoa jotain kertomuksen rajallisuudesta. Jokaisen oma asia, miten haluaa näkyä tai itseään tulkittavan.
Vaikea sanoa, esiinnyn oman alani asiantuntijana ihan siitäkin syystä, että olen tällä hetkellä tohtorikoulutettavana. Koen olevani itsevarma, mutta mitään yleistä pätemistä en harrasta ja ymmärrän asiantuntijuuteni rajallisuuden ja myös mahdollisen vajavaisuuden. Suosiosta en niin välitä. Tai en tiedä, onhan aina kiva jos ihmiset tykkää, mutta luonteeltani olen introvertti. Olen 30v nainen enkä asu Suomessa. Kiinnostava sanavalinta sinulta tuo kertomuksellinen elämä. On mielenterveydelle varsin haitallista luoda ns kiinteä narratiivi elämästään, olemme muutakin kuin se esittelyteksti ja ne asiat mitä päätämme itsestämme kertoa. Tässäkin tapauksessa. T. 10
En oo tavannut sellaista joka ois normaali. Kaikki ovat olleet jotain oman paremmuutensa korostajia.
Sitten, kun epäsosiaalinen media lyö läpi, liityn siihen. Siellä voi kyräillä ja haukkua typeryksiä ja harrastaa muutakin epäsosiaalista toimintaa. Sitä odottelen - mulkut!
Pitäiskö asiasta ajatellakin jotain?
Haluaisin tutustua tällaiseen ihmiseen. Minulla on kyllä profiilit olemassa someihin, mutta en ole vuosiin niihin mitään päivitellyt kun ei tosiaan kiinnosta jakaa mitään tietoa itsestä puolitutuille. Läheisten kanssa sitten jaan kasvotusten tai välillä whatsappissa omat asiani.
Tässä ketjussa somettomat nuolevat toistensa perseitä ihan samalla tavalla kuin somettajat nuoleskelevat toisiaan somessa. Ette te ole yhtään sen parempia, vaikka haluatte niin uskoa. Älykkyyskin ilmenee ihan muuta kautta kuin ettei ole somessa tai irvailee "tyhmemmille" vauvapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Taas tällainen kehujenkerjäys-avaus.
Pahuksen vierailija joka tekee 99,9999% aloituksista.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa somettomat nuolevat toistensa perseitä ihan samalla tavalla kuin somettajat nuoleskelevat toisiaan somessa. Ette te ole yhtään sen parempia, vaikka haluatte niin uskoa. Älykkyyskin ilmenee ihan muuta kautta kuin ettei ole somessa tai irvailee "tyhmemmille" vauvapalstalla.
Sormetustoiminto tekee tästäkin alustasta somemaisen. Facebookissa voi vai sormettaa yhdensuuntaisin lipaisuin ja höpöttää korvaan tuhmuuksia.
En ajattele mitään. Jokainen tekee omat päätöksensä ja miksi mun pitäisi ajatella jonkun päätöksistä yhtään mitään. Se, että ei ole some-tilejä ei vielä tee kenestäkään yhtään mitään muuta kuin että hänellä ei ole some-tilejä. Se ei kerro tyhmyydestä, viisaudesta, ainulaatuisuudesta, intro/extrovertiydestä tai mistään muusta. Jokainen tekee omat päätöksensä itse ja syyt taustalla on nekin kaikille erit.
Mitä ihmettä te horisette absoluuttisesta somettomuudestanne, kun samalla sosialisoidutte Sanoman Median keskustelupalstalla?
Se, että ette viesti verkossa muiden kanssa omalla nimellänne vaan anonyymisti, ei tee teistä sen älykkäämpiä tai kiinnostavampia kuin Facebookissa keskustelevat.
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös yksi ap.n kaltainen. Ei orjuuttavaa somea, enkä pidä ihmeellisenä olla ilman.
Meiliä ainoastaan käytän, tsekkailen ehkä kerran viikossa jos jaksaa. Samoin puhelinta ei ole tarve räpeltää kuin tekstarii tai soittoo, muuten saa olla jouten.
Ja vähän Aihe Vapaata, joka ilta!
Vierailija kirjoitti:
En minä itseäni osaa pitää erityisen outona siksi, että aina some tilini s-åostin lisäksi on whatsup. - Tosin nyt kun senkin omistaa sama taho kuin Naamakirjan, niin....Somessa on paljon hyviä puolia mutta toisaiseksi olen pärjännyt oikein hyvin ilman. - Vielä pitäisi selvittää, mien minä älle palstalle eksyin ja ennenn kaikkea, miten pääsen täältä pois. Huomaan kauhukseni, että nyt "korona aikana" tämä on ollu kaltaiselleni yksin elävälle hämmsyttävän koukuttava paikka!
Ethän ole pärjännyt ilman somea, juurihan kirjoitit tänne!
Vierailija kirjoitti:
Itselleni tärkeitä ihmisiä tapaan kasvotusten tai puhun heidän kanssaan puhelimessa. Yleisölle suunnattu viestintä ei kiinnosta.
Mutta viesit sitten kuitenkin mielipiteesi suurelle yleisölle?
”Voi se kertoa jotain kertomuksen rajallisuudesta.”
Tuollaisista tyhjänpäiväisyyksistä pitäisi sakottaa.