Milloin pääsee ulkomaille?
Onko ollu uutisia, mitkä ei ole kantautuneet korviini, tai mitä täällä veikkaatte, milloin pääsee taas matkustamaan?
Tiedän, ettei kukaan voi varmuudella tietää jne. mutta veikkauksia ja pohdintoja...
Pääseeköhän jo ensi jouluksi lämpimään?
Kommentit (35)
Huhtikuussa pitää päästä jo jonnekin etelään.
Kesällä pääsee 👍🏽 Pakettimatkat tullaan viemään käsistä kun tilanne alkaa helpottaa huhti-toukokuussa
Mika ihmeen hinku ja himo suomalaisilla on paasta pois Suomesta? Kansantauti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsee maasta riippuen matkustamaan. Minä lähden huomenna Espanjaan.
Sinne nyt ei ole tällä hetkellä mitään järkeä mennä. Kovat rajoitukset päällä jokapaikassa.
Siinä on kuule sellainen järki, että kun joka tapauksessa elän melkoisen eristäytyneenä, (ruoatkin tulee kaupasta ovelle ja käyn vain metsälenkeillä), voin siellä ollessa nauttia ihanasta auringonvalosta, pelailla golfia, saunoa, uida omassa uima-altaassa, käydä omalla kuntosalilla, katsella leffoja omassa leffateatterissa tai vain istuskella terassilla ja ihailla upeaa merimaisemaa jne.
Ei siis tarvitse joko ihmetellä loskaista pimeää talvea tai vaihtoehtoisesti liukastella jäisillä teillä ja parhaassa tapauksessa murtaa jäsenensä tai iskeä päänsä kivikovaan maahan.
Vierailija kirjoitti:
Mika ihmeen hinku ja himo suomalaisilla on paasta pois Suomesta? Kansantauti?
Minulla oli niin kova himo ja hinku päästä pois Suomesta, että muutin kokonaan sieltä pois jo yli 20 v. sitten! Enkä ole kaivannut takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakko sinne ulkomaille on päästä? Mitä maailmalla muka muuta on mitä ei suomessa ole? Toivottavasti koronan jälkeenkään enää matkustella. Matkustelu saastuttaa ja tuhoaa maapallon. Muutenkin täysin turhan päivästä jatkuva matkustelu.
Esim ilmasto, luonto, kaunis meri, vuoret, kulttuuri ja erilaiset ihmiset.
Ei ehkä vielä ensi kesänä, koska kaikkia ei ole vielä tuolloin rokotettu (riskiryhmät vasta). Veikkaan, että korkeintaan lokakuusta alkaen.
Nyt kandee risteilyille. Ei oo paljon väkeä. Käydään kerran kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Onko joillakin oikeasti se käsitys että Suomesta ei ole voinut koronan aikana matkustaa ulkomaille?
Kai periaatteessa onkin voinut, mutta käytännössä on suurin osa lennoista ja laivoista peruttu, eivätkä kaikki maat ota turisteja vastaan. Ja sitten pitäisi olla 14 pv karanteenissa mennessä ja takaisin tullessa.
Eli käytännössä ulkomaille matkustaminen on ollut vaikeaa ja joihinkin maihin jopa mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne nyt ei ole tällä hetkellä mitään järkeä mennä. Kovat rajoitukset päällä jokapaikassa.
Siinä on kuule sellainen järki, että kun joka tapauksessa elän melkoisen eristäytyneenä, (ruoatkin tulee kaupasta ovelle ja käyn vain metsälenkeillä), voin siellä ollessa nauttia ihanasta auringonvalosta, pelailla golfia, saunoa, uida omassa uima-altaassa, käydä omalla kuntosalilla, katsella leffoja omassa leffateatterissa tai vain istuskella terassilla ja ihailla upeaa merimaisemaa jne.
Ei siis tarvitse joko ihmetellä loskaista pimeää talvea tai vaihtoehtoisesti liukastella jäisillä teillä ja parhaassa tapauksessa murtaa jäsenensä tai iskeä päänsä kivikovaan maahan.
Siellähän on maskipakko joka paikassa ihmisten ilmoilla. Yksin joudut siis sielläkin eristyksissä olemaan. Aurinko kyllä paistaa, mutta ei Espanjassa tähän vuoden aikaan mitenkään lämmin ole. Vesi nyt varsinkin on jäätävää. Eikä varmasti missään yksityisessä uima-altaassa ole lämmitystä. Se kun maksaa maltaita, ja vain joissain kalliissa hotelleissa on yksi altaista hailakaksi lämmitetty talvikaudella. Onhan se totta että ympäristönvaihdos jo itsessään virkistää, mutta en kyllä itse viitsisi kuitenkaan nyt lähteä kun en saisi matkasta kunnolla irti mitä lomalta odotan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siis tarvitse joko ihmetellä loskaista pimeää talvea tai vaihtoehtoisesti liukastella jäisillä teillä ja parhaassa tapauksessa murtaa jäsenensä tai iskeä päänsä kivikovaan maahan.Siellähän on maskipakko joka paikassa ihmisten ilmoilla. Yksin joudut siis sielläkin eristyksissä olemaan. Aurinko kyllä paistaa, mutta ei Espanjassa tähän vuoden aikaan mitenkään lämmin ole. Vesi nyt varsinkin on jäätävää. Eikä varmasti missään yksityisessä uima-altaassa ole lämmitystä. Se kun maksaa maltaita, ja vain joissain kalliissa hotelleissa on yksi altaista hailakaksi lämmitetty talvikaudella. Onhan se totta että ympäristönvaihdos jo itsessään virkistää, mutta en kyllä itse viitsisi kuitenkaan nyt lähteä kun en saisi matkasta kunnolla irti mitä lomalta odotan.
Maskipakko on meillä täälläkin, missä asun. Ja kyllä meidän yksityisessä uima-altaassa on lämmitys, puutarhurimme laittoi sen päälle pari päivää sitten, joten huomenna se on ihan uintilämmintä. Kallistahan se vähän on, mutta elämä on. Ihan yhtälailla kesällä maksaa talon jäähdytys.
Me selvästikin odotamme lomalta ihan eri asioita. Minä nautin golfaamisesta, johon nyt on otolliset säät; keskikesällä on liian kuumaa siihen. Ja nautin valosta ja auringosta ja upeasta näköalasta. Nautin vuorilla vaeltelusta, se ei ainakaan tällä hetkellä ole kielletty. Jos se kielletään, kuten keväällä, niin sitten vaan nautitaan omasta puutarhasta, joka on kohtuullisen iso. Appelsiini- ja sitruunapuut tuottavat varmaan kohta satoa, ellei jo nyt.
En minä kaipaa baareihin drinksuille enkä uimarannoille, oma allas riittää minulle kesälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kandee risteilyille. Ei oo paljon väkeä. Käydään kerran kuukaudessa.
Minä en ole koskaan ymmärtänyt risteilyjä, minusta ne ovat harvinaisen tylsiä. Menen laivalle vain, jos on pakka saada auto maasta toiseen.
Rokotuspassi varmaan tulee pakolliseksi moneen maahan pääsyn mahdollistamiseksi.
Huhtikuussa pitää päästä jo jonnekin etelään.