Syöttekö joka viikko 25 hedelmää?
Itsellä tulee aina kiire sunnuntaina kun tajuan, että olen syönyt vain 5-10 hedelmää viikolla.
Tämä 25 on siis suositus.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
En syö. Jos haluat pitää kiinni kalorirajoista nuo on aika energiapitoisia. 1-2 per päivä on järkevää ja 25 markkinointia
Höpö höpö. Tänään olen aamupalalla syönyt kaksi kiiviä, välipalalla omenan ja iltapala ajattelin syödä pari appelsiinia. Näistä tulee yhteensä 200-250 kcal hedelmien koosta riippuen. Se ei todellakaan ole paljon.
Vierailija kirjoitti:
En syö. Söin äsken yhden kiiwin ja taisi olla ainoa hedelmä tällä viikolla.
Syön keskimäärin varmaan 1 hedelmän viikossa, en ole koskaan syönyt enempää. En pidä hedelmistä kun ovat niin makeita. En syö tosin muutakaan makeaa, esim karkkeja, suklaata ym.
Olen jo nelikymppinen, ja täysin terve sekä myös hoikka. Hedelmät ei ole oikotie onneen. Toisethan syö joka päivä suklaata tai muuta epäterveellistä, siinä ei hedelmät paljon auta kun muu ruokavalio on mitä on. Kokonaisuus ratkaisee.
Paino kertoo vain osan totuudesta. Luusto, maksa ja suolisto kertovat lopun..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syö. Jos haluat pitää kiinni kalorirajoista nuo on aika energiapitoisia. 1-2 per päivä on järkevää ja 25 markkinointia
Höpö höpö. Tänään olen aamupalalla syönyt kaksi kiiviä, välipalalla omenan ja iltapala ajattelin syödä pari appelsiinia. Näistä tulee yhteensä 200-250 kcal hedelmien koosta riippuen. Se ei todellakaan ole paljon.
Näinhän se on. Ei kukaan hedelmiä syömällä liho.
Vierailija kirjoitti:
25 hedelmää viikossa? No ei ihme että on vähän ylipainon kanssa ongelmaa suomessa.
Meidän hedelmäkorista löytyy sitruunaa ja limettiä ruoanlaittoon sekä avokadoa. Marjoja syön kyllä lähes päivittäin.
En ole montaakaan hedelmillä lihonnutta urani aikana tavannut.
Maalaisjärkeä kannattaa käyttää. Metsämarjoissa vähemmän sokeria kuin makeiksi jalostetuissa hedelmissä.
PIdän kaikkia orjallisesti noita suosituksia seuraavia hieman yksinkertaisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkky määrä sokeria noista tulee. Voi maksaparkaa...
En. En edes yhtä päivässä. Korkeintaan silloin kun veriappelsiinit ja satsumat on sesongissa tulee syötyä pari päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät mun maksa-arvot on, ei tarvitse huolehtia.
Kyllähän satsumia menee helposti kolme kerralla päivittäin ja siihen kylkeen omena ja banaani.
Syön noin 70 hedelmää viikossa. Ne vaan maistuu niin hyvältä. Muuten syön aika vähän. Olen muuten hyvin terve, mutta ylipainoa on - ja paljon. Ilmeisesti syön liikaa hedelmiä.
Missä sanotaan että pitäisi syödä 25 hedelmää viikossa?
En varmasti syö, mutta kasviksia kyllä noiden edestä.
Tuollaisia määriä hedelmiä en syö edes vuodessa. Liian makeaa. Vihanneksia kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät mun maksa-arvot on, ei tarvitse huolehtia.
Maksa-arvot nousee kun vyötäröllä on kiloja. Hedelmät ei lisää keskivartalolihavuutta, sen tekee liikkumattomuus ja rasvan syönti.
Vierailija kirjoitti:
25 hedelmää viikossa? No ei ihme että on vähän ylipainon kanssa ongelmaa suomessa.
Meidän hedelmäkorista löytyy sitruunaa ja limettiä ruoanlaittoon sekä avokadoa. Marjoja syön kyllä lähes päivittäin.
Ihanko tosissasi ajattelet, että suomalaiset lihovat hedelmien syönnin takia? Varmaan todella harva suomalainen syö edes noin paljon hedelmiä viikossa, ja uskaltaisin väittää, että jos ihmiset söisivät enemmän hedelmiä, ei sipsejä ja karkkeja tulisi syötyä niin paljon. Ainakin mulla herkkujen syönti väheni huomattavasti, kun lisäsin ruokavaliooni hedelmiä.
En ole ikinä kuullut tuollaisesta suosituksesta, enkä usko siihen. 1 / päivä + marjoja on mun määrä, vihanneksia kyllä sen verran että yli puoli kiloa kasviksia tulee helposti päivittäin.
En tietenkään syö. Hedelmissä on valtava määrä turhaa sokeria.
Porkkana on paljon parempaa. Hedelmiä ei ole mikään pakko syödä jatkuvalla syötöllä.
En. Olen allerginen useimmille (vesikellorakkulainen ihottuma, suupielien halkeilu). Puolesta kilosta kasviksia saa kaiken tarvittava, c-vitamiinit, kuidut jne. Ilman sitä maksaa rasittavaa hedelmäsokeria. Pelkkää hedelmää syömällä tuskin saa rasvamaksaa, mutta se kokonaiskuorma kaikesta mitä suuhunsa laittaa, hedelmät ja tuoremehut lisää sitä ihan valtavasti.
Huh, painan 48 kg Ja olen 169 cm pitkä.