Syöttekö joka viikko 25 hedelmää?
Itsellä tulee aina kiire sunnuntaina kun tajuan, että olen syönyt vain 5-10 hedelmää viikolla.
Tämä 25 on siis suositus.
Kommentit (52)
kyllä mä vedän yleensä 30 kokonaista ananasta viikossa
Joo. Pelkästään tänään olen syönyt 15 viinirypälettä.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen tietenkin noinkin laskea😁
Hedelmäthän ovat saatanasta seuraavia, palstan mukaan. Kukaan ei enää niitä sokeripommeja syö.
5 banaania arkena, sattuma tai klementiini joka päivä. Viikonloppuna tuorepuristettua appelsiinia noin 4 kappaletta. En tykkää juuri mistään hedelmästä mutta pakotan itseni syömään.
En syö. Jos haluat pitää kiinni kalorirajoista nuo on aika energiapitoisia. 1-2 per päivä on järkevää ja 25 markkinointia
Vierailija kirjoitti:
Hedelmäthän ovat saatanasta seuraavia, palstan mukaan. Kukaan ei enää niitä sokeripommeja syö.
Taitaa vain ketoilijat ajatella näin.
Kuka moisia sokeripommeja suosittelee
En, ehkä yhden hedelmän kahdessa viikossa ;) Ensinnäkin olen allerginen tosi monelle, toisekseen otan mieluummin hiilarini suklaasta ja vitamiinit purkista. Valintoja.
Vierailija kirjoitti:
En syö. Jos haluat pitää kiinni kalorirajoista nuo on aika energiapitoisia. 1-2 per päivä on järkevää ja 25 markkinointia
Minkä syöminen sitten on terveellistä?
Suomalaisten ravitsemussuositusten mukaan kasviksia, marjoja ja hedelmiä olisi hyvä syödä joka päivä vähintään puolen kilon eli noin 5-6 annoksen verran. Tästä määrästä puolet eli 2-3 annosta voisi olla hedelmiä ja marjoja. Yksi annos on esimerkiksi keskikokoinen hedelmä.18.7.2016
Mikä ihmeen suositus tuo on? Ihan valtava määrä ja nimenomaan sitä sokeria. Mieluummin syön marjoja. Hedelmiä syön muutaman viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Olivatko ne kuivattuja?
Koska tämmöinen suositus on keksitty?
25 hedelmää viikossa? No ei ihme että on vähän ylipainon kanssa ongelmaa suomessa.
Meidän hedelmäkorista löytyy sitruunaa ja limettiä ruoanlaittoon sekä avokadoa. Marjoja syön kyllä lähes päivittäin.
En syö. Söin äsken yhden kiiwin ja taisi olla ainoa hedelmä tällä viikolla.
Syön keskimäärin varmaan 1 hedelmän viikossa, en ole koskaan syönyt enempää. En pidä hedelmistä kun ovat niin makeita. En syö tosin muutakaan makeaa, esim karkkeja, suklaata ym.
Olen jo nelikymppinen, ja täysin terve sekä myös hoikka. Hedelmät ei ole oikotie onneen. Toisethan syö joka päivä suklaata tai muuta epäterveellistä, siinä ei hedelmät paljon auta kun muu ruokavalio on mitä on. Kokonaisuus ratkaisee.
Tulee kausia jolloin ahmin hedelmiä. Saattaa mennä 3 omenaa päivässä plus tietty marjat