***Tiistaita Helminauhalaiset***
Kommentit (27)
kesät talvet..
Tuosta rasvaamisesta: En o rasvaillu aikasemmin eikä hyödytä enää, raskausarvet on ja pysyy. Esikkoa oottaessa tuli eikä muina kertoina o uusia tullu, paitsi yx pieni. Taitaa maha kasvaa ni samalla lailla ettei repee enempiä. Toivon ettei nytkää tuu lisää.
Nyt pois. Heips!
Maaret(ti)
Mä olen kanssa iltaisin havaitsevinani mahassa sellaista " kuplintaa" kun makoilen sängyssä. Kuvittelen sen kuplinnan siis olevan Vinksuttajan liikkeitä..
Esikoista odottaessani olo oli mahtava! Ainoastaan jotkut hajut ällötti aluksi. Muuten oikeastaan " säteilin" (kuulostaapa itsekkäältä;) ). Ja siis kaikinpuolin meni kaikki hyvin. Synnytyskin oli lähes " jenkkisarjoista kopsattu" .
Nyt olen ollut niin väsynyt! Ja pahaaoloa on ollut havaittavissa myös. Pahaolo tosin on helpottanut, mutta väsymys vain yltyy..
Esikoista odottaessani olin tosin erityisäitiyslomalla heti viikosta 12, joten oli oikeasti aikaa olla vaan ja ihmetellä muuttuvaa olotilaa. Nyt on työt ja esikoinen viemässä voimia, joten ei aikakaan oikein tahdo riittää pohtimiseen kuinka Vinksuttaja tuolla mahassa oikein voi.
Taisin rasvailla mahaani kun esikoinen oli tuloillaan, siitä huolimatta sain raskausarpia. Nyt en teidä jaksanko rasvat. Katsotaan.
Ja sitten hassu juttu lopuksi: tänään esikoisella oli 4-v neuvola, mies oli mukana. Neuvolantäti kysyi sitten pojalta, että onko sinulla siskoja tai veljiä? Poika vastasi ihanan suloisesti : on- mutta se asuu vielä äitin mahassa.
Ihanan liikuttava pieni mies minulla :)
jatketaan taas joku toinen päivä, ai, mulla onkin huomenna nlalääkäri. Tulen kertomaan kuulumiset sitten.
miiwa ja vinksu 12+2
Kuplinnasta: aivan ku oisin minäkin tuntenut kuplia makuulla, mutta ei kai niitä näillä viikoilla voi oikeesti tuntea (10+4)!?!
Olo on turvonnut (ja pomo tuijottaa mahaa), vaikka se on oikeesti läskiä vaan - kaiken pystyy tarvittaessa vetämään sisään :D (mut kuka sitä koko päivää voi hengittämättä töissä kulkea). Eli siis oikea maha ei vieläkään kasva.
Rasvauksesta: rasvaan vaan sen mitä normaalistikin, eli joka aamu suihkun jälkeen apteekin perusvoiteella. Koitan välttää raskausaikana " kaikkea turhaa" . Aurinkovoiteitakin lainasin lapselta lomalla, niissä kun on se fysikaalinen suoja joka ei imeydy ihoon. Miten te muut, käytättekö nyt paljon kosmetiikkaa; esim hajuvesiä tms.? Tai siis oletteko vähentäneet? Ite suhtaudun hiukka varauksella nyt kaikkeen kosmetiikkaan, mitä en välttämättä tarvitse. Ainakin nyt alkuajan.. kaiken varalta.
Viherrys 10+4 (ja masu-asukille uskaltaa antaa nimen vasta ultran jälkeen....)
Onnittelut [b]Sjt[/b]lle iloisista ultrakuulumisista!
Mulla myös tämä [b]raskaus eroaa edellisestä[/b]. Viimeksikin kyllä etoi, mutta tämän ekan kolmanneksen merisairaus oli ihan eri kaliiberia. Ja kyllä, [b]väsyttää [/b]edelleen, muttei ehkä kuitenkaan ihan niin paljon kuin vielä jokunen viikko sitten.
Viime odotuksessa käytin Body Shopin [b]raskausarpivoidetta [/b]eikä arpia tullut. Uskon kyllä minäkin, että enemmän on kiinni ihosta kuin voitelusta. Aion kyllä käyttää tässäkin raskaudessa samaa voidetta, mutten ole vielä saanut aikaiseksi hakea. Muuta [b]kosmetiikkaa [/b]en niin tietoisesti välttele, mutta esim. hajut tekee niin pahaa, etten voisi kuvitellakaan laittavani hajuvettä. Enkä ole laittanutkaan sitten esikoisen alkuodotuksen. Muutenkin oon tarkka, mitä kosmetiikkaa käytän, joten en koe tarpeelliseksi nytkään linjaa muuttaa.
Kukas kyseli [b]kehdosta[/b]? Itselläni ei ole kokemusta, mutta tälle tulokkaalle meinaan ostaa kattoon ripustettavan juuttikehdon. Kainalossa vauva kyllä saa yönsä nukkua, mutta tuo on vaan niin ihQ ;)
[b][color=pink][size=2](.) [/size][/color][/b]Yritin tilata kantotakkia, mutta mieleisestä mallista ei ole enää kokoja jäljellä, eikä uusia enää tule. Taidan ommella itse, niin saan mieluisen. Liinailuponchoon vaklasin malleja ja tiirailin lankavalikoimaa jo sillä silmällä. Ihan selvästi syksyn aavistus ilmassa, kun kutimet alkaa houkuttaa :) Vaikka itsestä tuntuu kuin kesä olisi vasta alussa, kun loma vasta alkoi ja koko hellekausi on mennyt pahoinvoinnin kourissa sisätiloissa. Hassua, että koululaiset menee jo kohta kouluun.
Huomenna mulla on lopulta eka [b]neuvola[/b]. Kivalta tuntuu, tulee odotus taas vähän konkreettisemmaksi :)
[color=red]♥ [/color]Pomelo ja Erittäin Salainen, rv 13+3
Nyt hölmö kysymys, kun täällä tuntuu olevan näitä jo raskauden kokeneita asiantuntijoita. Kun ennen neuvolakäyntiä annetaan virtsanäyte, niin pitääkö ennen näytteen antoa olla syömättä / juomatta tms jokin tietty aika? Huomenaamuna on meinaan neuvola ja nyt tuli paniikki, saako syödä!
[b]Sun-Maid[/b], kyl mä oon syöny ja juonu ihan normaalisti (mitä nyt hermoilulta on kyenny;)). Ainoo mikä oli ni ekalla neuvolakerralla piti olla 4h pissimättä. Ottivat jotkut mitkä lie testit siitä.
Olikos se nyt [b]viherrys[/b] kun pohti niitä liikkeitä? Mä oon sellanen kerettiläinen ett uskon kyl ett jo noinkin aikasessa vaiheessa liikkeet voi tuntua, tai siis se kuplinta. Mutt ääneen ei kannata sanoa ett " minusta tuntuu kuin tuntisin liikkeet" , kokolailla välittömästi sut leimataan hieman pöhköx. Nimim. Kokemusta on. Tänäänki erehyin (tietysti) neuvolassa sanomaan ett oon jo tuntenu liikkeitä ni th katto hieman kieroon ja totes kovin epäilevällä äänellä ett " jopas oot kovin aikasin ne tuntenu.." . Mutt minkäs sille voi. Tosin niitä seuraavia liikkeitä ja tuntemuxia saaki sit odotella (mahdollisesti) hyvinkin pitkään. Joka raskaudessa mulla on ollu sama juttu. Mutt niitä kunnon potkuja odotellessa.. =)
Nyt pehkuihin, Helminauhalaisille öitä, kauniita unia ja hyviä vointeja!
Maaret(ti) & örppänä (the pikkujytääjä) ♥
[b]sjt[/b], onnea ultrakuulumisista/-näkymistä! Hieno juttu ett kaik ok! =)
Ja näistä erilaisista raskauksista: Esikon odotus oli oikee oppikirjaraskaus, olo mitä mainioin, ei pahoinvointia, ei mitn ongelmia. Tokan odotus oli just päinvastanen, oxensin ekat 4kk yötä päivää, olin vetämättömissä yms. Kolmannen odotus oli taas iisi, väsymys oli suurin oire. Ja nyt sitte ollu pahoinvointia---->oxennusta iltasin/öisin, verenvuotoa, väsymystä, FINNEJÄ.. Yms. Eli kaikki raskaudet on ollu erilaisia. Ja se väsymys ei o hellittäny viäkää, päinvastoin on vaa pahentunu.
Keskenmenoista ollu puhetta, mulla oli maaliskuussa. Alusta asti oli epäilevä olo, jotenki vaistomaisesti taisin tietää ett suruja on tulossa. Alussa oli oireita (kuvotusta, rinnat kipeet jne.) jotka sitte loppu ku seinään ennen ku kivut alko. Särkyjä kolme päivää jonka jälkee alko pieni vuoto, iltaan mennessä paheni ja supistuxet alko. Ja siitä se sitte lähti. Snif..
Mutt nyt ilosempiin asioihin, eli terveisiä neuvolasta! Jari Sillanpään sanoja lainataxeni: Sydän lyö bum-bum-bum! =) =) Siä se pikkuihminen oli, sydän löi hienosti ja kaikki oli ok. Vilkkaalla tuulella oli hän, sai jahdata tovin ennenku löytys. Jumpsjumpsjumputijumps.. Ja lopux kaveri potkas vauhtia anturista ja sukels syvyyxiin. =' ) Ehanaa.. ♥ Mulla oli RR ja hB ok, pissat puhtaat mutt painoo oli tullu järkyttävä määrä lisää. Th tosin sano ett on iha normi määrä mutt mä olin järkyttyny. Jos tätä tahtia paino nousee oon melko iso loppuaikana.. Sais kyl tää maha sit kasvaa ja eikä vaa paino nousta, penteles!
Ultraan menijöille [b]bd öö[/b], kyl siä kaik o ok, eikös. =)
Jees, nyt taidan häippästä palstatilaa viemästa. Illanjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!
Maaret(ti) & örppänä (rv13+4/14+2)
[b]RvaPomelo[/b]lle kiitos vinkistä, olihan tuosta ollu jo aikasemminkin puhetta mutt eihän tää mun laho pääni mitn muista.. *häpee* Eiku joo, sehän on sitä raskausdementiaa!! *nyökyttelee päätään innoissaan* ;D