Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Tiistaita Helminauhalaiset***

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs otti pannuun kun kello herätti taas ennen viittä. Ei auttanut kun raahautua töihin. Tosi kylmä oli, auton mittari näytti vaan 3 astetta!!

Pitkään aikaan en oo kirjotellu, mutta aktiivisesti luistan töistä päivittäin ja lueskelen teidän muiden juttuja =)

Mammutti tuskaili muistaakseni anopista. Se taitaa olla aika yleistä, että jossain vaihees alkaa tympiä. Mulla ei tuota ongelmaa ole, kun anoppi kuoli viime vuonna. Oli vain 50 vuotias.

Hankinnoista: Mä ostelen melkein päivittäin jotain ihanaa tulevalle vauvelille. Ja oon pessy ja silittäny jo niitä vaatteita =) Mukava pikkuhiljaa ostaa kuin se että joutuisi isolla mahalla sitten vyöryä kaupassa =)

Liikkeistäkin oli juttua. Itse en oikeen tiedä mitä pitäisi kuulostella, mutta parisen viikkoa on välillä tuntunut sellaisia kuplia juuri siinä kohti missä vauva on. Tiedä sitten onko oikeita liikkeitä. Niitä kunnon töinäisyjä odotellessa..

Mun nikki tulee yksinkertasesti siitä, että oon jo pikkutyttönä päättänyt että mun tyttären nimeksi tulee Nea.

Niin joo, uusille tervetuloa!!!!!

Pelkojakin monilla on ollut ja on vieläkin. Minäkin luulin, että nt-ultran jälkeen voi huokaista helpotuksesta. Olihan se helpottava tietää, että sillä hetkellä ainakin elossa, mutta nyt sitten saa pelätä sitä rakenneultraa ja kohtukuolemaa =( Ei oo helppoo olla nainen!!

Joonatanille suuret pahoittelut!

En tiedä onko ollut juttua, mutta rasvaatteko jo masua ym. päivittäin ja millä? Itse ostin body shopista kaakaovoita ja sillä aamuin illoin rasvaan pahimmat alueet, mihin vois tulla raskausarpia. Eihän tuo tietenkään varma keino oo estää, mutta oonpa ainakin tehny voitavani =)

Onko muilla tatuointeja? Mulla on alamahassa delfiini ja alaselässä perhonen. Nyt pelottaakin, että jos en saakkaan synnytykses puudutusta.. Niin ja tuosta delfiinistä äiti sano, että kun rupee masu kunnolla kasvamaan, se näyttää valaalta =)

Nyt täytyy taas jatkaa töitä..

Tsemppiä kaikille pahoinvoiville ja muillekkin tietty!!

T. Nea ja toukka 13+5

Vierailija
2/27 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vissiin ollu juttua mistä nikki tulee, no mulla yksin kertaisesti omasta lempinimestä. Heidistä siis väännetty. :)

Vielä kolme päivää aikaa ultraan, saan sitten hetkellisen varmuuden esikoisen syntymäpäivänä. Toivottavasti kaikki on hyvin, koska pakko ottaa lapsi mukaan ja siitä tulis aika surullinen synttärilahja, jos käviskin ilmi, ettei ookkaan vauvaa tulossa. :( Toki onhan se aina ikävä uutinen, mutta kuitenkin.

Esikoista odotellessa musta näki vasta pari viikkoa ennen synnytystä, että todellakin odotan, mutta nyt tuntuu että mitkään vaatteet ei enää mahdu ja maha vaan kasvaa. Ihmeellistä kuinka yksilöllisiä raskaudet ovat. Tuntuu, kuin esikoista taas odottelis, kun kaikki oireet ja tuntemukset on ihan erilaisia, kuin eka kerralla.

Nyt pitäisi lähteä äitiäni auttelemaan. Harmi, että hän ei ole ollenkaan iloinen vauvasta, kaikki muut ovat onnitelleet, mutta äitini ei. Surullista. :(

heiduh rv11+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin on ihan pönttö olo, nukuin melkein kellon ympäri. Vissiin otti vähä voimille eilinen eläinpuisto reissu. Viime yönä minäkin pääsin katselemaan niitä K-18 unia...

Pahoittelut Joonatanille! Toivottavasti ei enää tarvitse kellekään noin sanoa.

Minun nikki tulee lempinimestäni, joka mulla oli joskus pienenä. Masuasukin nimenä oon täällä käyttänyt Jigiä, joka tuli siitä että mies sanoi ultrakuvan perusteellä sikiötä jigin näköiseksi. Nyt ollaan puhuttu Siiristä, jota taidan myös täällä rueta käyttämään. Mulla on nimittäin ihan sellainen olo että tyttö ois tulossa. Mietittiin esikoista odottaessa että jos vauva on tyttö nimeksi tulee Siiri ja meidän hääpäivä on Siirin päivänä.

Minä yritin rasvata mahaani hirveesti esikoista odottassa, mutta eipä auttanut yhtään. Tuli ihan kauheet raskausarvat! Taitaa olla paljon ihon laadusta kiinni, mutta tokihan kannattaa yrittää niitä ehkäistä.

Täytyy tästä kammeta hampaanpesulle ja tukkaa oikomaan. Lähdetään kohta käymään anoppilassa. Aurinkoista päivänjatkoa!

Minttuli 13+2

Vierailija
4/27 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikkikyselyyn en ole minäkään vielä vastannut. Nikkini tulee myös lempinimestäni (tosin sitä ei ole käyttänyt kuin kummitätini silloin kuin olin pieni). Masuasukille ei ole vielä kutsumanimeä, varmasti sellainen vielä kehitellään, mutta vasta np-ultran jälkeen.

Np-ultra lähestyy! Torstai aamuna on se hetki. Ei passaa vielä suuremmin asiaa pohtia, menee vatta taas ihan kuralle (olen siis " hiukan" jännittäjä-tyyppiä). Toisaalta olo on kyllä aika luottavainen, että kaikki on ok. Kävinhän pari viikkoa sitten varmistukseksi ultrassa, jossa näin itse pikkuisen sintin ja sydämen jumputuksen ♥

Minni rv tasan 11

Vierailija
5/27 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh,mikä väsymys painaa. ..taas. Olispas mukava päästä jälleen pitkäkseen.No ei auta.

Onko muilla ollut mitään mielitekoja/tai jotkut ruoat etoo aivan älyttömästi? Musta tuntuu,etten aamuisin pääse käyntiin ellen saa niiiin ihanan hapanta aitoa karpalomehua - eikä yhtään sokeria. Edellisessä raskaudessa muistan kuinka alussa en voinut kuvitellakaan syöväni mitään tulista - piti saada vain aivan perussuomalaista ruokaa.Muussia ja kastiketta tms.Nyt menee tulisetkin,nam! Himoitsen oikein jotain ihanan tulista thaimaalaista,kiinalaista,nepalilaista...Ja vaikka joka päivä. Mutta karkkia taas mielellään ei,kun normaaliolotilassa maistuis joka päivä.Mikä on tietty hienoa...jos meno jatkuu tällaisena ;)

Ihmeellisesti mulla aaltoilee tää pahaolo.Tuntuu, että joka toinen päivä se kestää koko päivän ja joka toinen päivä ei ole mitään.Ihme juttu sekin.Erittyykö sitä raskaushormonia vain vuoropäivinä ;)?

No juu,tällasta läppää tänä aamuna. Palaillaan taasen!

terkuin,Kaksosnainen ja pikku-ihme rv 11+3

Vierailija
6/27 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...np-ultra on tänään yhden aikaan. Vaikka viikko sitten kuunneltiinkin lapsen sydänääniä lääkärin kanssa, niin taas jännittää.

Mua sattuu mahaan tosi paljon melkein kaikki nukkuma-asennot, en tiedä mikä on tullut.Selällään (joka on kaikkein epämukavin) on ainoa missä ei masuun satu. Ilmeisesti olen liikaa masun päällä öisin ja se äityy muistuttelemaan olemassaolostaan.Se on siis sellaista " puutumiskipua" , ei sisältä tulevaa.

Meillä on kanssa oma lempinimi kotona käytettäväksi masuasukille, en käytä siellä sitä kansalaista.Mutta kun sukupuoli selviää (jos selviää), pitänee sekin vaihtaa. Olen ollut ihan vakuuttunut, että jostain syystä tämä vauva on tyttö. Viime yönä näin unen, että se oli poika, jolla oli ihan hirveän isot etuhampaat...Mistäköhän nää unet tulee???

sjt, jännityksestä täristen...

Vierailija
7/27 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan ihan sun perhostatskan koosta ja lääkäristä saatko epiduraalin. Mut onneks on olemassa myös muita kivunlievityskeinoja kuin epiduraali! Kauhujuttuja oon mäkin kuullut, että jotkut lääkärit on niin tosi tarkkoja, että jos on kuva alaselässä ei epiduraalia anneta, vaikka oliskin " tilaa" , toiset taas laittaa sen, kunhan on silleen tilaa että tatskan läpi sitä ei voi laittaa. Mulla on tatuointi oikeassa lavassa. Aikoinani otin sen siihen ihan just siks, että epiduraalin saa jos tarve vaatii =) Lisäks se on selässä siks niin hyvä, ettei sitä ite nää koko ajan. Ei käy kyllästyttää! =)

Mut kysy mitä mieltä lääkärit on ultrassa käydessä siitä kuvasta!

Mä en oo vielä rasvaillu masua, ja oon muutenkin niin laiska rasvailee, että jos rasvaan, niin kerran viikossa. Viime raskaus meni kanssa silleen, että en rasvannu, ja arpiahan siitä jäi. Hyvästi bikinit! Eipä kyllä sillä masulla (siis ennen tätä raskauttakaan) olis enää ilenny biksuja käyttää.. Ja onneks tulee talvi, niin ei tarvi tuotakaan asiaa pohtia! =) Nii, ja viimeks turpos tissitkin, ja ne on vieläki " raidalliset" ! " Tiikeritissit" xD

Masussa tuntuu " kuplia" ja sellasia pieniä tönäisyjä tai jotain.. musta on ollu ihana ajatella, että ne ois vauvat...

*huoh* huomenna ois hammaslääkäriin meno... ahistaa ja pelottaa jo valmiiks. Mä tiedän että on varmasti reikiä ja suu muutenki huonossa kunnossa =( ja mä en uskalla ottaa sitä puudutusta, että jos ne poraa niin sattuu aivan kauheesti mut piikki on vielä pahempi! =( tää ei haluis mennä sinne.

jethuu 13+4x2

Vierailija
8/27 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen nyt vasta minäkin ensimmäisen kerran tähän omaan ketjuumme, vaikka olen jo jonkin aikaa juttujanne seuraillutkin. Eli odotan esikoistani ja raskaus oli yllätys, vaikka olimmekin olleet hieman huolimattomia ehkäisyn kanssa.

Kaikki muut oikeastaan suhtautuivat positiivisesti asiaan, mutta oma äitini ei vielä oikein osaa iloita. Juttelin eilen äitini kanssa ja tuli puhetta siitä, että minusta jotkut hänen kommenttinsa tuntuivat pahalta. Äiti sanoi sitten vaan, että suurin syy hänen suhtautumiseensa, ovat hänen omat pelkonsa. Äiti joutui minun jälkeeni synnyttämään lapsen rv 24, joka kuoli heti synnytyksen jälkeen ja sai sen jälkeen vielä 4 keskenmenoa. Onneksi sitten kuitenkin vielä kaksi onnistunuttakin raskautta.

Nyt sitten taustalla haahuillut pelkopeikko on noussut toden teolla mieleeni. Alkuraskauden aikana olleet lievät oireet ovat hävinneet lähes kokonaan. Rinnatkaan eivät ole enää arat. Ainoa säilynyt oire on tihentynyt vessassa juokseminen ja sen lisäksi maha on hiukan kasvanut, muttei juurikaan. Onko muilla samoilla viikoilla olevilla jo selvä vauvamaha ja minkälaisia oireita?

Ensimmäinen ultra on viikon päästä 8.8, joten siihen asti pitää hermoilla, että onko sikiö elossa vai ei. Vaan eipä kai se hermoilu siihen asiaan mitään auta. Vaikka alussa raskaus oli shokki, niin kyllä tuntuisi pahalta, jos ikäviä uutisia saisimme ensi viikolla.

Nyt ei tullut juttua kuin omasta tilanteesta, mutta Joonatanille ja muille menetyksen kokeneille iso lohtuhali!

Vielä ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuinka monet kaksoset helmikuisille olikaan tulossa? Ainakin Jethuulle. Entä kuinka moni on poistunut ketjusta suru-uutisen takia eli kuinka yleisiä ne keskenmenot oikein ovatkaan?

Iloista odotusta kaikille!

Jolanda rv 11+3

Vierailija
9/27 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla vähän tännekin lukemaan teidän kuulumisia, vaikka työaika päällä :)

Musta tuntuu jostain syystä, että poika tulee. Miesystävä taas on sitä mieltä et se on tyttö..

Kaikki ruoat menee, olen oikein vahvan ja tulisen ruoan fani myös. Söin kerran turkkilaista ja sain siitä kovat vatsakivut, siinä oli kyllä paljon yrttejä? tiedä mistä sitten johtui.

Jännät paikat sjt:llä tänään. Minnillä ja Heiduhilla ei ole enää pitkä matka ultraan!

Eilen mulla oli tosi kurja olo...vatsaa väänsi ja kurkkua kuristi. Yölläkin sain vaan kieriskellä, kun mikään asento ei oikein tuntunut hyvältä. Jotenkin tuntui, et joku yritti kääntää ja vääntää vatsassa, höh. Niin ja on sellaista menkkamaista juilintaa...nyt kait olis niiden menkkojen aika, josko siitä sitten johtuu.

Mie kyllä rasvailen masua, kun mulla on niin hirveän kuiva iho....saan varmaan kunnon raskausarvet siitä huolimatta :)

Täytyy lukaista vielä sjt:n kuulumiset...

Mykis 13+4

Vierailija
10/27 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa jo pahoinvointi hieman helpottaa. En ole vielä siitä huolestunut sillä muistaakseni se alkoi helpottaa tässä vaiheessa myös esikoista odottaessa. Muutenkin välillä voi olla parempiakin päiviä ja sitten tulla huono olo taas.

Mulla todettiin ihan eka raskaus tuulimunaksi ekassa ultrassa rv12+jotain. Joku kyseli niistä oireista tällaisessa tapauksessa ja mulla oli tuulimunaraskaudessa ihan samat oireet kuin tavallisessakin. Siellä ultrassa jopa lääkäri totesi että kohdun koko vastaa viikkoja vaikka sikiö puuttui... Turha niitä oireita siis on miettiä. Ei ne välttämättä kerro mitään. Itse luottaisin enemmän omaan fiilikseen. Minä tiesin silloin heti alusta asti että kaikki ei ole hyvin vaikka kaikki muut väittivät että huolehdin turhaan. Onneksi noiden huonojen kokemustenkin yli pääsee ja nyt tuntuu jo kaukaisilta jutuilta. Tsemppiä helminauhasta pudonneille. Kyllä elämä hymyilee taas hetken päästä.

Mulla ei ole tullut vielä aloitettua mahan rasvausta. Voi olla että en jaksa aloittaakaan. Viimeksi en rasvannut ollenkaan eikä mielestäni arpia tullut silti. Ehkä rintoihin muutama vaalea raita. Enemmän mua haittasi kamalat siniset verisuonet jotka ilmestyivät rintoihin. Onneksi ne myöhemmin taas vaalenivat, mutta raskausaikana ja imetysaikana ne eivät kyllä olleet kovin kauniita.

Tuiskuliina ja Helmi rv10+3

Vierailija
11/27 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti touhukas tapaus tuntui olevan, kädet ja jalat sätki, mittoja ei saanut kauhean helposti, kun meidän puuha-pete pyöri kuin hyrrä:)

La siirtyisi tammikuun viimeiseksi, mutta koska näitä laskettuja aikoja harvoin muutellaan muutamien päivien takia, niin me saadaan lääkärin mukaan miettiä sitä neuvolatädin kanssa, että muutetaanko aikaa.Mutta pysyn helminauhoissa, koska jos vauva tulee isäänsä, se ei ole ajoissa missään;) Lääkäri kyllä sanoi, ettei menkkojen mukaan laskettu la voi pitää paikkaansa, sen verran oli jo kokoa kuulemma.

onnellinen sjt 14+0 (lääkärin mukaan!)

Vierailija
12/27 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun kaikki oli hyvin! kyllä varmasti nyt on helpottunut ja onnellinen olo :)

Piti myös kommentoimani km:stä. Mulla oli myös tm 12/05 ja sen verran huomasin, että vähäiset oireeni eivät juurikaan muuttuneet. Ainut mikä hieman tuntui, kun rinnat meni " veteläksi" , kun olivat olleet koko ajan sellaiset pinkeät (n. vko ennen varsinaista vuotoa).

Mulla oli kyllä alusta saakka jotenkin tosi epäuskoinen olo...kait sen vaan jotenkin vaistoo. Mutta ei kyllä kannata oireiden perusteella mitään päätelmiä hirveesti tehdä, nytkin oireet ja olotila menee sitä vuoristorataa :9

oikein mukavaa päivän jatkoa

Mykis

Vierailija
13/27 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä töissä on ihan tuskaa.. Aamupäivä meni yökkiessä ja iltapäivä puolihorroksessa kun väsyttää niin paljon. Tähän päälle vielä armoton päänsärky niin avot, työmotivaatio kymppi!

(.) Masuun sattuu.. toivottavasti on vaan kasvukipuja, sellainen menkkamainen kipuilu ja särky koko alavatsalla... Inhottavaa...

Esikoinen oli sitten eilen paukauttanut päiväkodissa että minun äitin masussa on vauva! Hih, se siitä salaisuudesta... :)

Tuosta rasvailusta, joillekin se voi auttaa ja toisille ei... Eräs kätilö kertoi minulle kun valitin viimeksi omia arpiani, että yleensä tummapigmenttisille tulee harvemmin arpia ja vaaleapigmenttisille helpommin. En tiedä pitääkö tuo paikkansa, mutta kaveripiirin perusteella ne jotka ruskettuvat helposti ovat saaneet aika vähän arpia. Minä kun inhoan kaikkea rasvaamista, vältän sitä muutaman arven uhallakin... Kyllä ne nopeasti vaalenee.

Toisen tai useamman odottajille kysymys; onko olo erilainen kuin ekassa raskaudessa? Mulla on pahoinvointia paljon enemmän, iho paremmassa kunnossa (ekassa tuli kamala näppyläotsa) ja väsyttää paljon enemmän.. En ole vielä muita eroja huomannut. Itse veikkaan että tulee samaa sukupuolta kuin esikoinenkin, mutta mies on eri mieltä. Katsotaan.. ;)

SJT:lle onnittelut mukavista ultrakuulumisista!

rv 11+0 (Tasan samat näköjään kuin -Minni-:llä!)

Vierailija
14/27 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en rasvaillut viimeksi, enkä rasvaa nytkään. Kun se tuskin auttaa. Olen vaaleapigmenttinen, niin viimeksi tuli arpia.... mutta mitä niistä, se on vain elämää.

Ja toinen syy miksi en mielellään rasvaile, on se että niissä rasvoissa on mitälie aineita, osin jopa jotain hormoonijohdannaisia yms.

Ja kun en kärsi kuivasta ihosta, niin miksi sitten tunkisin itseeni kemikaaleja????

Masutuubeja on sitten ostettu. Ostin tavallisesta kangaskaupasta 3 eriväristä trikooresoriputkea. Yht. 15e.

Huolittelee vain ylä ja alareunan, niin a vot, johan tuli edullisesti tuubit!!

Jotain muutakin piti kommentoida, mutta arvatkaa muistanko enää mitä....

Ai, niin, niistä oireista Mamapooh tai kysyä. Edell. raskaudessa oksensin paljon enemmän kuin nyt. Olin paljon väsyneempi kuin nyt ja mahaa nippaili paljon enemmän kuin nyt. Lihoin alkuraskaudessa paljon vähemmän kuin NYT!!! (+10g jo nyt, viimeksi vain +1kg)

Siksi välillä tuleekin sellainen epäuskoinen olo, että onko siellä masussa mitään elämää, jospa siellä onkin munasarjasyöpäkasvain yms. Tai sitten se vaihtoehto, että siellä onkin kaksoset!!!

Tai että uusi tulokas on toista sukupuolta kuin esikoinen, kun oireet on erilaiset.

Kaverit ovat rauhoitelleet, että raskaudet voi todellakin olla aivan erilaisia.

Kedelig 11+1

Vierailija
15/27 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana onnittelut sjt:lle mukavien ultrakuulumisien johdosta!!

heiduh ja minni: peukutukset teille tulevaan ultraan (bd bd)! Tuokaahan hyviä uutisia tullessanne!!

Jethuulle myös peukkuja ja tsemppihali hammaslääkäriin! Tiedän tunteen kun ei huvittais sinne mennä ja vähän pelottaakin.. Koitahan kestää!

Ja sitten tuosta oman äidin mielipiteestä tulevaan perheenlisäykseen;

(tämä on ihan oma mielipide ja tästä ei pidä kenenkään loukkaantua!)

Se on jännä juttu, kuinka sitä oman äidin mielipidettä pitää(minä ainakin) kaikkein tärkeimpänä mielipiteenä kaikista ihmisistä ja sitä odottaa, että oma äiti olisi innoissaan ja onnellinen tulevasta.

Toki ymmärtää jos on huonoja kokemuksia taustalla, niin väkisinkin äiti suojelee ja pelkää tyttärensä puolesta.

Toivottavasti jolandan ja heiduhin(?) äidit hetken sulateltuaan uutista alkaisivat odotella mielissään vauvaa. Eiköhän viimeistään lapsen synnyttyä kaikki ole onnellisia!

Mamapooh kyseli nykyisen ja edellisten raskauksien eroista.. No mulla on huomattavasti erilaisempi raskaus, kuin kaksi edellistä.

Tässä raskaudessa on ollut kaikki mahdolliset oireet tukan rasvoittumisesta väsymykseen. Aikaisemmat raskaudet on menneet pienellä rintojen aristuksella.

Meillä siis kaksi poikaa ennestään..

Nimiä kun elen miettinyt, niin jostain syystä enemmän tulee mieleen tyttöjen nimiä, kun poikien. Voi olla että alitajuntaisesti odottaa enemmän tyttöä tulevaksi, mutta todellisuudessa mulle on ihan sama kumpi tulee, kunhan pääsisi loppuun asti ilman murheita ja saisi terveen vauvan syliin!!

ei muuta

mammutti ja vili rv 11+4

Vierailija
16/27 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa minäkin vähän kuulumisia. Työmotivaatio myös täällä suunnalla aika nollassa. Aamupahoinvointi muuttunut iltapäivä/iltakuvotukseksi, joten aika tuskaa on istuskella täällä nämä iltapäivät. Välillä olo on niin tukala, että olen lähtenyt kotiin. Tämän takia kerroinkin pomolle viime viikolle tästä raskaudesta, kun näitä poissaoloja näköjään tulee. Onneksi on ymmärtäväistä sorttia, kun on itselläänkin pieniä lapsia kotona.

Ensimmäisessä raskaudessani minulla ei ollut yhtään mitään oireita. Olin elämäni voimissa. Ystävät sanoivatkin, että saat raskaudenkin näyttämään niin helpolta :) No, nyt onkin sitten täysin päinvastoin. Tuntuu, että ei jaksa mitään muuta tehdä kuin maata sängyssä. No, käsittääkseni kaksosraskauksissa oireet on monilla pahemmat kuin yksösraskauksissa. Toivottavasti hellittäisivät edes vähän...

Neuvolassa käytiin viime viikolla ja verenpaine ja hemoglobiini olivat aika matalalla. Np-ultra ens maanantaina... Jänskättää!

Annuliinu rv 11+0

Vierailija
17/27 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on mukava jakaa kokemuksia, kun kaikki on niin täysillä mukana. Tuntuu tosi kivalta, kiitos vielä:) Edelleenkin täällä seilaillaan pilvissä, siksi toivoisinkin kanssa kaikille ultraa vielä jännittäville paljon tsemppiä ja kaikki menee varmasti hyvin!Teidän uutisia odotellessa...

sjt

Vierailija
18/27 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä ollaan jo elokuun puolella! olen ehdottomasti syksy ihminen, ja odotan jo viileitä ja pimeitä iltoja, kynttilöitä, villapaitaa jne. Ja tietenkin tähän liittyy myös se masun kasvamisen odottelu, ihanaa!

En ole vielä ihmeemmin rasvannu masua, mut olen kyllä aika kuivaihonen ja joudun muutenkin rasvaileen koko kroppaa. viimeks käytin body shopin jotain tosi paksua voita (tais olla täälläkin joku jolle tuote tuttu?), eikä tullu arpia. mutta en tiiä oliko rasvauksella mitään vaikutusta asiaan, mutta ajattelin samalla linjalla pysyä nytkin.

MamaPooh kyseli raskauksien eroja - täällä ihan sama homma, olen nyt paljon paljon väsyneempi ku esikoisesta. ja on ollu muutenkin heikompi olo. esikoisen raskausaika meni ihan mielettömän hyvin, voin koko ajan tosi mainiosti. kysyin muuten jo aikasemmin väsymyksestä, mutta kysyn nyt uudelleen. te joilla se maaginen rv 12 on ylitetty, onko väsymys helpottanu yhtään?? sitä täällä kovasti oottelen...

Hei ja aika monella oli ultra vissiin 15.8?? niin mullakin on! se on ihan vaan simppeli alkuraskauden ultra, ei katota niskaturvotusta ollenkaan. mutta joka tapauksessa ihanaa nähdä oma pieni vauveli, toivottavasti kaikki vaan on kunnossa! tuntuu pitkältä ajalta tämä pari viikkoo, vaikka muuten kyllä tuntuu että viikot vaan vilahtelee ohi! mä jo ihmettelen että itellä on 10 viikkoo täynnä, justhan mä vasta plussasin!

jaahas, jos sitä vaikka menis syömään jotain hyvää, jätskit huutelee pakastimessa... =)

loviisa rv 10+1

Vierailija
19/27 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tulla vilasee Helmien kuulumisia! =)

[b]annuliinu[/b] mulla oli kanssa eka raskaus aian mielettömän helppo. Eipä ollut pahoja oloja tai oksenteluja, ei väsyttänytkään hirveesti. Nyt sitten oon jo oksentanutkin, vaikka eto-oloviikkojen piti olla jo takana. Ja väsymys on järjetön! Voi tietysti tuplat teettää näitä oloja. Muutenki musta on tuntunut että oon jotenkin enemmän " käpertynyt" tähän raskauteen, tuntuu että muuta ei oo nyt elämässä kun tää raskaus ja nää vauvat masussa.

[b]sjt[/b] tää on tosiaan ihana paikka! Mullakin meinasi äsken itku päästä, kun [b]mammutti[/b] tsempitti mun huomista hammaslääkäriä. =)

Mukavata illanjatkoa, minä painan vielä duunissa 9n asti..

jethuu 13+4

Vierailija
20/27 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että täällä on muitakin täältäpäin : D

Minä en ole rasvaillut vielä, en pahemmin käyttänyt voiteita edellisessäkään raskaudessa. Arpia ei tullut onneksi, ehkä niitä tulee jos on tullakseen. Sen sijaan vatsa jäi pitkäksi aikaa sellaiseksi kengurupussiksi. Olin kuvitellut, että se vatsa häipyy nopeasti synnytyksen jälkeen, koska olin tavannut suurimmaksi osaksi vain hoikkia synnyttäneitä naisia, jotka mahtuivat 28 tuuman farkkuihin saman tien. Rinnat ovat arat ja suurentuneet mukavasti ; ). Tosin kyllä hymy taas hyytyy, kun imetys aikanaan loppuu ja märät lapaset roikkuu. No pieniä nämä tämmöiset " murheet" ....

Huomenna pääsen sitten katsomaan onko masussa elämää; koosta päätellen siellä on tulossa kaksoset, mutta on näköjään muillakin vatsa jo kasvanut.

Otan osaa Nea81 anoppisi poismenoon. Mikään ei tässä elämässä ole itsestään selvää, se monesti vaan unohtuu. Anoppini on aivan ihana ihminen, auttaa meitä paljon ja asuu naapurissa.

Mun nikki on mun syntymävuosi ja mun lempinimi jostain ala-aste ajoilta. Masuasukille ei olla vielä keksitty lempinimeä, odottelen huomiseen ultraan ennen kuin teen mitään sellaista. Myöskään mitään tarvikkeita tai vaatteita en ole vielä hankkinut.

Muuten, onko kenelläkään kokemuksia sellaisesta katosta roikkuvasta kangaskehdosta? Olen ajatellut että hankkisin sellaisen, mutta en tiedä ketään jolla olisi ollut.

MamaPooh: Hain tänään poikaa tarhasta, niin lomilta palannut hoitotäti kysyi, että noo mitens se kesä on mennyt ja hymyili jotenkin jännästi..Kysyin sitten pojalta autossa, että ootko kertonut tarhassa, että sulle tulee sisko tai veli, niin olihan se kertonut...Arvasin tädin ilmeestä, että se tiesi. Muutenkin on tosi kätevää, kun poika oli kertonut isovanhemmillekin, ei tarvinnut itse miettiä miten ja milloin kertoisi.

Emppu1976

rv 12