Erityisherkkä - oletko? Testi hesarissa
veikkaan, että koka toinen on
Kommentit (75)
En ole testin mukaan erityisen herkkä. Pisteet 3/23.. Näin ajattelinkin, tosin kysymyksissä olisi voinut olla muitakin vaihtoehtoja.
Introvertti ei välttämättä ole lainkaan herkkä, mutta toisten ihmisten seura on kuluttavaa ja siksi väsyttävää.
Sain testitulokseksi 21/23 herkkä. Oliko 17/23 erityisherkkä vai herkkä?
En ole erityisen herkkä. Pisteitä 11/23.
5/23 introvertti olen, mutta en herkkä
5/23 introvertti olen, mutta en herkkä
En pystynyt vastaamaan testiin, koska useassa kohdassa vastaukseni olisi ollut jotain muuta kuin kyllä tai ei. "Muiden mielialat vaikuttavat minuun" - joskus kyllä, joskus en edes huomaa niitä. Samoin joku uutinen luonnonkatastrofista ja tuhansien ihmisten kuolemasta ei välttämättä liikuta minua ollenkaan, mutta vaikka yksittäisestä eläinrääkkäystapauksesta saatan olla hyvin järkyttynyt. Testissä olisi pitänyt olla jonkinlainen asteikko, ei pelkästään kyllä/ei-vaihtoehtoja.
Testin mukaan en ole erityisen herkkä. Tulos oli 7/23
Yksi tekosyy lisää kaikenlaiselle lusmuilulle ja laiskottelulle, ja tyhjästä keksitty perustelu sille kun "tarvitsen niin paljon omaa aikaa". Tiedän että tästä kommentista syntyy p***amyrsky, mutta tämä on minun mielipiteesi HSP:stä.
20/23. Pariin jätin vastaamatta koska kumpikaan vastaus ei olisi ollut oikea.
Osa oli johdattelevia kysymyksiä.
17/23, testin mukaan olen eityisherkkä. Itseni mielestä en ole.
Sain 12/17 ja sen mukaan olisin, vaikka en itse allekirjoittaisi. Eniten pisteitä tuli työskentelyyn ja suorittamiseen liittyvistä kohdista vain koska tykkään tehdä asiat kunnolla ja rauhassa.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 14:21"]Sain 12/17 ja sen mukaan olisin, vaikka en itse allekirjoittaisi. Eniten pisteitä tuli työskentelyyn ja suorittamiseen liittyvistä kohdista vain koska tykkään tehdä asiat kunnolla ja rauhassa.
[/quote]
12/23 siis.
20/23 Riippuu. Jo pelkät päivärytmimuutokset voivat aiheuttaa oireilua, esim. päänsäsrkyä. Aistin toisten ihmisten mielialat herkästi ja ne vaikuttavat myös minuun.
En ole herkkä. En ajatellutkaan olevani.
En ole herkkä minäkään. Ja tiesin tuloksen jo etukäteen. Olen oikeastaan pikemminkin ylpeä siitä, kuinka reipas ja rohkea olen! Mielestäni ne ovat erittäin hyödyllisiä taitoja nyky-yhteiskunnassa(kin).
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 13:58"]
En ole erityisen herkkä. Pisteitä 11/23.
[/quote]
Mulle tuli sama tulos.
Olen mielestäni herkkä, mutta onneksi en ole erityisen herkkä.
Erityisherkkä on minusta turha termi, miksi herkkä ei kelpaa? Vai pitääkö kaikki olla nykyään jotenkin erityistä?
Erityisherkät saavat oikeutuksen omahyväisyydelleen. Hankalia ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 13:38"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 13:36"]
17/23. Tämä erityisherkkä on nyt taas sellainen uusi muotitermi (ja nimiä näille samoille asioille voi olla monia muitakin kuin tuo erityisherkkä), mutta ainakin itselleni tuo on ollut ihan hyödyllinen termi. Löysin tämän erityisherkkä-termin ansiosta sellaisen kirjan kuin herkkyys ja sosiaaliset pelot ja se oli kyllä ihan antoisaa luettavaa, koska lähes kaikki kirjassa kerrottu sopi minuun todella hyvin.
Sitä en tiedä, miten tuo erityisherkkä eroaa esim. introvertista.
[/quote]
Eipä niillä ole juuri mitään tekemistä keskenään.
[/quote]
Noinko tosiaan?
"Erityisherkkä ihminen väsyy muita helpommin virikkeellisessä paikassa tai ihmisten parissa. Aivoihin tulee niin paljon informaatiota, Heli selittää."
Eikös introverttiakin kuvata juuri tuolla tapaa, että introvertti väsyy herkästi ihmisten seurassa. Tietysti tuohon erityisherkkyyteen liittyy kai ihan erityisesti sellainen aistiherkkyys, joka on siten oma juttunsa, mutta kaiken kaikkiaan tuo erityisherkkä näyttää olevan aika laaja termi joka ainakin minun käsitykseni mukaan liippaa monelta osin samoja juttuja kuin introvertin kohdalla.