Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

/// JOULUNTÄHTÖSTEN TIISTAI ///

01.08.2006 |

Ja pinoa pystyyn heti aamutuimaan, minä kiiruhdan töihin;)

-nani 19+0 (hännän huippuja siis minäkin;) )

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kesäloman jäljiltä sitä on innoissaan, kun pääsee taas monta kertaa päivässä tutkailemaan kanssasisarten juttuja. Mukava on myös kommentoida niitä väliin. :-)

Se on ikävää, etteivät kaikkien kuulumiset ole niin mukavia. KULTAKUTRI, olen todella pahoillani, että lomanne meni pipariksi. Taisit sanoa, että olitte Chicagossa. Mekin olimme siellä huhtikuussa, mutta meillä kaikki meni ok. Ei voi kuin sanoa, että kyllä teille sattui kurja tuuri. Sitten sinulla on lisäksi huolet tuosta painonnoususta. En voi kuin toivottaa kovasti voimia ja onneakin matkaan! Sinullahan taisi olla kaksostytöt, koska he palaavat kotiin?

KRITA. Sinä kerroit sairaslomastasi. Millaisia supistuksesi ovat olleet? Liittyykö niihin kipua? Olen kiinnostunut, koska itsellänikin on tosiaan supistellut. Olet varmasti kertonut niistä aiemminkin, mutta ennen tätä viikkoa luin viestit todella nopeasti läpi.

Ennen lomaa heinäkuun alkupuolella minä kävin työterveyslääkärillä. Minulta otettiin pissakoe, mutta siinä ei näkynyt mitään häikkää. Muita kokeita ei työterveyshuollossa suostuttukaan ottamaan. Kun kävin vuotojen ja supistelujen takia kesäkuussa ylimääräisellä neuvolakäynnillä lomapaikkakunnalla, terkkari kehotti ottamaan varmuuden vuoksi hiivalääkekuurin. En kuitenkaan ottanut, sillä en tuntenut mitään oireita.

Nyt sitten olen saanut jästipäiseen mieleeni, että haluan selvittää, voiko alakerrassa olla jokin muu tulehdus. Täytyy katsoa, jos huomisella neuvolakäynnillä saisi lähetteen labraan. Tuntuisi tylsältä, jos supistukset aiheuttaisi tulehdus, joka olisi helposti hoidettavissa jollain antibiooteilla.

Tsemppiä vain kaikille erinäisten vaikeuksien kanssa taisteleville!

Vierailija
22/26 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsasti tulin vielä neuvolakuulumisia kertomaan. Hb oli laskenut 111 ja nyt täytyy todella tsempata syömisen suhteen, jotta en joutuisi niitä rautalääkkeitä syömään! Mulla menee niistä vatta ihan sekasin...

Painoa on tullu 1,1kg lähtöpainosta ja viikkonousu viime neuvolakäynnistä 160g. Huolestuttavan matalissa lukemissa mennään, mutten vielä joutunut mihinkään extra-tutkimuksiin. Viikkonousun pitäisi olla 200-300g. Onko muita, joilla paino ei nouse? Mulla ei vaan ole nälkä, jokaisen suupalan saan melkein väkisin tunkea suuhun. Harmittaa!!!

Verenpaine 112/58 eli laskusuunnassa niinkuin edellisessä raskaudessakin. Kun päästään synnytykseen asti lukemat huitelee 88/40. Huonoa oloa tekee nuo matalat paineetkin, jotka selvästi jo nyt ovat ajoittain liian alhaalla.

Mutta se pääasia: vauvalla tuntui kaikki olevan on. Mennä vipelsi sellaista kyytiä, ettei meinattu sykettä saada. Neuvolan tätikin kysyi: " ootko aatellu, että tämä olisi poika?" Musta oli jotenkin hassu kysymys, kun siitä kuulsi heti läpi, ettei tyttö voi olla tällainen menijä. Vauvan liikkeetkin tuntuivat tosi hyvin terkkarin käteen, hän sitäkin oikein päivitellen naureskeli.

Meillä tuo poju on oikea touhupelle ja tarhastakin saadaan jatkuvasti kommentteja vilkkaudesta. Toivottiin nyt kyllä miehen kanssa rauhallista tyttöä, mutta samanlainen touhupeppu taitaa olla tulossa....

Huomenna sitten töihin! Oikeastaan aika kiva mennä, eihän tässä ole kuin reilu 2,5 kk äitiysloman alkuun!

t. päivikki 22+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tavallisia harjotussupistuksia jo jonkin aikaa, ehkä kolme viikkoa olen huomannut niitä. Siis sellasia hetkellisiä pikkujuttuja. Niitä pidin ihan " mukavina" merkkeinä. Lomalla ne pysyivät ihan kohtalaisina. Epäilin jo etukäteen, että töihin meno ei ole hyväksi ja niinhän siinä kävi. Koko maanantain tuli paljon supistuksia. Soittelin neuvolaan ja ohje tuli, että lääkäriin tiistaina. Töiden jälkeen lepäsin ja makasin sängyssä koko illan ja silti supisteli. Ei ne kivuliaita ole eikä tule säännöllisin välein niin, että voisi aikaväliä laskea. Ovat vain mielettömän voimakkaan tuntuisia ja jotenkin ne jymähtävät päälle, eivät meinaa hellittää millään. Tai sitten tulee pari ihan peräjälkeen. Mun kohdun muoto todellakin näkyy ulospäin kun supistus on kunnolla päällä.

Soitin jo illalla synnärille kun siellä oli 24 h neuvonta. Sen verran huolissani olin, että mitä oikein tapahtuu. Tämähän on minun kolmas raskaus, joten en ihan tietämätön ole mitä pitäisi tuntua ja mitä ei. Neuvoivat minua lääkäriin tarkistuttamaan kohdunkaulan tilanteen ja pissakokeet. Levätä pitää tietysti myöskin. Synnärille minun pitää lähteä heti jos supistukset muuttuvat kivuliaiksi.

Vierailija
24/26 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja laajakaistan ääressä aamusta iltaan ;D. Onkin reissun aikana jäänyt ihan liian vähälle pinoutuminen ja pinojen lukeminenkin. Pikkusiskolle vielä vähän jälkijunassa onnittelut rouviintumisesta :) Ja koska en tehnyt tätä ja eilistä pinoa lukiessani muistiinpanoja, menee pakostakin omanapaiseksi näin raskausdementikolla :D Sorry! Hengessä mukana kaikkien joulunstarojen iloissa ja murheissa ollaan!

Se oma napa tuli siis juuri kesälomareissulta. Oli ihanaa tavata sukua ja ystäviä, matkaan mahtui niin iloa kuin suruakin. Suru on sellaista laatua, etten ala etukäteen spekuloimaan tulevia, mutta läheiseltä löytyi lannerangasta kasvain/kasvaimia... Laatu selviää viikon loppuun mennessä, siihen asti yritetään olla murehtimatta... Pelottaa.

Massussa joku potkuttelee kovasti ja välillä touhuaminen supistuttaa. Hirvittää edessä oleva muutto, gradustressi yms yms, täytyy vain yrittää huilailla aina tilaisuuden tullen. Uh, eilinen pitkä automatka (ja loman suolaiset syömiset :() toi turvotuksenkin tullessaan, toivottavasti huomiseen neuvolaan mennessä on täysin häipynyt. Saapa nähdä. Mieskin pääsee mukaan kuuntelemaan sydänääniä, mukavaa :)

Esikoisen kanssa käytiin tänään tutustumassa hoitopaikkaan (perhepäivähoitajalla), oli aivan ihana hoitaja ja tyttö riensi heti leikkiin mukaan. Huomenna on ensimmäinen hoitopäivä, tahti 3 päivää viikossa eli siis osaviikkohoito. Josko äiti saisi opintonsa viimein loppuun :P Pitäkää peukkuja!

Omaa napaansa vuodatteli Tinuri ja Itu rv 20+3

Vierailija
25/26 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mulla mitä mä missaan, kun en ollenkaan ymmärrä miksi olis hyvä että vauva syntyy vasta ensi vuoden puolella.

t. Heini

Vierailija
26/26 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Heini ja muut,

hyvä kysymys :-). Minä haluaisin vauvan syntyvän vasta ensi vuonna sen takia, ettei lapsi sitten olisi luokassaan vuoden nuorempi alkuvuodesta syntyneitä, alussahan varsinkin fyysisessä kehityksessä on vuoden aikana aika paljon eroa (tosin onhan kaikki kehittyminen yksilöllistä). Sama juttuhan olisi kaikissa harrastuksissa ja esim. urheilujoukkueissa. Eniten ehkä vaikuttaa se, että 1.1. syntynyt saisi olla kotona/hoidossa vuoden pidempään kuin 31.12. syntynyt, joka menee vuotta aiemmin kouluun.

Enpä ole oikeastaan muita syitä keksinyt :-).

Olvi

Heini06:

Kertokaa mulla mitä mä missaan, kun en ollenkaan ymmärrä miksi olis hyvä että vauva syntyy vasta ensi vuoden puolella.

t. Heini