Syöttekö joka viikko 25 hedelmää?
Itsellä tulee aina kiire sunnuntaina kun tajuan, että olen syönyt vain 5-10 hedelmää viikolla.
Tämä 25 on siis suositus.
Kommentit (52)
Hedelmiä vähintään 5 päivässä. Kasviksia samoin paljon.
Yhteensä vähintään kilo.
Ei todellakaan tule syötyä 25 hedelmää viikossa. Pidän enemmän kotimaisista kasviksista, juureksista ja marjoista. Monet pakastekasviksetkin ovat OK.
Nyt loppuvuodesta ostamani satsumat ovat olleet pettymys. Mutta meneeväthän ne smoothiessa muun tavaran joukossa. Alkuvuodesta on sitten appelsiinien vuoro.
Kyllä mulla menee usein varmaan 25 hedelmää viikossa. Olen aina tykännyt hedelmistä tosi paljon.Tänään olen syönyt päärynän, omenan ja appelsiinin.
Vierailija kirjoitti:
5 banaania arkena, sattuma tai klementiini joka päivä. Viikonloppuna tuorepuristettua appelsiinia noin 4 kappaletta. En tykkää juuri mistään hedelmästä mutta pakotan itseni syömään.
https://yle.fi/uutiset/3-10585879
Ei kannata...!
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tule syötyä 25 hedelmää viikossa. Pidän enemmän kotimaisista kasviksista, juureksista ja marjoista. Monet pakastekasviksetkin ovat OK.
Nyt loppuvuodesta ostamani satsumat ovat olleet pettymys. Mutta meneeväthän ne smoothiessa muun tavaran joukossa. Alkuvuodesta on sitten appelsiinien vuoro.
Syön keskimäärin 5-6 hedelmää päivässä. :) Tykkään tosi paljon melkein kaikista. Syön myös vihanneksia reilusti joka päivä, marjoja muutaman kerran viikossa.
Mutta esim. leipää ja maitotuotteita en käytä ollenkaan. En myöskään pastaa, riisiäkin hyvin harvoin.
Suuren osan vuodesta olen ilman hedelmiä, kun kotimaisia ei saa. En käytä ulkomaisia hedelmiä enkä muitakaan ulkomaisia kasviksia tai marjoja.
Eli en syö joka viikko 25 hedelmää.
En syö. En tykkää yhtään hedelmistä. Aivan liian makeita. Poikkeuksena avokado. Joskus saatan pari viinirypälettä ottaa, siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jääsalaatin sisältämille imidaklopridijäämille altistuminen syömällä voi lyhytaikaisesti aiheuttaa ihmisille vakavia ja välittömiä hermostollisia haittavaikutuksia.
Rucola-erän sisältämän nitraatin saanti puolestaan voi aiheuttaa ihmisille nautittuna methemoglobinemiaa. Se on hemoglobiinin muoto, jonka kyky kuljettaa happea on huono. Se voi olla erityisesti pienille lapsille vaarallista. Ihmisille voi aiheutua myös ihonvärin sinertymistä."
Ihan tiedoksi vaan tuo. En koska niissä on E904 sallittu. Omakasvattamia marjoja kyllä syödään, omenoita ei ole, joten ei luomuna enää niitäkään.
25 hedelmää ehkä vuodessa.