Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Markkinatalouden lait tappaneet asiakaspalvelun???

Vierailija
29.05.2014 |

Siis olen erittäin järkyttynyt nykypäivän asiakaspalvelutilanteesta. Tuntuu, että joka palvelun ja kulutushyödykkeen on vain tarkoitus tuottaa rahaa yrittäjälle ja valmistajalle, eikä olla iloksi tai tarpeen asiakkaalle. Luin tuota Vila-ketjua ja tuli mieleen myös omat kokemukset muissa liikkeissä. Onko nykyään jokaisella myyjällä yrityksestä riippumatta provikkapalkka niin, että myyjän etu ja hyöty kaupasta menee asiakkaan tarpeiden edelle? Ja mihin unohtuu asiakaspalvelu?

 

Esimerkki yksi: Katselin puhelinta DNA-kaupassa ja päädyin ostamaan tietyn puhelimen jonka halusin. Myyjä yritti väkisin myydä kalliimman, jonka olisi täytynyt ostaa osamaksulla ja sitoutua myös puhelinliittymään. Sanoin, että tarvitsen vain puhelimen, en liittymää, ja että haluan valitsemani mallin. Poistuin lopulta paikalta, koska myyjä oli niin rasittava, ja ostin puhelimen myöhemmin eri myyjältä.

 

Esimerkki kaksi: Kuljin Seacret liikkeen ohi missä myydään niitä mersuola tuotteita. Eräs myyjä väkisin halusi tehdä hoidon, "joka ei maksa mitään, koska käteni ovat niin kuivat" ja suostuin. Hän yritti väkisin myydä minulle jotain 75 euron tuotepakettia ja sanoin, että siihen ei ole varaa. Myyjä lopulta suuttui ja sanoi, että "No ei mua kiinnosta missä kunnossa sun kädet on". Meinasin suuttua. Mutta tajusin, että omapa on häpeä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/4 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi nyt oli vaan tökeröitä myyjiä. Kyllä nyt laman aikana kaupan alalla joutuu panostamaan asiakaspalveluun ja MYYNTItyöhön. Enää ei riitä että palvelet asiakasta, vaan on myös myytävä aktiivisesti. Ja tuota myyntiä sitten seurataan johdon toimesta päivä/viikko/kk -tasolla. Hyvä myyjä kuitenkin tekee tämän asiallisesti ja liikaa tyrkyttämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitellaan, että ihmiset siirtyvät nettiin, mutta en ihmettele.

Yritin ostaa isosta liikkeestä erästä 900 euron laitetta. Siis olin valmistautunut ostamaan sen kyseisellä käynnillä saman tien.

Osastolla oli yksi myyjä. Hän ei tullut kysymään mitään. Ilmeisesti mittasi minut katseellaan ja arvioi, että tuo ei nyt ainakaan osta mitään.

Lopulta menin kysymään myyjältä, että onko teillä sitä ja sitä laitetta. Haluaisin ostaa sellaisen. Kävi ilmi, että myyjä ei tiennyt laitteesta mitään. Siitä oli mainos myyntitilassa ja hintakin oli esillä, mutta sitten käytiin kaivelemassa varastoja, eikä heillä lopulta ollut koko laitetta.

Netistä löytyi ja tuodaan kotiovelle.

Vierailija
4/4 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, myynnistä saa provikat. Pääsääntöisesti kaikilla, ainakin suomalaisilla, on pohjapalkka, mutta lämmittäähän ne myyntiprovikatkin siihen päälle.

Pohjapalkka on kuitenkin niin huono, että pääasiassa asiakaspalvelutyöhön tulee vain sellaisia, jotka eivät saa muuta. Firmat mielellään maksavat huonoa palkkaa sekalaiselle työntekijäjoukolleen ja antavat näille käsiin kaikkein arvokkaimpansa: firman asiakkaat.

Lisäksi suomalaiset nyt vaan ovat aika töykeitä ja urpoja, ei ne siitä sen paremmaksi muutu vaikka välissä on tiski. Ulkomaalaisilla on paljon paremmat käytöstavat ja siksipä (plus sen palkan takia) aspa-alat alkavat saada tummemmalla pigmentillä varustettua työvoimaa.

Pääkonttorilla joku hyvä tyyppi keksii hyviä myyntilauseita joita kaikkien pitää apinana toistaa vaikka eivät sopisi omaan myyntipersoonaan ollenkaan.

Terveisin eräs entinen aspa, ei koskaan enää, ja konttorin puolellakin tuli työskenneltyä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi