Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihaaminen ja se ettei pidä jostain ihmisestä, mikä on ero?

Vierailija
27.12.2020 |

Miten määrittelisitte?

Itse sanoisin, että se ettei pidä jostain tarkoittaa sitä ettei halua ystävystyä tämän kanssa, muttei esim. sano loukkaavia sanoja, katso pahasti, erityisesti välttele tai muuten halua loukata.

Vihaaminen taas on sitä, että haluaa loukata tai vahingoittaa sanoin, teoin, asentein, katsein.

Oletan ihmisten yleisesti ajattelevan näin. Jos joku on eri mieltä, miten itse määrittelet?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vihaan esim. Donald Trumpia ja toivon että hän kuolisi vaikka sydäriin, jotta maailma olisi vähän parempi paikka.

Sitten taas esim. työelämässä en niin pidä jostain juntista työkaverista joka fanittaa Trumpia eikä oikeasti ymmärrä miksi Trump on häiriintynyt ja kuvottava, joten olen työkaverille vain peruskohtelias ja vältän turhaa juttelua.

Vierailija
22/24 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Draamanhaluiset ihmiset keksivät vihata jotain, jotta saa elämäänsä sisältöä. Jos ei pidä jostain, niin ei se sen kummemmin vaikuta elämänmenoon. Korkeintaan saatetaan naureskella selän takana, mutta ei kehitellä juonia, miten saa toisen pulaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pitkään miettinyt, että tunnenko erästä ihmistä kohtaan inhoa vai vihaa. Olen pitkään kallistunut inhon puolelle, mutta en vieläkään ole varma.

Jos vihan "ehtona" on halu satuttaa ja suunnitella vahingontekoja yms., niin siinä tapauksessa en vihaa. Haluan vain vältellä ja pitää mahdollisimman täydellisen radiohiljaisuuden, en vastaa tervehdyksiin jne. Ottaa päähän, kun tämä toinen yrittää välillä päästä väleihin. Mutta ei tule onnistumaan, toivottavasti vielä joskus tajuaa sen, ja lakkaa yrittämästä. 

Vierailija
24/24 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä, mutta esim. jossain pienessä työyhteisössä tai koulussa luokkayhteisössä et niin vain voi olla välinpitämätön sitä vihaajaasi kohtaan. Päät kolisevat väkisinkin yhteen...

Mutta isommissa ympyröissä se etäisyyden otto on jo helmpompaa, mikä tietenkin onkin se fiksuin tapa reagoida kaikkiin mulkkuihin.