Olenko rasisti...?
...kun en koe tummaihoisia miehiä puoleensavetävinä? Olen ehkä pari kertaa nähnyt afrikkalaisen miehen, joka on ollut mielestäni komea, mutta yleensä eivät herätä mitään ihastuksen tunteita. Voiko tämän voida sanoa olevan pelkkä makuasia? En ole aiemmin pitänyt itseäni rasistina. Minulla on tuttavia ja kavereita, joilla on maahanmuuttajatausta, ja olen sitä mieltä, että kaikkien ihmisten tulisi olla keskenään samanarvoisia ulkonäöstä riippumatta. Tajusin juuri, että aika tekopyhältä kuulostaa, sillä kävin taannoin möläyttämässä, etten yleensä kinnostu tummaihoisista miehistä, mikä siis kuulosti aika epämääräiseltä.
Kommentit (18)
Sanoisin, että et ehkä ole kovin paljon tekemisissä erilaisten ihmisten kanssa, koska jos olisit, niin huomaisit, että ihastuminen syntyy pienten asioiden perusteella ja tumma- tai vaaleaihoisten joukosta löytyy joku, jolla on se jokin, mikä saa syttymään.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 19:04"]
Minusta on aika luonnollista että ihminen, joka ei ole tottunut erilaisuuteen eikä ole juuri matkustellut, opiskellut tai työskennellyt missään muualla kuin kotikonnuillaan, saattaa oudoksua itselle outoja tapoja, toisenlaista ulkonäköä jne.
Lue, kartuta kielitaitoasi, matkustele, avarra maailmankuvaasi, parhaimmasssa tapauksessa pääset rajoittavista ennakkoluuloistasi.
[/quote]
Miten rajoittavat ennakkoluulot liittyvät visualisuuteen? Pidänkö minä vaikka vammaisia ulkoisesti puoleensavetävinä kunhan vain matkustelen tarpeeksi?
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 19:15"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 19:04"]
Minusta on aika luonnollista että ihminen, joka ei ole tottunut erilaisuuteen eikä ole juuri matkustellut, opiskellut tai työskennellyt missään muualla kuin kotikonnuillaan, saattaa oudoksua itselle outoja tapoja, toisenlaista ulkonäköä jne.
Lue, kartuta kielitaitoasi, matkustele, avarra maailmankuvaasi, parhaimmasssa tapauksessa pääset rajoittavista ennakkoluuloistasi.
[/quote]
Miten rajoittavat ennakkoluulot liittyvät visualisuuteen? Pidänkö minä vaikka vammaisia ulkoisesti puoleensavetävinä kunhan vain matkustelen tarpeeksi?
[/quote]
No musta kaikki valkoihoiset ei ole samannäköisiä. Samoin eivät tummaihoisetkaan. Tuntuu hassulta, että ihonväri vaikuttaisi siihen, miten jonkun näkee. Jos näet ihmiset persoonina, niin ehkä löytäisit erivärisistä ihmisistä ja heidän ulkonäöstään sellaista, johon ihastuisit. Vai pidätkö kaikkia vaaleaihoisia ihastuttavan näköisinä?
Mä en edes katso tummia "sillä silmällä" ovat vähän niinkuin näkymättömiä mulle..
Kai se on vaan makuasia. Mä en esim. pidä marokkolaisten ulkonäöstä, mutta komea mustaihoinen on kyllä komea. Samoin kuin komea valkoihoinenkin. Aasialaiset ovat myös viehättäviä, jos edustavat sitä isokokoista aasialaista mallia. (voinko noin ees sanoa?) Siis jotkut tietyt piirteet kai vaan vetoaa. Ja luonne.
Olen miettinyt samaa itsessäni. En vain pidä tummaihoisia viehättävinä enkä varmaan ihastuisi tummaihoiseen ulkonäön perusteella. Mutta kai se on vaan mielipideasia? Vähän niinkuin jotkut ei tykkää pitkähiuksisita miehistä..?
Oletko nähnyt albiinonegroja? Eivät kyllä ole hyvännäköisiä minusta valkosella ihollakaan.
Ap,Ei kai tuolla ole rasismin kanssa mitään tekemistä. Jos ei tykkää, niin ei sitten. Makuasia puhtaasti!
En pidä minäkään mustaihoisia puoleensavetävinä. En voi sille mitään, mutta musta iho vain on melko ruma + muut yleiset piirteet mustilla. Tosin mustan ja valkoisen lapset ovat monesti todella suloisia. Tosin mustaihoisia vähemmän viehättäviä ovat itäaasialaiset. Ne silmät vain ovat ällöttävän pienet ja miehet liian lyhyitä ja lihaksettomia.
Minulla sama ongelma. Minusta mustat miehet vain ovat melkein kaikki rumia, törröttävä takapuoli, isot huulet, leveä mutta matala nenä yms. Etelä- ja pohjoiseurooppalaiset ja vaaleahkot Lähi-Idän miehet miellyttävät eniten. Siis ne joilla on ihonväri vaaleasta vaaleahkoon. Muut rodut menettelevät jotenkuten. Mielestäni en ole rasisti. En pidä heitä vähemmän arvokkaina ihmisinä, vaikka en pidäkään heitä seksikkäinä. Jotkut eivät tykkää pisamaisista/lihavista/maantienvärisistä yms, minä en tykkää mustista.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 19:34"]
Minulla sama ongelma. Minusta mustat miehet vain ovat melkein kaikki rumia, törröttävä takapuoli, isot huulet, leveä mutta matala nenä yms. Etelä- ja pohjoiseurooppalaiset ja vaaleahkot Lähi-Idän miehet miellyttävät eniten. Siis ne joilla on ihonväri vaaleasta vaaleahkoon. Muut rodut menettelevät jotenkuten. Mielestäni en ole rasisti. En pidä heitä vähemmän arvokkaina ihmisinä, vaikka en pidäkään heitä seksikkäinä. Jotkut eivät tykkää pisamaisista/lihavista/maantienvärisistä yms, minä en tykkää mustista.
[/quote]
Niin ja siis se ihonväri itsessään on jo minusta yleensä ruma.
Varmaan myöskin vietät kesän poissa auringosta, jos tumma ja ruskea väri on niin epäviehättävää...
Kummallinen ajatusmalli sinulla. Aivan kuin olisit tavannut nyt kaikki tummaihoiset ja vetänyt siitä päätöksen, ettet ihastu heihin. Itse katson tapaus kerrallaan. Kaikki valkolaiset eivät ole puoleensavetäviä, miksi tummatkaan olisi.
Minustakin afrikkalaiset ovat luotaantyöntävän näköisiä, ei voi mitään. Ja varsinkin jos heitä on useampia yhdessä, se reteä ja meluava käytös viimeistelevät vaikutelman...
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 18:08"]
Ja varsinkin jos heitä on useampia yhdessä, se reteä ja meluava käytös viimeistelevät vaikutelman...
[/quote]
Ihan samalla lailla ne suomalaisetkin käyttäytyy porukassa. Kännissä ollessaan ovat vielä pahempia.
Mulla on taas just päinvastainen ongelma, musta vain tummempi-ihoiset miehet ovat puoleensavetäviä ja miehekkäitä. Suomalaiset miehet näyttävät mun silmissä joko tavallisen näköisiltä, mitättömiltä tai rumilta. Ei koskaan seksikkäiltä. Tämä siis ihan sellainen vaistomainen reaktio.
Kuitenkin jos katselen ihan tarkkaan, niin usein USA:ssa ihaillut komeat valkoiset miesnäyttelijät ja -urheilijat ovat usein "suomalaisen" näköisiä. Sellaiset kapeahkot silmät ja kovat kirveellä leikatut piirteet.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 18:25"]
Mulla on taas just päinvastainen ongelma, musta vain tummempi-ihoiset miehet ovat puoleensavetäviä ja miehekkäitä. Suomalaiset miehet näyttävät mun silmissä joko tavallisen näköisiltä, mitättömiltä tai rumilta. Ei koskaan seksikkäiltä. Tämä siis ihan sellainen vaistomainen reaktio.
Kuitenkin jos katselen ihan tarkkaan, niin usein USA:ssa ihaillut komeat valkoiset miesnäyttelijät ja -urheilijat ovat usein "suomalaisen" näköisiä. Sellaiset kapeahkot silmät ja kovat kirveellä leikatut piirteet.
[/quote]
uomalaiset miehet eivät suinkaan ole kirveellä veistettyjä komeuksia. Moni on vauvanaamainen pitkälle miehuuteen, sellainen piirteiden selkeys puuttuu.